Dino riders!!

Medlem
Dino riders!!

vart tusan får man tag i Dino riders avsnitt?


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Är det den tecknade serien från slutet av 80-talet med dinosaurier som har stora vapen på ryggen o0?


signatur

Internet är din vän

Inaktiv

Japp, that's the one. ^^

Medlem

Det var väl en sån serie som endast fanns till för att promotea leksakerna? Det var så jag förstod det.
För övrigt så är leksakerna 100ggr mer underhållande än serien


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Vaaaa!? Jag stormdiggade dino riders! Skitskön känsla, då iaf. Skulle vara kul att se nåt avsnitt idag

Medlem

hur länge sen som helst man såg nått har en vedio hemma ifs, men det är väll bara 2-3st avsnitt?
vill ha mera
minns 90-92, då var dino riders kung över kungarna
vill ha vill se! om nån vet vart faan man köper, säg till


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Ahh! Memories
Favouritserien när man var liten. Tror dock inte att de finns att köpa längre. Enda sättet är nog det olagliga skulle jag tro.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Jag minns inte riktigt, hur var det? Var alla dinosaurier eller fanns det människor också?

Medlem

två skepp som åker ifrån en planet, onda resp goda.
båda krashar på en planet som det är dinosaurier på.
de goda "tämjer dom" (kan snacka med dem med nått grejs runt halsen) medans de onda styr dom med teknik.
sen andvänder de djuren som "tanks" "flyg" o transporter.
vapen som de andvänder är laser och lasercannoner! boom!


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Det finns ju butiker som importerar filmer/serier ifall man beställer det ifrån dom.. och jag tror nog att dom kan få tag på dino-riders men frågan är ifall dom fortfarande har kvar VHS kasseterna (från dom dom beställer ifrån såklart) och då får du hoppas på att någon lagt ut pengar på att göra om serien till DVD boxer..

Men du kan ju pröva gå in på megastore.se eller så gör jag det lätt för dig så klicka http://www.megastore.se/template/next%2CInfoPage.vm?pageid=11...

Jag t.ex. letade efter Shogun serien från 70-talet(?) och ringde megastore och frågade ifall dom hadde den och då frågade dom ifall jag ville att dom skulle beställa hem boxen till butiken... men jag hittade den på annat sätt men änn idag när jag går in i megastore inne på PUB så står det 2 Shogun boxar i en glasshowcase eller vafan dom heter


signatur

Rail or Die

Inaktiv

Såg ett avsnitt för länge sen, dom onda försökte tämja T-rex genom att få den att springa igenom ett smalt pass och släppa en hjärnkontrollerings hjälm i huvudet på den.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

lool Dinoriders hehe så Var dom onda T-rex,ar xD


signatur

www.freewebs.com/half-life-loader
Filmer / downlods / Bilder / Filer / Musik/+mer/

Medlem

fanns bara en t-rex bossen stog på han

SgtKelly -- aa minns det med


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

fyfan nostalgi trippen man fick nu :P, jag va också största dino riders freaket när jag var liten, hade massa leksaker, kommer ihåg att hammerhead var en av mina favorit gubbar. Synd att man inte har kvar alla gamla leksaker, skulle vara jävligt kul att bara ställa up dem i ett skåp eller nåt och minnas sina yngre dag

Medlem

Kände igen namnet direkt, har försökt komma ihåg det länge nu.

Finns det ens att få tag på nu?

Edit: Får svara min egen fråga. Officiella hemsidan har DVD-utgåvan (4-disc). Kostar 40$, inte direkt billigt, men jag gissar att frakten ingår i priset då.

Medlem

Tänkte precis samma sak och så såg jag den här tråden.

Jag har dock massa avsnitt på VHS ;).

URK
Medlem
Skrivet av IceMan:

fanns bara en t-rex bossen stog på han

SgtKelly -- aa minns det med

det fanns 3 st i hela dalen. pappa trex mamma trex och baby trex.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Finns totalt bara 14 avsnitt av serien, så det måste ju klassas som reklamserie för att promota alla leksaker.

Inaktiv

Neej förstör inte IceMans ungdomsminnen Famest


signatur

Internet är din vän

Medlem

exakt.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Crenshaw:

Edit: Får svara min egen fråga. Officiella hemsidan har DVD-utgåvan (4-disc). Kostar 40$, inte direkt billigt, men jag gissar att frakten ingår i priset då.

hummm, ser inte så officiell ut
Står ju att han försökt i 3 år att få ihop alla avsnitt till dvd, och att han redigerat bort reklam osv.
Låter som nån hemmasnubbe som gjort det själv, sen reggat och gjort en riktigt ful sida och vill sälja lite

Medlem
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av Crenshaw:

Edit: Får svara min egen fråga. Officiella hemsidan har DVD-utgåvan (4-disc). Kostar 40$, inte direkt billigt, men jag gissar att frakten ingår i priset då.

hummm, ser inte så officiell ut
Står ju att han försökt i 3 år att få ihop alla avsnitt till dvd, och att han redigerat bort reklam osv.
Låter som nån hemmasnubbe som gjort det själv, sen reggat och gjort en riktigt ful sida och vill sälja lite

Håller med, det stog dock "Dino Riders Official Homepage" när man sökte i google.

Men om han inte har tillstånd att sälja så är det väl olagligt?

Medlem

dinoriders minns man hade goda brontosaurien med 3 gubbar till, bossen, den blinda gubben och en till korthårig snubbe som såg vanlig ut


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Du får åka tillbaka till gamla dar och köpa dom Personligen så diggar hammerhead och ödlan när dom ryker ihop Sen så är den där bossen också cool, ja mena hur många kan rida på en armerad t-rex utan att ramla av?

Hittade en häftig bild
[http://www.arrrr.com/dinoriders/dinowar-2.jpg]

Inte så konstigt att dinosaurierna är utdöda

Edit: Detta kan kanske glädja dig Iceman
[http://www.dinoriders.com/Dino%20Rider%20Store.htm]


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem

Dino Riders was the shit! Slösade mycket mycket cash i mina barnadagar på leksaker/film


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Dino Riders was the shit! Slösade mycket mycket cash i mina barnadagar på leksaker/film

ooh tell me bout it. Dock köpte jag inte Dino Riders saker men mycket annat t.ex TMNT, Biker Mice etc.

evh
Medlem

signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Medlem

Jag har massa leksaker från serien uppe på vinden.
Dinosaurier, gubbar, hjälmar som man stoppar på dom onda och såklart, sitsarna som sitter i och skjuter med

Plus några VHS


signatur

#Komsi - Vi gillar Mulle

Medlem

Den där T-rexen hade jag kommer jag ihåg nu när jag såg bilden :D.


signatur

<3

Medlem

Oj oj oj.. trodde inte någon kom ihåg denna härliga serie
Det var tider när de hade sådana här tecknadeserier istället för alla halv manga som ges ut nu för tiden... (börjar låta som en gammal gubbe


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

12
Skriv svar