Svea Rikes Nationaldag!

Medlem
Svea Rikes Nationaldag!

Hur tänker ni fira nationaldagen?

Själv tänker jag fira den hemma med flaggor runt hela huset och nationalsången på datorn

Jag blev rejält sur för någon dag sedan och det har inte gått över än. Några killar i närheten där jag bor tänker bränna Svenska flaggan på tisdag. Jag blir ungefär så sur så jag skulle vilja ha vapenlicens.
Funderar nu på om jag ska ta reda på vart dessa personer håller hus och gå dit med ett litet "gäng" Eller om jag ska försöka bortse från allt sådant och bara ha en lugn och harmonisk nationaldag!
Något tips? : )

Medlem

Kungen är det minsta av mina problem när vi firar Sveriges nationaldag. Inte för att jag firar den direkt. Vi har ingen riktigt rolig anledning. Vi har aldrig varit under en annans nations styrning... Jo just ja. Det är vi ju just nu. Kanske ska jag vänta till fjärde juli istället.

Medlem

Man kan ju tacka folkpartiet för att det inte längre är olagligt att bränna flaggor. Tycker det borde ge fängelse, oavsett vilken nations flagga det rör sig om.

Själv kommer jag inte kunna fira nationaldagen då jag har en stor tenta dagen efter :\


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

gå dit med ett litet ''gäng'' nazister eller?
Rekommenderar att du spenderar en trevlig lugn och harmonisk nationaldag istället för att gå runt o bråka.

nej, men tyvär så är inte nationaldagen nåt speciel för mej längre. vill ni veta varför? för jag är ''bara'' halvsvensk. och varje år när man är ute på nationaldagen så ska alla jädrans nazister/patrioter(smyg-raszzar) komma fram och mucka. men som tur är kan jag försvara mej rätt bra. gått i muay thai 4 år och tränar fortfarande.

men det är synd att man inte kan fira nationaldagen offentligt om man är halv svensk utan att det kommer en massa nazister och undrar varför jag håller i en svensk flagga...

Medlem

vem bryr sig om nationaldan? i år ska man ut å slåss

Medlem

Jag hatar sverige så jag tänker inte fira ett skit. Landet styrs av en bunt idioter och vi har en kung som sitter på sitt feta arsle och får pengar bara för att han finns. Det här landet är så sjukt så det är sanslöst. Tack o lov ska jag inte bo kvar länge till.

Enda som är bra med nationaldagen är att den räknas som en söndag nu.

Medlem
Skrivet av DreadX:

vem bryr sig om nationaldan? i år ska man ut å slåss
http://i49.photobucket.com/albums/f292/andy462/Emo-Day.jpg

Tråkigt att man inte ska få se ut hur man vill utan att bli nerslagen...

Medlem
Skrivet av Spectral:

Tråkigt att man inte ska få se ut hur man vill utan att bli nerslagen...

håller med..

Medlem

Problemet med nationaldagen är att ingen vet vafan det är man firar egentligen och dom som vet tycker att det är en skitanledning. Jag har länge varit och är fortfarande en stark förespråkare av att göra midsommar till nationaldag. Den dagen har redan fördelen att alla firar den. Äkta svensk hedningatradition


signatur

yolo

Medlem

Spectral, om du hatar Sverige så mycket skulle jag föreslå att du tar en enkelresa till ett "bättre" land i morgon...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Mja, det är kul med en röd nationaldag men det är inget jag firar direkt. Firandet man försöker uppmana på nationaldagen kommer några hundra år försent för att det ska kännas legitimt. Tidigare har man ju nästan förtryckt det nationalistiska firandet.

Inaktiv

själv tänker jag jobba.
ob>suparhelg.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Aldrig firat nationaldagen under mina 22 år och hade väl inte direkt tänkt bryta den traditionen genom att fira den i år heller. Men nu fick jag lust att bränna lite flaggor bara för sakens skull, det verkar ju vara något som upprör folk. Sånt är kul.

Medlem

Vad var det som hände (är det den 6:e juni?) den 6:e juni så att det skulle bli vå nationaldag?

Förövrigt hatar jag alla som gnäller på Sverige, dom verkar inte förstå att alla länders regeringar suger.

Medlem

Sverige löd under Danmark, icke att förglömma. Dock så borde nationaldagen firas den 16 Juni, det var då danskarna slängdes ut ifrån stockholm.

Självklart ska man inte påtvinga någon ens egen nationalism, men de människor som vill fira den ska mötas med den respekt de förtjänar.

Att bränna flaggor framför några patrioter är bara dumdristigt, då får man skylla sig själv om man åker på stryk.

Jag ger hellre mina pengar till kungen, än de fördömda trafikautomaterna(trängselskatt).

Varför ska Sverige ta detta initiativ till miljöavgift när vi står för 0,000001 procent av världens gasutsläpp?

Medlem
Skrivet av Latex:

Vad var det som hände (är det den 6:e juni?) den 6:e juni så att det skulle bli vå nationaldag?

