En helg utan måsten

Flakmonkey
En helg utan måsten

När jag vaknade imorse och började klura på vad jag skulle göra i helgen så kom jag till den trevliga insikten att jag faktiskt inte visste vad jag skulle göra. För första gången på väldigt länge så har jag ingenting inplanerat överhuvudtaget. Inga måsten, ingenting. Det behöver ju nu inte innebära att jag inte ska göra någonting, blir ju trist i längden att göra ingenting, men det innebär att jag kan vara "spontan" och ta mig för lite vad jag vill...

Så vad är det första jag gör? Jo jag sätter mig såklart i TV-soffan och spelar g="Puzzle Quest: Challenge of the Warlords"] i någon timme innan jag knäpper över till SVT för att se sluttampen på damernas 10km fristil där man precis får se Anna Haag spörta in på en finfin tredjeplats precis bakom Kalla som alltså blev tvåa. Dagen har med andra ord börjat riktigt bra och nu när jag ligger här med laptopen i famnen och väntar på att lunchsoppan ska bli klar med ännu ett inredningsprogram på TV:n i bakgrunden så kan jag inte annat än tro att helgen kommer fortsätta vara lika trevlig.

Det är ju trots allt fint väder idag också så kanske ska man ta sig en promenad i Nackaresarvatet? Var ett tag sen man gjorde det. Bära bort min mikrovågsugn ska jag också göra. Den står ju bara där och är ful, använder den aldrig och behöver utrymmet till något viktigare, som ett vinställ tex Hmm, shoppa lite vettiga saker borde man kanske också passa på att göra... kommit på att jag saknar lite kökssaker som salt och pepparkar... men det kan jag nog ta imorgon istället, måste ju ha lite att göra då också...

Nu känns det emellertid som att lunchen är klar så dags att fylla på med lite energi... men fan va skönt det är att inte ha några måsten!

#blogg

Medlem
En helg utan måsten

Håller absolut med.
Jag får dock sjuk prestationsångest och måste göra saker :/
Så jag bokade tvätt-tid mellan 14-18

Medlem

Oh, jag vet inget bättre än att ha en hel helg då man kan göra vad man vill:) Man kan bli riktigt kreativ eller bara götta sig i livets goda. Spel då. Och musik. Och film. Eller ingenting!

Medlem

Den lyxen har jag aldrig haft...

KoP
Medlem

Alla mina helger är utan måsten. Folk tenderar att planera och tvinga sig till massa aktiviteter av alla dess slag. Näe, det är att vara fågelfri som gäller, sen hakar man spontant på något om det dyker upp.

1
Skriv svar