Se Fallout 3 i aktion

Medlem

Upprostade och sönderbombade bilar som exploderar när man skjuter på dom, va fan? Har hört att de lagt upp hela taktiker efter det, spränga X00 år gamla bilar.

Redmac: "Personligen tycker jag att Stalker känns mer som en modern fallout än vad betashed har lyckats skapa. Detta är långt ifrån vad jag hade hoppats..."

Hah där sa du nått, låt dom göra ett riktigt fallout.

Sparkar mig själv för att jag längtar efter det ändå.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Van Buren såg något mer lovande ut. Även om det inte var lika snyggt och hade lång viewdistance, så såg det inte fult ut. Bäst av allt var att det höll sig troget föregångarna, och hade arbetet fortsatt på det så hade det nog blivit lika härligt som klassikerna.

Ser fortfarande fram emot Fallout 3, men med grov skepticism. Hoppas att det kommer ett spelbart demo när det släpps.

Van Buren var ca 70% klart, om inte mer. All story, platser, personer, factions, intro var klarlagt men neeeeej, bethesda måste göra sin egen fanboy story från andra sidan staterna. Allt om van buren går att läsa på olika fallout wikis (google!).

Det är sagt att det inte kommer något demo heller. De kunde inte "begränsa en öppen värld" vilket för övrigt inte låter så ologiskt.

Edit: MUDCRABSSSSSSSSSS
Alltid cinematic slowmotion via VATS

Medlem

Verkar blir hur kul som helst!

Medlem

Jag har spelat mycket oblivion och tankarna färdades inte direkt till att detta skulle vara en oblivionklon. Ni är så många som bildar er en uppfattning innan ni vet vad ni pratar om.

Ni som ogillar förändringarna på formatet kring fallout - är ni samma folk som fortfarande tycker att Ice Climber är spelvärldens absoluta höjdpunkt? Att livet var roligare i 8-bitar?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Får man fråga vad det är ni som klagar vill att detta spel ska vara?

Fallout. Inte Oblivion with guns.

Medlem

Ack, nostalgi är ett tveeggat svärd.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

Så om världen råkar ut för ett kärnvapenkrig, kommer alla bukar att muteras till TNT-packade rosthögar som exploderar om man skjuter på dom?

Verkar skitkul men fan vad jag stör mig på "skjut på bilen" sekvenserna.

Skrivet av CastorFiber:

Ni som ogillar förändringarna på formatet kring fallout - är ni samma folk som fortfarande tycker att Ice Climber är spelvärldens absoluta höjdpunkt? Att livet var roligare i 8-bitar?

Nej.

Medlem

Meh. Oblivion var kasst. Dåligt spelsystem, fullkomligt trasigt konversationssystem, att alla mobs levlade med spelaren gjorde att det var meningslöst att levla själv, etc, etc... Kan hålla på i oändlighet. Med ett antal gigabyte moddar kunde man göra det till ett mycket bättre spel, men jag har fortfarande inte sett en mod eller kombination av moddar som gör det bra.
Ändå älskade jag Morrowind.

Hela serien videos såg bara dum ut. Att få sprängladdningen för att detonera kärnvapnet bara hipp som happ. WTF? Att ingen gör någonting åt att du micklar med kärnvapnet, trots att det är flera i närheten. WTF? Dessutom torftig dialog.

Nej, det blir nog till att spela klart STALKER och sedan köpa expansionen.

Ser ju inte ut som att det blir roligare att spela Fallout 3 än Lolblivion.

Medlem

vilken motor är detta byggt på?

Medlem

Kan inte exakta namnet men samma som oblivion. Borde framgå tydligt nog. Visst har dom gjort ändringar men det är ändå väldigt likt den gamla motorn. Det är inte som splinter cell som är riktigt snyggt och ändå körs på en tungt modifierad QUAKE motor.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

...är ni samma folk som fortfarande tycker att Ice Climber är spelvärldens absoluta höjdpunkt? Att livet var roligare i 8-bitar?

Skrivet av peak_performance:

Nej.

Skrivet av peak_performances signatur:

Shigeru äger


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Jag har spelat mycket oblivion och tankarna färdades inte direkt till att detta skulle vara en oblivionklon. Ni är så många som bildar er en uppfattning innan ni vet vad ni pratar om.

