Ladda ner Red Alert gratis

Medlem

Det är ju alltid inne att klaga på Microsoft
Är det inte Vista så är det XP, Mac är så mycket bättre etc. etc. Men köp en Mac då!

Diskussioner som denna påminner mycket om PC vs konsol som sker i nästan varje nyhetstråd. Vissa gillar Vista, andra inte, vissa gillar konsol, andra inte. Finns ingen som har rätt eller fel om vad som är "bäst", det handlar bara om smak.

Hur som helst, back on topic. Ska försöka mig på den där 64bit fixen som nämnts.

Inaktiv

Ska se om det funkar , har 64 bitars Vista , återkommer

Medlem

lycka till


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Yay, det funkar i 64 bit!

Medlem

Hur får man ljud? och går det att köra i window mode?

Medlem

ra95.exe är windows mode

RASETUP.EXE för lite inställningar

patcha upp till 1.08 sen 3.03 så har du de senaste patcherna


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Hur får ni det att funka i 64 bit? Har testat en massa saker men får det inte att funkar =/

Medlem

Fick det att funka nu med ljud. men hittar ingenstans man kan fixa så det blir window mode..

RA95 blir i full screen

Medlem
Skrivet av SpWnR:

Hur får ni det att funka i 64 bit? Har testat en massa saker men får det inte att funkar =/

Skrivet av bondmaster:

For 64-bit Vista this should work too:

-Make a new directory in which you want to install Red Alert
-Copy the contents of the "INSTALL" folder on the RA CD to that directory
-Add the files of the RA 3.03 patch (see bondmaster´s' post ^ )
-delete "RA95.LCF", and then rename "_RA95.LCF" to "RA95.LCF"
-Add the network play patch (http://nyerguds.arsaneus-design. com/cncstuff/ra_v303_lanpatch_1_00.zip)
-Run Red Alert

It's not advised to do this if you can install normally (with Compatibility mode) though, since this way Red Alert will NOT have any registry items.

Spelet frågade efter skivan så se till att ha nåt img-program (vad det nu heter) som typ Power ISO eller nåt liknande. Mounta skivan och starta spelet efter att du har "installerat" som i instruktionerna här över.

Medlem
Skrivet av SpWnR:

Hur får ni det att funka i 64 bit? Har testat en massa saker men får det inte att funkar =/

> The RA Archive has a utility that seems to be purely
> made to help install problems in XP. I haven't tested
> this yet, but it may create the registry items as it
> should, and thus provide a complete solution for
> Vista64 users:
>
> http://ra.nv17.com/html/downloads/utilities-3.html
> http://ra.afraid.org/html/downloads/utilities-3.html
>
> download "Red Alert Setup Manager v0.98"

Fungerade för mig.

Medlem
Skrivet av MB?:

Fick det att funka nu med ljud. men hittar ingenstans man kan fixa så det blir window mode..

RA95 blir i full screen

förlåt fattade fel. nej du kan inte få det i window mode

jag har inte vista men försöker hjälpa till sågott jag kan


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Mitt favvo spel som barn. Har dock detta original men har tyävrr slarvat bort det. The First Decade var givet.

Medlem

tfd decade var bra men inte lika bra som orginalen pga mer buggar konstigt nog

funkar hyffsat efter man lagt in
1.01 ea patch
1.02 ea patch
1.03 fan made patch fixar 95% av alla problem


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Bra att spelet ens går att starta. Poppar upp en ruta angående Audio, klickar på Ok, hela rutan blir svart och sen så händer inget.

Herregud vad patetiskt. Nu kan jag inte ens avinstallera det. Kommer aldrig ladda ner något "old school" och gratis ifrån EA igen.

Medlem

Jag kan inte ladda ner asien.


signatur

Googla först , fråga sen

Skrivet av Petah:

Bra att spelet ens går att starta. Poppar upp en ruta angående Audio, klickar på Ok, hela rutan blir svart och sen så händer inget.

Herregud vad patetiskt. Nu kan jag inte ens avinstallera det. Kommer aldrig ladda ner något "old school" och gratis ifrån EA igen.

Låter som du är lättirriterad. Det går ju alltid att avinstallera om inte automatiskt så manuellt.

Sedan problemet med "audio och svart skärm" får du nog förklara bättre om du vill ha hjälp.


signatur
Medlem

patcha det är mitt tips

först 1.08 finns på cdn

sen ra 3.03 finns på tidigare inlägg från mig sen ska det nog funka


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

trevligt det är lite mer aktivitet över Westwood Online nu
det var några år sedan det var så mycket ra 1 spelare online
gött


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

detta lägger patch 3.03 till

Fully integrated Westwood Online Chat system into Red Alert. No more loading a separate application (Westwood Chat). The button for internet play takes you to an area similar to a network multiplayer game with options for going to different areas like in Westwood Chat. This system requires the use of the Westwood Beta Testing server which has apparently been taken down although there have been occasional reports of it being available again.
Rankings of players are displayed next to their name for either the Red Alert or Aftermath tournament system. This makes it easier to find a player of your ability to play against.
Improved disconnect statistics (to try and catch out those players who cheat by pulling the plug when they are losing).
Other behind the scenes tournament features to help rank the best players.
4 player Red Alert games are now possible over the internet! Play 2 v 2 or play a free for all. It's up to you.
Tournament games will probably only be for 1 on 1 games. For more than 2 players you have to play a 'friendly' game
A couple of cool things have been added to the actual game as well. Some of the audio, explosions and graphics have been improved to better represent what is going on and be a little more realistic. For instance, the grenadier explosions used to create lots of fire, etc. Now, they produce a loud bang, and a small explosion graphic (which is a more accurate representation).
Explosions over water no longer produce a large ball of fire, but instead, a new "water explosion" (I thought this was included in Aftermath but I could be wrong)
You can use certain sound effects in the Chat room to emphasise what you are saying. (Anyone who has used ICQ chat sessions will know what I mean! )
'Typing "/8playergames" allows you to create 8 player games when using the 4 player patch! Although lag would be high in most cases, I actually fought in a full speed 8 player game!'


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

RA <3
lol på whinet ang. Vista. speciellt när det verkar finnas en fix till det


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Jag har följt alla instruktioner men blev snabbt besviken då det står "The image file E\SETUP95\SETUP.EXE is valid, but is for a machine type other than the current machine"

har Xp 64bit........... :/ nån som vet ?!?!?!?!?! MÅSTE LIRA DET HÄR

123
Skriv svar