John, FZ: s Schulman

Skägg.
10 Chambers
John, FZ: s Schulman

Drygobert, eller jamenar John, visar med lite snitsiga siffror att han har den mest besökta bloggen de senaste månaderna som om det vore någon form av kvalitétsstämpel. Sanningen är en annan. Han är FZ:s Schulman (välj bror, jag bryr mig inte), den där bloggen som egentligen inte har något vettigt att erbjuda men som skriver så mycket strunt att folk luras in ändå. Jag skulle inte bli förvånad om han inom kort skaffar ett nytt blogghuvud där han sitter och ler fånigt mot kameran.

Om vi nu verkligen ska titta på siffror tycker jag att vi ska se till totalen, för där är det tydligt vem som har den mest populära bloggen.

#blogg


signatur
Inaktiv
John, FZ: s Schulman

Initializing flamewar.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem

Även om detta inlägg må vara skrivet med glimt i ögat. Måste jag ändå fastslå att även om John's blogg är välbesökt beror ju knappast på den innehaver något av som helst intresse eller kvalité. John väljer att posta ofta helt enkelt och han må kanske göra så under vissa gånger på dygnet när stackars FZ:are bara vill ha något att läsa, så när de kikar in på bloggen så ser man ju alla hans inlägg plus att när man väl kommit i topp med aktivitet, så ger det fler klick.

Nej, själv föredrar jag spikens blogg, där erbjuds vi i varje fall av lite intressanta kommentarer på saker och ting och inte bara "HEJ IDAG KÄKADE JAG GLASS TILL FRUKOST". Vet inte om spiken har någon underliggande agenda, men John har det då allt och den lyser igenom vilket gör att i jämförelse är spikens blogginlägg rena bomullen för själen när Johns är ett skavsår på foten.

Men måste erkänna, det är intressant att läsa texter av FZ's skribenter och jag ser gärna att ni fortsätter. Sedan stor eloge till att Tompas inlägg är de med mest vett, efter xplejjns rapportering om bloggkriget.

Medlem

Men totalen räknar ju med allting innan bloggtävlingen började, vilket betyder att John inte nödvändigtvis ens försökte få besökare under den tiden.

Man kan ju inte vinna en tävling med prestationer man har gjort innan tävlingen ens har börjat


signatur

Aj, dina ögon!

Skägg.
10 Chambers

I was born to win! Tävlingen startade för 28 år sedan.


signatur
Antikvitet

Vad är det för konstig logik? Ska vi mäta även FZ i ackumulerade besök sedan starten 1996? Nej, storlek mäter vi i antal besök under en aktuell period. Om du ska sitta och gråta över det här kan jag ta fram statistik för en kortare period än tre månader. Eller så kan du bara kolla blogwar-diagrammet. Substans eller ej, folk läser och återkommer. Hade det varit så fasansfullt hade folk slutat klicka.

Nej du Calle, det där var retort fail. Bättre lycka nästa gång.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Skägg.
10 Chambers

Haha, nu försökte John vinna genom att använda akademikerspråk, igen. Det brukar vara hans sista utväg.


signatur
1
Skriv svar