Se Fallout 3 i aktion

Robot
Inaktiv
Se Fallout 3 i aktion

nu blir jag riktigt riktigt sugen, visst finns säkert saker att klaga på men det ser ju riktigt kul ut, "trots" att det är i 3d och icke turbaserade strider hela tiden

Medlem

"The Elder Scrolls : Oblivion" - nu med skjutvapen!

Medlem
Skrivet av Zyndrome:

"The Elder Scrolls : Oblivion" - nu med skjutvapen!

Doom 2 var Doom 1 med dubbelpipigt hagelgevär och inte var det någon som klagade på det!

Eftersom Oblivion var ett sådant grymt bra spel känns det bara härligt att man vet vad man får så man inte behöver ångra ett köp!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

^- Tror mer han syftar på att dom slaktat Fallout, och Oblivion var verkligen ospelbart till man moddade skiten ur det.

Medlem

Jag skall inte säga något mer förrän jag har testat Fallout 3 men det ser onekligen riktigt grymt bra ut iaf!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Jag undrade varför han rörde sig så konstigt men sen kom jag på varför. Konsoll. Usch för första person i konsoll. Tur att det kommer till PC.

Älskar miljöerna och temat men argh... snälla. Var är ljussättningen?!
Jag gillade verkligen Morrowind men bristen på ljussättning, eller ska jag säga, det överflödiga ambienta ljuset var för mycket.

Stalker lyckas sjukt bra med detta, dom förstod att solen kan faktiskt vara en stark ljuskälla som skapar tydliga skuggor och highlights och inte ett lagom-ljust-lager-över-alla-texturer. En miljö är inte bara en gammal skruttig bil som rostar i sin ensamhet, eller trasig gunga. Utan skuggor och ljus blir detta nåt man lätt förbiser. Synd att många spelföretag väljer att strunta i detta. Tänk er bara en film utan en ordentlig ljussättning.. huga.

Sen kommer jag nog använda det icke realtidsbaserade sättet när jag möter fiender, blir så mycket mer då än att bara pangapanga.

Medlem

Väldigt likt oblivion tycker jag, men är väl inget fel med det? Ser riktigt bra ut kan knappt vänta

Medlem

Damn har inte följt detta spelet har tycket det verkat sjukt lame. Men fan vad jag har ändrat mig Har redan bokat ett EX


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Fan vad jag hatar GameTrailers.com, snart ingen ide att gå in på FZ längre

Fast FZ har juh en massa annat gott iof


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Medlem

Så brutalt vackert

Medlem

Ser riktigt intressant ut så det blir nog att köpa.

Gick det inte att få turbaserat också? har iallafall sett bilder med liknande träffchans på kroppsdel system som i förregångarna men det kanske var tidigare betabilder?

Skrivet av Saarela81:

Ser riktigt intressant ut så det blir nog att köpa.

Gick det inte att få turbaserat också? har iallafall sett bilder med liknande träffchans på kroppsdel system som i förregångarna men det kanske var tidigare betabilder?

Titta på ALLA filmer så kanske du kan svara på din egen fråga.

Medlem

Oblivion var rätt kul, men, kan dom inte änns försöka få Fallout 3 att inte framstå som en mod till spelet?
Karaktärerna ser lika stela och tråkiga ut och så använder de samma röstskådisar också. Det kommer oundvikligen kännas som man spelar Oblivion fast i en annan miljö.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Tror mer han syftar på att dom slaktat Fallout, och Oblivion var verkligen ospelbart till man moddade skiten ur det.

Ja, att hela kritikerkåren enat gav det +90 i medelbetyg måste vara någon slags konspiration. Eller så är alla uppköpta! (Av ett litet företag vid namn Bethesda)

Medlem
Skrivet av urken:

Oblivion var rätt kul, men, kan dom inte änns försöka få Fallout 3 att inte framstå som en mod till spelet?
Karaktärerna ser lika stela och tråkiga ut och så använder de samma röstskådisar också. Det kommer oundvikligen kännas som man spelar Oblivion fast i en annan miljö.