Gustav Vasa blev vald till kung efter att ha skickat hem danskarna. Vissa säger att det är pga 1809 års regeringsform men jag föredrar Gustav Vasa-förklaringen


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jag är stolt svenskt, självklart kommer man fira

Kungen äger! men staten suger.

ang bränna flaggan anser jag att det är skit, för mig att det än idag är olaligt att förstöra den svenska flagga? gammal gammal lag.
och enligt traditionen får inte en flagga vidröra marken, de hemma har vi lyckats hålla i "luften"


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Spectral:

Jag hatar sverige så jag tänker inte fira ett skit. Landet styrs av en bunt idioter och vi har en kung som sitter på sitt feta arsle och får pengar bara för att han finns. Det här landet är så sjukt så det är sanslöst. Tack o lov ska jag inte bo kvar länge till.

Enda som är bra med nationaldagen är att den räknas som en söndag nu.

ja varför inte hata alla kvinnor bara för bobbys mamma finns, varför inte hata alla muslimer för sadam finns, varför inte hata en påse winegummi bara för att dom gula smakar fan.

tur att dom inte har IQ-test för att få lämna landet, för då hade du fått vara kvar i sverige.

själv firar jag inte, förutom en flagga i topp. synd då det är ett jävla drag i norge när dom firar sin.

Medlem

Heja gult & Blått, vi firar nationaldagen just när USA börjar ta över oss

Medlem
Skrivet av C.A.B-05:
Skrivet av Spectral:

Jag hatar sverige så jag tänker inte fira ett skit. Landet styrs av en bunt idioter och vi har en kung som sitter på sitt feta arsle och får pengar bara för att han finns. Det här landet är så sjukt så det är sanslöst. Tack o lov ska jag inte bo kvar länge till.

Enda som är bra med nationaldagen är att den räknas som en söndag nu.

ja varför inte hata alla kvinnor bara för bobbys mamma finns, varför inte hata alla muslimer för sadam finns, varför inte hata en påse winegummi bara för att dom gula smakar fan.

tur att dom inte har IQ-test för att få lämna landet, för då hade du fått vara kvar i sverige.

själv firar jag inte, förutom en flagga i topp. synd då det är ett jävla drag i norge när dom firar sin.

Haha nu var du allt rolig där. Jag tog upp ett par exempel på varför jag ogillar sverige. De punktarna går ju att utveckla till flera 100 orsaker vad som är dåligt med vår regering t.ex. Men en sån diskussion ser jag ingen anledning till.

Sen förstår jag inte riktigt varför då måste dra till med ett personangrepp om att jag skulle ha låg IQ.

Medlem

Gustav Vasa valdes till kung den sjätte juni 1523 och vi fick 1809 års regeringsform den sjätte juni. Kristian II valdes till kung 1520 och satt hela halvåret innan upproret kom, och satt kvar ytterligare nån månad innan han blev utkastad.

Medlem

Vi har för dåliga traditioner i sverige och vårt rike. Jag tycker det är synd då många andra firar med pompa o ståt gör vi inget o jobbar på våran. Men nu är det ju ett försök till förändring.

Hade jag haft en flagga hade jag nog hängt ut den. tagit mitt ett glas vin och ätit gott på nån uteservering.

Medlem

Finns inte mycket att fira, så det blir inget firade för mig.


signatur

<3

Dåliga traditioner? Midsommar, någon? Nationaldagen är bara inget som är något många firar. För mig kommer den att passera obemärkt, förutom att man får två dagar förlängd helg.

Medlem
Skrivet av ghoül:

patrioter(smyg-raszzar)

Vad fan har patrioism och rasism gemensamt. Man kan fan vara patriot utan att ha det minsta emot utlänningar. Man kan till och med vara extremt för utlänningar och "blandning" samtidigt som man är patriot.
Jag är patriot. Jag är inte rasist det minsta!

Sedan tycker jag inte att man ska påtvinga dom patriotism. Men dom ska fan inte bränna Svenska flaggan på våran nationaldag. Borde räknas som man begår nidningsverk!

ghoül.. Vad duktig du är som har gått mau tung i 4år. Jag skriver ner det på en helt egen sida i mitt lilla block. Ska ta med det vart jag än går

Inaktiv

Jag tycker att vi borde ha national dagen på midsommar då skulle det bli ett j*vla firande.

Inaktiv

Q_Q

sluta lipa, låt folk fira/hata som dom vill
jag känner ingen nationalism whatsoever och jag klarar mig utmärkt utan
skulle det bli krig här skulle jag med stolthet fly nån annanstans och ta mina närmsta med mig, there's my pride
sverige är ett land och lojaliteten gynnar inte dig och dina vänner


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

*edit*
Raderar Inlägget. Som sagt under detta inlägg, så har tråden flippat ur, men måste säga Blomkrukan lite onödigt att skriva att du ska samla ihop ett gäng och slå sönder några OCH läsa gärna mitt första inlägg igenom nogrant och se vart jag skrev att Patriotism är lika med rasism? fattar inte hur du kan ta illa up ens. Tänk på att inte skriva sådant om du vill ha mogna inlägg på tråden..

Medlem

Och nu har vi officiellt fått tråden att spåra ur....

Inaktiv

Och därför startar jag en tråd om den 6 juni's RIKTIGA innebörd.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Skriv svar