Brännboll, någon?

Inaktiv
Brännboll, någon?

Tjena FZ & co.!

Tänkte starta (ännu) en (fördömd) poll igen! Den här gången om den meningslösa sporten(?) brännboll! Tanken bakom det hela var... Ja... Va fasen var tanken bakom det hela egentligen? Asch, skit i det! Rösta på ni bara!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Inaktiv

Hehe, jag hade hoppats att tråden skulle handla om att organisera en FZ-brännboll


signatur

Snus är snus och mus är mus

Inaktiv

Brännboll är en rätt rolig sport faktiskt


signatur

Fear the #komsi Brigade!

Medlem

sport och sport, för mig är det ett gäng polare men ett större gäng öl. skoj

Medlem

Säger inte nej till ett parti brännboll.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

det var längesen man spelade brännboll.
men jag hade nog kunnat tänka mig att va med på en omgång med rätt personer

Medlem

I mellanstadiet då man spela det ofta på gymnastiken var det ju riktigt skoj, och på den tiden var man riktigt bra på det med så jag röstade Ja för tusan!


signatur

<3

Medlem

nej. jag har körkort.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Nej, jag är hårdrockare...

Nä men jag fick väl alla eventuella positiva känslor för brännboll förstörda i skolan där dom lyckas göra allt tråkigt, även sånt som borde vara kul.

Inaktiv
Skrivet av RoGGe:

Nej, jag är hårdrockare...

Nä men jag fick väl alla eventuella positiva känslor för brännboll förstörda i skolan där dom lyckas göra allt tråkigt, även sånt som borde vara kul.

Jo man blir bara mobbad så fort man missar bollen för många gånger, det e inge kul, ne.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Ifall det är en bra plats man spelar på så är det jävligt skoj.. palla typ grusplan :).. sen är det ju ett + ifall det finns en betongs yta där bollen kan studsa en gång innan man får till en homerun 8)


signatur

Rail or Die

Medlem

Sporten i sig är ganska tråkig, alldeles för korta stunder av kul när man verkligen gör något jämfört med hur långe man måste vänta. Men visst, allt(inom rimliga gränser) är kul tillsammans med rätt personer, så blev det alternativet.


signatur

I never hate in plural.

Medlem

Iofs, en fördel den har är att man kan vara på väldigt olika nivå i laget utan att det förstör spelet. Det är egentligen inget stort problem om man har två tjejer som inte lyckas få iväg bollen alls och bara joggar lite lugnt en station när den bäste slår.

Detta såklart bara om man spelar på kul med ett gäng polare, åk inte till umeå och delta i sm med ett sånt lag. (eller gör det, jag har fattat som att det är väldigt mycket jippolag och fest också). Förvänta dig inte att vinna nån match bara.


signatur

I never hate in plural.

Medlem

huvudsaken är väl egentligen att man har några öl. om alla är kassa och måste slå med dasslocket blir det ju bara desto roligare, speciellt om man kan skylla på ölen


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Brännboll är helt ok, men gillar softboll mer


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Finns ju massor av sporter som prioriteras framför brännboll, men det är en helt okej sport.

Inaktiv

Hehe, jag trodde inte att så många skulle faktiskt rösta på att dom gilla brännboll när jag startade pollen. Kul att se lite "sportfantaster" här på FZ.


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

Annars kan vi ju alltid starta ett brännbolls-parti, med mål att ta oss högt nog att få sporten intagen till sommar-OS 2032 :>


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

Hahahaha! Den var bra, Hukkie! Vi kan ju alltid försöka, men jag har stora tvivel att det kommer komma så långt.


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

Enfrågepartier ftw!


signatur

I never hate in plural.

Medlem

När man var mindre, runt 7-8 så var brännboll så jädra kul, måste spelat varje dag. Har fortfarande lite i blodet. Spelade med några polare förra månaden. Bollen måste flugit bra över 100meter


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Påminner mej om en anekdot eller vad det nu heter. Iaf, jag spelade Brännboll med ett muntert gäng här där jag bor. Jag var med i innelaget, och det var min tur att slå iväg bollen, och efter två missar tänkte jag för mej själv: "Nej nu jävlar! Om inte det här sista försöket lyckas ska jag käka upp mina dojjor!" Hursomhelst, jag fick in en klockren träff, bollen for iväg uppåt 30-40 meter, och just där bollen skulle landat stod min bror och hans kompis och pratade! Bollen for som sagt iväg mot dom och träffade brorsans kompis rakt på "familjejuvelerna"! Brorsans kompis, som inte var så gammal, fick som ni nog gissat sjujädrans ont och vek sej dubbel på marken av smärtan! Så han fick åka hem, och vila. Tror det eller ej, men det är sant!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

varför stod de och pratade när ni spelade brännboll? han får skylla sig själv


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

hehe Dreadnaughty, aja baja!

Jag har dock ett problem, har en skada vid namnet STTC(vad jag kommer ihåg), detta innebär att jag har förlorat mitt ledband i handleden och ett nytt, ickeorganiskt sådant har opererats in i min hand. Problemet är att skadan kommer ALDRIG försvinna i mitt liv, och den tillåter mig inte att spela olika sporter där man använder händerna, arbete med händerna etc.

Jag kan inte ens skriva med en penna i fem minuter utan att det värker som satan. Spelar jag brännboll, bandy eller någon sport där armarna är i luften så klarar jag max två minuter, sen blir det att vila resten av dagen. Så remember kids, spela dator, sporta inte, NI KOMMER SKADA ER!
PS : Gick med handen bruten i mer än ett år, ogipsad! TAKE THAT!

Inaktiv

Famest, ett ord: Ouch!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

Skador är en del av livet.
Har slagit mig så in i helvete under mina år men aldrig brutit nått (morsan tror jag kommer få benskörhet för att jag inte rör mig). Brännboll är nåt som har mycket med skolan att göra. Man spelade på gymnastiken och även en hel del med klassen om man va ute och grillade eller nåt. Riktigt kul sport då "alla" kan spela.


signatur
1
Skriv svar