Ni som ogillar förändringarna på formatet kring fallout - är ni samma folk som fortfarande tycker att Ice Climber är spelvärldens absoluta höjdpunkt? Att livet var roligare i 8-bitar?

Syftet med att släppa spelvideor före spelet släpps är väl ändå för att man önskar att allmänheten skall bilda en tidig åsikt om spelet baserat på det som visas. Betheseda är inte heller några usla marknadsförare och editerar förmodligen sina egna videos, varpå det är lätt att få för sig att det som nu presenterats är Fallout 3s créme de la créme i dialogväg. Med andra ord inte särskilt imponerande. Sedan tilltalar säkert spelet en hel del spelare i färdigt skick, det betvivlar jag inte. Men att de som tyckte om det som gjorde Fallout 1 och 2 bra blir besvikna är i mina ögon fullt förståeligt.

Tillhör dem som hade varit missnöjd om det släppts en uppföljare till ice climber som varit sämre i de avseenden som gjorde föregångaren fantastisk. För övrigt tokäger ice climber.

Medlem

Stalker har otroligt mycket bättre postapoc. stämmning än vad någon av dessa filmer visat. Och jag tycker också det verkar extremt fånigt att snubben bara ber en helt random kille att spränga atombomben mitt i stan. Och när det inte ens krävdes något jobb att göra det blev det bara ännu fånigare. Quests som bara känns som uppdragsgivaren själv kunnat göra på 10 sekunder känns bara fåniga. Lite mera tanke bakom tack...

Spelet verkar kunna bli medelmåttigt, något man plockar upp i specialerbjudande lådan. Speciellt om vi talar om konsoll versionen som garanterat inte kommer moddas. en PC version med stöd för mods kanske skulle vara värt pengarna.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Bt
Medlem

Kanske ingen som bryr sig nu men alla 5 filmer finns i HD här:

http://www.speltorrents.se/details.php?id=1041

(Bra hastighet också)


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Nu antar jag att alla inte har lika taskig barndom som dofilusåkaffe verkar ha -- men fallout 2 var i princip ospelbart när det kom -- buggigare skit får man leta efter. Utan alla mods, vilket bara alla småbarn som inte blev less på spelet efter att ha spelat ut det i sitt orginalskick v1.0 verkar ha spelat, var det inte direkt upphetsande i längre perioder. Ta detta med en nypa salt, det är ballt att klaga på FO3 men det hittar nog sin publik och med lite tur blir det lika fint med fanmods som FO2 TYDLIGEN blev om man tittar på NMA.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Skrivet av gryzor:

Nu antar jag att alla inte har lika taskig barndom som dofilusåkaffe verkar ha -- men fallout 2 var i princip ospelbart när det kom -- buggigare skit får man leta efter. Utan alla mods, vilket bara alla småbarn som inte blev less på spelet efter att ha spelat ut det i sitt orginalskick v1.0 verkar ha spelat, var det inte direkt upphetsande i längre perioder. Ta detta med en nypa salt, det är ballt att klaga på FO3 men det hittar nog sin publik och med lite tur blir det lika fint med fanmods som FO2 TYDLIGEN blev om man tittar på NMA.

Vet inte hur det är med dig men jag har tröttnat på att modda Bethesdas spela för att kunna spela det. Så himla tidskrävande. Äsch orka...


signatur
Medlem
Skrivet av blesserad:

Syftet med att släppa spelvideor före spelet släpps är väl ändå för att man önskar att allmänheten skall bilda en tidig åsikt om spelet baserat på det som visas. Betheseda är inte heller några usla marknadsförare och editerar förmodligen sina egna videos, varpå det är lätt att få för sig att det som nu presenterats är Fallout 3s créme de la créme i dialogväg. Med andra ord inte särskilt imponerande. Sedan tilltalar säkert spelet en hel del spelare i färdigt skick, det betvivlar jag inte. Men att de som tyckte om det som gjorde Fallout 1 och 2 bra blir besvikna är i mina ögon fullt förståeligt.

Tillhör dem som hade varit missnöjd om det släppts en uppföljare till ice climber som varit sämre i de avseenden som gjorde föregångaren fantastisk. För övrigt tokäger ice climber.

