Darkfall: Gameplay-trailer och betatest

Robot
Medlem
Darkfall: Gameplay-trailer och betatest

YES ÄNTLIGEN detta ska väll visa alla jävla nej sägare, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge

Medlem

Oj.... Det tog sin tid..

Medlem

Det här MMOt kommer att äga allt!

Medlem

Såg förjävligt ut

Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! :D.
Var bara tvungen men man får hoppas man kommer in i betan!:D


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Såg förjävligt ut

Inaktiv

totalt värdelös grafik dock rätt många tuffa funktioner och dvärg pirater!

Medlem

Tror det kommer bli coolt!

Medlem

Grejjen är ju att detta är ett MMO där man kan ha strider med över 200 pers, samt att det inte finns något automatiskt sikte. Alltså så vill man ha så bra bilduppdatering som möjligt och då får grafiken lida.

Ser inte filmen rätt episk ut för att vara ett MMO? :-S

Medlem

Jag kommer ihåg när man längtade efter det här spelet, det var tyvärr sju år sedan man gjorde det, inte direkt längre. Illa timing nu när Warhammer är runt hörnet, samt expansion till WoW.

Hoppas dem lyckas, dem drar säkert till sig en liten publik ändå, kanske något för dem som tröttnat på AoC och inte vill till Warhammer eller WoW.

Såg tyvärr förjäkligt ut, synd det, hade hellre sett fler riktigt saftiga grafik mmo, men utan automatiskt sikte som sagt blir FPS viktigt, men personligen väljer jag grafik i dagens läge. Sikta gör jag i Call of Duty 4 (även om jag sällan siktar) >_<

Medlem

Många av grejerna på http://en.wikipedia.org/wiki/Darkfall#Unique_features gör att det börjar vattnas i munnen. Blir spännande att se hur det går.

Medlem

Nah, ge oss mer info om Svenska Mortal Online istället!

Medlem

Bästa, liret, någonsin.

Medlem

Lite besviken på att man inte fick se så mycket utav UI:t och andra saker än stridande dock var det ändå jävligt trevligt det man fick se. Visst animationerna var kanske lite halvdanna men bortsett från det så var det inte mycket att klaga på. Har aldrig brytt mig på grafiken så detta är mer än nog men vissa verkar ju vilja ha ett nytt AoC där siege battles fungerar så jävla bra och då är det inte ens 100 spelare...

Medlem

Det är så många spel som faller på den strof som används av Anders här ovan.

"Om det håller vad det lovar."

Vet inte om det är jag som har blivit cynisk på äldre dar men jag kommer nog aldrig mer tro på vad en spelutvecklare säger. Oavsett genre eller typ av spel. Dom har bevisat gång på gång att dom inte kan hålla sig till sanningen. Det ska överdrivas in absurdum och allt dom gör kommer "revolutionera" världen osv osv. Ni har hört deras svador också. Så jag stänger bara av mina öron när nån pajas med trend-goatee börjar ordbajsa om hur otroooligt bra deras spel är.

Nu menar jag inte Darkfall specifikt utan spel i allmänhet.

Med det sagt kan man ju alltid *hoppas* att det blir bra. Men innan jag får det bekräftat av egen erfarenhet så kommer jag inte tro ett dyft på vad som sägs eller visas i trailers.

Ok, jag ska vara tyst nu hehe.


signatur
Medlem
Skrivet av lasershock:

Nah, ge oss mer info om Svenska Mortal Online istället!

ingen idé då det inte finns så mycket ny information... följ med på deras hemsida och forum annars... eller på irc... där utvecklarna brukar titta in varje arbetsdag typ.

Mortal Online kommer nog blir ett skönt MMO. hoppas de kan hålla sig till release nästa år.

Inaktiv

hahahaha, ser ut som ett misslyckat exjobb :evil:

Medlem

Det ser ut som en övergiven morrowind-mod. Dom uttrycker även en besatthet med Quake II-fysik.

Inaktiv

Grafiken ser jävligt kass ut, men förväntade mig inte så mycket mer. Däremot features och gameplay verkar bli jävligt bra.

Inaktiv

wtf 0 gui/användargränssnitt.

Inaktiv

Väntat på det här spelet länge nu. Om det kommer ut så kommer det bli bra :).

Medlem

Alltså, i detta läget är det verkligen gameplay kontra grafik. Vi fick Grafik i AoC, vilket inte resulterade i något bra.

MFC
Medlem

HAHAHA.. 7 år ?.. snarare 7 år GAMMALT!

Såg fan för jävligt ut och då är jag inte kräsen.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Ja, äntligen! Hoppas att jag kommer med i betan.

Inaktiv
Skrivet av Dreamtale:

Alltså, i detta läget är det verkligen gameplay kontra grafik. Vi fick Grafik i AoC, vilket inte resulterade i något bra.

asså grafiken kanske borde se något annorlunda ut än den i quake 2 då det faktiskt är 2008? Wows grafikmotor på en normal rigg möjliggör strider med upp mot 50-60 pers i "world pvp" utan lagg och hackande osv.. Wow kom för 4 år sedan man kan ju tycka att ett spel som släpps idag även om det stöder strider för 200 spelare kan se lite fräckare ut..

De kommer aldrig vinna någon stor publik om designen ser ut att vara gjort över en natt :S Utan stor publik som bidrar med pengar så läggs uppdateringar på is osv.. spelet dör :S Men man vet aldrig det kanske är helt sjukt skoj den som lever får se :>

Medlem

Dom verkar ha snott en hel del ifrån Ultima Online konceptet(när det var som bäst) vilket förhoppningsvis är en bra sak, känns som detta nästan hade kunna varit UO2

Medlem
Skrivet av Novasie:
Skrivet av Dreamtale:

Alltså, i detta läget är det verkligen gameplay kontra grafik. Vi fick Grafik i AoC, vilket inte resulterade i något bra.

asså grafiken kanske borde se något annorlunda ut än den i quake 2 då det faktiskt är 2008? Wows grafikmotor på en normal rigg möjliggör strider med upp mot 50-60 pers i "world pvp" utan lagg och hackande osv.. Wow kom för 4 år sedan man kan ju tycka att ett spel som släpps idag även om det stöder strider för 200 spelare kan se lite fräckare ut..

De kommer aldrig vinna någon stor publik om designen ser ut att vara gjort över en natt :S Utan stor publik som bidrar med pengar så läggs uppdateringar på is osv.. spelet dör :S Men man vet aldrig det kanske är helt sjukt skoj den som lever får se :>

Hört talas om ordet nisch? Det är inte tänk att locka den stora massa utan den lockar en liten bas som vill ha en skön sandbox upplevelse och hardcore pvp.

Inaktiv

Det ser väldigt tråkigt ut typ gammalt. Lite trist att dom bara visa pvp i filmen med. Men är inte så insatt så det kanske bara är det som finns?

Medlem

Det ÄR snyggare än Q2 (specular maps på rustningarna, nååågot större landområden, m.m.)

Hade knappt hört talas om detta spel innan, men vet inte vad jag tycker om det. Fightingen såg ut att suga jämfört med liknande spel, som t.ex. Savage, men bara tanken att köra massiva RvR-slag är lockande nog för att man ska vilja testa det.

Det KAN bli riktigt kul, men jag tvivlar nu efter att ha läst att det ska finnas mobs och skills. Hade de gjort ett WWII Online fast i fantasy setting hade det varit hur läckert som helst. Nu är jag rädd för att det blir grindande, skillspammande och otaktiska strider, precis som i alla andra MMOs.

123
Skriv svar