Project Reality 0.8 släppt

Robot
Medlem
Project Reality 0.8 släppt

Modden är nästan lika stor som originalspelet. Vilket arbete.

Medlem

Den här modden är grym. Har haft några av mina bästa spelupplevelser med den. Många yrkesmilitärer från bl.a. Storbritannien lirar på den och kör ordergivning m.m. Väldigt realistiskt och tyvärr hög inlärningströskel numera (den har bara blivit mer och mer avancerad). Hoppas de har minskat storleken på banorna eftersom vissa har varit alldeles för stora.

Inaktiv

Är det många som spelar project reality?

Medlem

De kan leka med moden hur jävla mycket de vill, så länge Refractor 2 står i grunden så rör jag inte skiten med dubbla gummihandskar.

:0~

Medlem

Denna och Fh2 bästa moddarna för bf2

Medlem
Skrivet av Katana:

De kan leka med moden hur jävla mycket de vill, så länge Refractor 2 står i grunden så rör jag inte skiten med dubbla gummihandskar.

:0~

Vad är Refractor 2?

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Katana:

De kan leka med moden hur jävla mycket de vill, så länge Refractor 2 står i grunden så rör jag inte skiten med dubbla gummihandskar.

:0~

Vad är Refractor 2?

Det är spelmotorn, och jag förstår inte vad som är så illa med den

Medlem

Är inte hundra på om det är motorn i sig eller om det är Bf2 (samt uppföljare) som lyckats förstöra't. Men alla buggar och skit man drogs med när man lirade bf2 (som med största sannorlik het fortf är kvar).. nä.. en mod kan nog inte göra saken bättre

Medlem

2005-06-22! Var det så länge sedan BF2 släpptes, shit!?
nä nu är spelet gammalt. kolla bara på den där lilla bilden/screenshoten, vilken uråldrad grafik! bläk o bf:s äckliga fysik, den motorn vill jag inte uppleva igen

Medlem
Skrivet av Katana:

Är inte hundra på om det är motorn i sig eller om det är Bf2 (samt uppföljare) som lyckats förstöra't. Men alla buggar och skit man drogs med när man lirade bf2 (som med största sannorlik het fortf är kvar).. nä.. en mod kan nog inte göra saken bättre

det ända jag stör mig på är det här med hitboxen som är bakom själva modellen. Annars är det väll inge fel på motorn?

Inaktiv

Muttrah City v2 verkar hur ball som helst. Detta ska testas

KaP
Medlem

Är det någon som lyckats köra BF2 på Vista 64? För mig så kraschar det när jag ska gå in i ljudinställnngar, och när spelet ska ladda ljud vid "banladdning". Beror säkert på x-fi kortet.

Skulle gärna vilja kunna spela PR.

Inaktiv

jag kan köra BF2 på vista 64 funkar utmärkt

Geeks Gaming

Vista 64 funkar utmärkt, inklusive 24" widescreen fix och senaste X-fi ljuddrivrutinerna.

KaP - det funkar alltså.


signatur

Geeks Gaming huvudadmin - frågor? PM eller via Lan@sweclockers.com :)

Medlem

Hade längtat ett bra tag efter PR 0.8 och nu efter två dagars spel är jag huvudsakligen nöjd

Tycker dock att det är synd att de nerfat suppression effect, det var ju en av sakerna som skiljde pojkarna från männen i 0.7 ...:) Men enligt en dev jag spelade med i fredags kväll ska de antagligen justera detta tillbaka mot hur det fungerade i förra releasen, eller åtminstone få till en hyfsad kompromiss. Håller med om att det kunde vara sjukt störande i närstrid inomhus att utsättas för 'suppression'...

Reglerna kring Rally Points bäddar för teamwork nu ännu mer än tidigare.
De nya animationerna är riktigt fina!
Muttrah City är en jäkligt nice stadsbana och dessutom STOR 8)

Passar på att ge en eloge till teamet bakom PR för en suverän mod!


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem

Jag skulle verkligen vilja testa modden men jag orkar fan inte interfacet i BF2... Är ett helvete att bara joina en server ibland. Måtte nästa Battleifield ha menyer likt HL2 eller liknande.

Medlem
Skrivet av aesdana:

Jag skulle verkligen vilja testa modden men jag orkar fan inte interfacet i BF2... Är ett helvete att bara joina en server ibland. Måtte nästa Battleifield ha menyer likt HL2 eller liknande.

Den här versionen av PR har faktiskt ändrat menyernas utseeende ganska radikalt.
Kanske dags att ladda ner och ge den ett försök?

Medlem

Får crash to desktop efter en stunds spelande. Synd för den nya versionen ser riktigt bra ut.

EDIT: Fick ordning på det efter nya drivare till grafikkortet.

EDIT2: Trodde jag... Fortfarande CTD efter en stunds spelande. Har provat att ändra till medium-texturer och radera shadercachen (tips på nätet) men får ändå CTD.

Medlem

måste man ha nyaste BF 2 versionen för att kunna lira P R ? Vill ju gärna spela i samma squad som de där brittiska officererna nån snacka om

O nu ska ja peppa mig med nåra avsnitt av Generation Kill medans jag väntar på att nerladdningarna ska va klara

Medlem

Version 1.41 av BF2 krävs för att lira PR!

Medlem

Gillar den nya versionen. Flera av banorna är riktigt bra och känslan är sååå grym. När en stridsvagn skjuter mot en byggnad du befinner dig i så är det KRAFT. Man blir verkligen skraj när man råkar springa på en APC eller stridsvagn.

Medlem
Skrivet av Katana:

Är inte hundra på om det är motorn i sig eller om det är Bf2 (samt uppföljare) som lyckats förstöra't. Men alla buggar och skit man drogs med när man lirade bf2 (som med största sannorlik het fortf är kvar).. nä.. en mod kan nog inte göra saken bättre

PR är faktiskt vad BF2 borde ha varit från början. Nämligen ett riktigt bra spel. De har fått ordning på i princip alla buggar som går att fixa som t.ex. hitboxes (Man träffar där man siktar, tack och lov).

En fördel med den tre år gamla motorn är att en mellanklassmaskin klarar att köra spelet/modden på högsta grafikinställningarna i fet uplösning utan problem.

Om man kommer över den höga inlärningströskeln så är PR bland det mest givande man kan spela online just nu. Grymt teamplay-fokuserat, intensiva strider, bra bandesign och mängder av vapen, fordon och spelsätt.

Ett tips är att läsa wikin innan man sätter igång och lira så man har ett hum om hur spelet går till:
http://prguide.realitymod.com

Medlem

Grymt bra mod.. En ny patch behövdes verkligen, kul att se att dom fortfarande jobbar med modden.

Medlem

Tydligen är det väldigt många som har problem med CTD (crash to desktop) när de kör den nya versionen.

1
Skriv svar