Jag säger inte att ice climber är dåligt, jag vill bara peka på att saker och ting utvecklas. De som "gillade ettan och tvåan" visste redan långt innan denna film vilken motor, vilket format spelat skulle ha osv - Varför fortsätter man gnälla för att sedan ändå spela spelet och gilla det i smyg?
Det jag gillade med fallout-spelen verkar finnas med här, det jag inte gillade verkar vara borttaget så... kul för mig.

Speciellt i spelvärlden borde vi välkomna förändringar av intrampade spår istället för att "fanboia". Ok, FPS är på intet sätt en sensation men för genren så...

Jag skulle ÄLSKA ett age of empires där man kunde hoppa mellan enheterna i förstapersonsvy.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av blesserad:

Syftet med att släppa spelvideor före spelet släpps är väl ändå för att man önskar att allmänheten skall bilda en tidig åsikt om spelet baserat på det som visas. Betheseda är inte heller några usla marknadsförare och editerar förmodligen sina egna videos, varpå det är lätt att få för sig att det som nu presenterats är Fallout 3s créme de la créme i dialogväg. Med andra ord inte särskilt imponerande. Sedan tilltalar säkert spelet en hel del spelare i färdigt skick, det betvivlar jag inte. Men att de som tyckte om det som gjorde Fallout 1 och 2 bra blir besvikna är i mina ögon fullt förståeligt.

Tillhör dem som hade varit missnöjd om det släppts en uppföljare till ice climber som varit sämre i de avseenden som gjorde föregångaren fantastisk. För övrigt tokäger ice climber.

Jag säger inte att ice climber är dåligt, jag vill bara peka på att saker och ting utvecklas. De som "gillade ettan och tvåan" visste redan långt innan denna film vilken motor, vilket format spelat skulle ha osv - Varför fortsätter man gnälla för att sedan ändå spela spelet och gilla det i smyg?
Det jag gillade med fallout-spelen verkar finnas med här, det jag inte gillade verkar vara borttaget så... kul för mig.

Speciellt i spelvärlden borde vi välkomna förändringar av intrampade spår istället för att "fanboia". Ok, FPS är på intet sätt en sensation men för genren så...

Jag skulle ÄLSKA ett age of empires där man kunde hoppa mellan enheterna i förstapersonsvy.

Hurra. Dialogen och rollspelelementen tycks ha "utvecklats" från avancerade till simpla

Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av peak_performances signatur:

Shigeru äger

Touché Kika i min profil på favvospellistan också gärna

Inaktiv
Skrivet av gryzor:

Nu antar jag att alla inte har lika taskig barndom som dofilusåkaffe verkar ha -- men fallout 2 var i princip ospelbart när det kom -- buggigare skit får man leta efter. Utan alla mods, vilket bara alla småbarn som inte blev less på spelet efter att ha spelat ut det i sitt orginalskick v1.0 verkar ha spelat, var det inte direkt upphetsande i längre perioder. Ta detta med en nypa salt, det är ballt att klaga på FO3 men det hittar nog sin publik och med lite tur blir det lika fint med fanmods som FO2 TYDLIGEN blev om man tittar på NMA.

Vad pratar du om? Spelat igenom Fallout 2 många många gånger utan att varken patcha, installera moddar (som jag inte ens visste fanns) eller något annat fippel och jag har då inte stött på några nämnvärda buggar eller dylikt.

Medlem
Skrivet av Snigel:

Så om världen råkar ut för ett kärnvapenkrig, kommer alla bukar att muteras till TNT-packade rosthögar som exploderar om man skjuter på dom?

Verkar skitkul men fan vad jag stör mig på "skjut på bilen" sekvenserna.

Det bästa är ju att alla bilarna drivs av små kärnreaktorer, därav svampmolnet som bildas när de förstörs.

Underligt, de tål en atombomb, hundratals år av slitage från väder och vind, plundrare, muterade djur och människor, men såfort nån jävel kommer och skjuter på karossen med en pistol så exploderar fanskapet direkt. Eländena har ju ffs redan brunnit en gång och så börjar de brinna igen?!

Inaktiv
Skrivet av brtkrb:
Skrivet av gryzor:

Nu antar jag att alla inte har lika taskig barndom som dofilusåkaffe verkar ha -- men fallout 2 var i princip ospelbart när det kom -- buggigare skit får man leta efter. Utan alla mods, vilket bara alla småbarn som inte blev less på spelet efter att ha spelat ut det i sitt orginalskick v1.0 verkar ha spelat, var det inte direkt upphetsande i längre perioder. Ta detta med en nypa salt, det är ballt att klaga på FO3 men det hittar nog sin publik och med lite tur blir det lika fint med fanmods som FO2 TYDLIGEN blev om man tittar på NMA.