Jepp, total conversion till Oblivion.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Inaktiv

Slowmotion-grejjen är extremt jobbig.
Charaktärerna påminner mej aldeles för mycket om oblivion.

men dom ska ha plus för miljön, den är riktigt läcker.

Inaktiv

Detta ser ju ut att kunna bli årets spel, jag gillar verkligen hur de fått till allt. Oblivion och Stalker mixat, kan inte bli bättre.


signatur
Medlem
Skrivet av Dreamtale:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Tror mer han syftar på att dom slaktat Fallout, och Oblivion var verkligen ospelbart till man moddade skiten ur det.

Ja, att hela kritikerkåren enat gav det +90 i medelbetyg måste vara någon slags konspiration. Eller så är alla uppköpta! (Av ett litet företag vid namn Bethesda)

Ett spel som straffar folk för att levla upp(rövare med glasarmor ftw?) och att man kan klara spelet som lvl 2-4 säger iallafall mig att det är något väldigt grymt fel med gameplay delen.

Förstår inte helt ärligt hur man kunde ge spelet så bra betyg när det är ett RPG som straffar dig för att göra en av dom sakerna som gör det till ett RPG. Att lvla upp sin karaktär. Och att använda 3 röstskådespelare till ALLA karaktärer i spelet först inlevelsen för mig iallafall.

Riktigt mysiga postapo-miljöer, men när ska Bethesda lära sig att göra intressanta karaktärer och snygga animationer?

Medlem

detta blir knappast ett köp iaf

Medlem

Påminner väldigt mkt om Oblivion, antagligen för att båda kommer från Bethesda
Kan nog bli ett kul spel, fast jag hoppas köpmenyer och sånt kommer vara lättare att hitta än i Oblivion.
Oblivion var en stor värld där jag inte fattade ett skit om något :S (skulle vilja ha lite av en röd tråd att följa)


signatur

Rawr

Medlem

Ser rätt kul ut


signatur
Medlem

Hehe jag vill prova Nuka Cola... låter smarrigt...

Han som gör rösten till gestapo killen i baren har femtielva karaktärer i Oblivion också. Det lät nästan fel hehe.

Det är rätt många röster man känner igen från Oblivion. Hmm... har inte bestämt mig om det är bra eller dåligt.

Kan inte påstå att jag blir speciellt inspirerad av dessa filmer, dock. Det ser OK ut men... inte mycket mer än så. V.A.T. systemet verkar kul iofs.


signatur
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Förstår inte helt ärligt hur man kunde ge spelet så bra betyg när det är ett RPG som straffar dig för att göra en av dom sakerna som gör det till ett RPG. Att lvla upp sin karaktär. Och att använda 3 röstskådespelare till ALLA karaktärer i spelet först inlevelsen för mig iallafall.

Håller med dig monkey. Oblivion var en stor besvikelse och jag kan fortfarande inte begripa varför alla kritiker kissade på sig av lycka när dom spelade det.

Det blev spelbart om man körde det på konsoll som den hjärndöda hack 'n slash fest det är. Ett djupt PC-rollspel är det då fan inte.


signatur
Medlem

Tycker allt verkar läckert förutom de bristande ansiktsuttrycken!

Inaktiv

Miljöerna ser inte speciellt omväxlande ut...kanske blir trist i längden? Oblivion-miljöerna var också trist...bara skog. Tacka vet jag Two Worlds, där var det i alla fall omväxling

Medlem

väldigt mycket oblivion, men en hel del fallout också. det ser onekligen bra ut, men man kommer påminnas om oblivion hela tiden. speciellt när man ser den där pinsamt långsamma fysiken som var i oblivion.

Medlem

Personligen tycker jag att Stalker känns mer som en modern fallout än vad betashed har lyckats skapa. Detta är långt ifrån vad jag hade hoppats...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Skriv svar