Inaktiv
Sverige

0-0 Mot Trinidad-Tobago, jag tror inte de går vidare.
Diskutera


signatur

Internet är din vän

Medlem

Två alternativ räcker fan inte, jag tror att vi lutar mot att gå vidare, men det finns en chans att det inte blir så. För tidigt att säga än sålänge.

Medlem

Efter det man såg idag så är det översta alternativet det enda att klicka i.


signatur
Medlem

Självklart är det för tidigt att säga, men spelar vi i närheten av såhär, och med Svensson, så kommer det skita sig helt. Englands försvar är snäppet vassare, så lycka till mot dem när vi inte ens kan knäcka ett av turneringens sämsta lag.

Inaktiv

Jag tror att vi går vidare ändå :).

Flakmonkey

Tror vi går vidare men tycker itne det är "självklart" direkt ^^ Hoppas dock att Källström får chansen från start nästa match, Svensson tycks ha fel tempo i kroppen, som om han är van vid att få mycket mer tid... Men men... mer skott utifrån vore trevligt också, tycker det är alldeles för lite skott, man måste ju inte passa in bollen i mål. Och den här nya fotbollen ska ju gynna skytten också, vilket man ju såg lite av i matchen Tyskland vs Costa Rica igår

Inaktiv

Kollade vidare om vi kommer tvåa så kommer vi möta Tyskland i åttondelen. Varför ens bemöda sig


signatur

Internet är din vän

Medlem

Sverige är ju ett jäkla skämt i år.

Medlem
Skrivet av Kråkan:

Kollade vidare om vi kommer tvåa så kommer vi möta Tyskland i åttondelen. Varför ens bemöda sig

Exakt...
Jag håller på Brasilien fr o m nu, så slipper jag nog bli besviken


signatur

yolo

Inaktiv
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av Kråkan:

Kollade vidare om vi kommer tvåa så kommer vi möta Tyskland i åttondelen. Varför ens bemöda sig

Exakt...
Jag håller på Brasilien fr o m nu, så slipper jag nog bli besviken

Bra idé annars verkar Tyskland vara jävligt heta, sen kan man hålla på nån outsider också typ Elfenbenskusten


signatur

Internet är din vän

Medlem
Skrivet av Kråkan:

sen kan man hålla på nån outsider också typ Elfenbenskusten

Varför inte T&T... kör de med samma försvar (9 backar?) hela tiden så kan de gå ganska långt


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Flakmonkey

Om sverige åker ut så håller jag helt klart på england, enbart för att jag vill se vad den engelska pressen skulle skriva om svennis om de vann ^^

Medlem

förstår inte, swe folket vet att det är VM.
de som spelar, tror de att det är nån tränings match?
HALLÅ börja kämpa och spela för i helvete!
varför tror ni "dåliga lag" kommit så bra senaste VMèna?
jo för att det KÄMPAR och spelar, ger ALLT de har.
man kan inte vinna om man är bra på pappret, och bara går runt och halv fiser, ffs börja jobba och slita nu era rika lata bortskämda slöfockar.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

håller med iceman till 101%

Inaktiv

sen måste jag tillägga att det är mycket svensk mentalitet också(Vågar inte göra något)
Lagerbäck vågar inte leda laget. Det märks när man väljer Elfsborgs fukkin Svensson över Källström. SKÄMS!!!

Sen skulle man behöva någon skrämmande jävla typ i ledar stabben som skrämmer upp laget så att dom börjar kämpa någon gång också.
Fan hela landslaget är ju på semester och väntar på att få lönechecken.

Medlem

Men jag tycker inte tyskland spelade någon vidare bra fotboll igår. Tycker det ser väldigt öppet ut iår... Får inte ge upp hoppet om att Sverige kan ta tig i spelet och SÄTTA chanserna de får.

Inaktiv

Hmm.. Sverige har väl inte vunnit en premiärmatch på hur länge som helst?

Förhoppningsvis skärper de sig men det blir onekligen svårt för dem nu. Heh, förlusten sänkte verkligen stämningen inför festen, tråkigt men sant

Medlem
Skrivet av Kråkan:
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av Kråkan:

Kollade vidare om vi kommer tvåa så kommer vi möta Tyskland i åttondelen. Varför ens bemöda sig

Exakt...
Jag håller på Brasilien fr o m nu, så slipper jag nog bli besviken

Bra idé annars verkar Tyskland vara jävligt heta, sen kan man hålla på nån outsider också typ Elfenbenskusten

Ju Tyskland el Brasilien kommer nog att vinna. Brasilien är bättre på pappret, men man ska inte underskatta styrkan med att vara på hemmaplan. Tyskland har väl nästan krav på sej att vinna.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av IceMan:

... och bara går runt och halv fiser, ffs börja jobba och slita nu era rika lata bortskämda slöfockar.

Just det Zlatan:evil:


signatur

yolo

Inaktiv

Låt oss bedja, låt oss hoppas att tyskland inte vinner.. Vi vill väl inte se ännu ett världskrig?

Medlem

vilka länder jag inte vill se som vinnare: Brasilien, Tyskland och Italien.

jag hoppas på nå storskräll från Japan eller nåt annat land som inte kommit långt i VM förut.

Medlem

Kandidater till GULD är ju, Spanien, Argentina, Frankrike o givetvis Tyskland o Brassarna.

*EDIT* Holland oxå.
Som några andra sa, det är ganska öppet i år så tiden får visa...

/Homer_S

Medlem

Här har aftonbladet hypat svenska fotbollslandslaget i månader, och så lyckas de inte ens göra mål på T&B. Skrattretande, minst sagt.

Tycker synd om de svenskar som köpt denna hype helt och hållet.

Inaktiv

Så kan det gå när man spelar bögboll.

...


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Behöver vinna mot Paraguay, simple as that. Sen om vi klarar det är en annan femma, och 2 alternativ är verkligen för lite.


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

reset2: Det var en rätt nödvänding kommentar ändå.

Fick vi inte stryk av ryssland i OS första matchen med 4-1 eller någonting? Alla lag behöver en dålig match och förhoppningsvis kom den nu mot T&T. Jag tror vi kommer vinna mot både paraguay och england, vi är revanch sugna.


signatur

En styck signatur.

Inaktiv

Tror det är kört för våran del tyvärr Vi spelade fan Hawaii-fotboll igår


signatur

War never changes.

Medlem

jo visst, men inte vart man så impad av england.

sen har dom inte spöat oss sen -68 så varför skulle dom göra det nu?

Inaktiv

för att vi spelade 0-0 mot det sämsta laget i turneringen?


signatur

Internet är din vän

Medlem

Tycker själv att spelet mot T&T inte var något direkt fel på, Svensson var ett fel. Målchanserna fanns ju där, var ju bara målen som saknades. All hail Hislop säger jag bara, han var riktigt bra.

123
Skriv svar