Vad pratar du om? Spelat igenom Fallout 2 många många gånger utan att varken patcha, installera moddar (som jag inte ens visste fanns) eller något annat fippel och jag har då inte stött på några nämnvärda buggar eller dylikt.

Måste också instämma,, Endast lirat 1.0 versionen och jag kan inte komma på nå farliga buggar alls :s

Medlem

Jag vet om ett antal buggar FA2 har, men dom är knappast så farliga att det förstör hela upplevelsen. Har man otur kan det hända att man inte kan lösa vissa uppdrag men inget som som hindrar main story. Många "buggar" är ofärdiga uppdrag/features som de inte hann lägga till.

Medlem
Skrivet av blesserad:

Hurra. Dialogen och rollspelelementen tycks ha "utvecklats" från avancerade till simpla

Jag avskyr dialog och cutscenes som inte går att klicka bort i spel i 8 fall av 10, jag avskyr också turbaserade spel där slumpen styr utfallet och att spela i "realtid" istället för att "rulla tärning" ser jag knappast som simpelt, varken ur utvecklings- eller spelsynpunkt.

Man är inte smart för att man läser facklitteratur, man är smart om man förstår den. Ungefär.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av blesserad:

Hurra. Dialogen och rollspelelementen tycks ha "utvecklats" från avancerade till simpla

Jag avskyr dialog och cutscenes som inte går att klicka bort i spel i 8 fall av 10, jag avskyr också turbaserade spel där slumpen styr utfallet och att spela i "realtid" istället för att "rulla tärning" ser jag knappast som simpelt, varken ur utvecklings- eller spelsynpunkt.

Man är inte smart för att man läser facklitteratur, man är smart om man förstår den. Ungefär.

För det första: om man nu ogillar spel där dialog är en essentiell del av spelmekaniken samt där ens fingerfärdighet inte är huvudfaktorn för ens egna framgångar kanske man bör fråga sig vad man tycker om rollspelsgenren överhuvudtaget. Sedan råkar det vara så att Fallouts orginalsystem för strid inte alls är slumpmässigt, även om det bär spår av det, utan i själva verket väldigt taktiskt och baserad på en mängd påverkbara faktorer och val. Men: we shall agree to disagree - om vad som gör ett bra Fallout Skål!

Medlem
Skrivet av blesserad:

För det första: om man nu ogillar spel där dialog är en essentiell del av spelmekaniken samt där ens fingerfärdighet inte är huvudfaktorn för ens egna framgångar kanske man bör fråga sig vad man tycker om rollspelsgenren överhuvudtaget. Sedan råkar det vara så att Fallouts orginalsystem för strid inte alls är slumpmässigt, även om det bär spår av det, utan i själva verket väldigt taktiskt och baserad på en mängd påverkbara faktorer och val. Men: we shall agree to disagree - om vad som gör ett bra Fallout Skål!

Amen för det men återkom gärna EFTER att du och ni andra spelat F3 - Jag gillar inte att man bestämmer sig i förväg.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Man kan gilla FA3, på sitt eget vis, även om man hatar det dom gjort som inte är troget till 1an och 2an.

Edit: Omformulerade mig lite.

Medlem

Bethesda har varit arslen på konversationer och djup i karaktärer och den banan verkar de ha fortsatt på. Världen känns inte i närheten av så mörk, hotfull och fylld med misär som den borde göra. Striderna ser lika tråkiga ut som i Oblivion.

Och musiken är ett SKÄMT. Vad i HELVETE spelade dom när man för första gången kommer ut ur vault 101? En uppspydd blandning av Hans Zimmer och Alice i Underlandet? INTE vad man vill höra i den här typen av spel.

Jämmer och död (med en smula svart humor) tack, inte jätteseriöst matinéäventyr.

Medlem

Får hoppas att de lärt sig kolla efter buggar innan de släpper detta spelet, för de hade de fan inte gjort innan Oblivion. Fortfarand finns t.ex Bloodgrass buggen kvar i PS3 versionen trotts att Bethesda vetat om den i ca två år och åtgärdat den på PC o 360 men inte PS3.

Skriv svar