Guitar Hero World Tour

Robot
Guitar Hero World Tour

Rock Band är revolutionen som kanske kom för sent. I höst hoppar Guitar Hero på multiinstrumenttåget och förstnämnda lir riskerar en alltför tidig pension.

#harmonix, #ea, #rock-band


Inaktiv
En första titt på Guitar Hero World Tour

Nice!

Hoppas att Fz kan ordna ett tävling

Medlem

trummorna ser riktigt lovande ut, längtar rätt rejält tills det kommer nu:)

Medlem

mums!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Trevligt, nu kanske fler FZ läsare blir intresserade av detta istället för Rock Band. Jag har själv redan läst mycket om GH WT så det var inget nytt här för mig : /

Medlem

GHIV kan tyvärr inte slå Rock Band. Notspåret är detsamma som i GH3, alltså att man träffar noter av en slump (har källor som varit på spelmässan i Leipzig). Utseendet av notspåret/menyerna ser väldigt barnsligt ut. Musikstudion kan få många att slå till, men lika många tror jag kan bli besvikna.

Dessutom hatar jag Neversoft's kaxiga attityd som nästan ser ner på Harmonix som är kungen bland musikspel.

Ändras inte allt som står ovan så blir det ingen köp, vilket dem inte kommer att göra.

Edit: Någon som vet om GHIV kommer att släppa DLC varje vecka som Rock Band gör?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Låter riktigt intressant
Men jag tror inte jag kommer vilja lägga ut allt för mkt på det om de gåt upp mot 900kr. (fattig) anyways - Trummor :D:D fy fan va nice


signatur

Rawr

Medlem

Längtar såinihelvete tills att detta kommer ut


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Känns lite som Rock Band rip off.

Medlem

Xrick, det roligare är att det här kommer bli bättre

Medlem

GH:WT kommer bli såååå mycket bättre än RockBand 1 och 2.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Jericho:

GH:WT kommer bli såååå mycket bättre än RockBand 1 och 2.

På vilket sätt?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag var redigt sugen på GHWT när tillkännagivandet av spelet kom ut men nu på senare dag så är jag inte så sugen på det längre. Jag vill ha spelet men inte instrumenten, tror att rock band har ett stort över tag då dom redan har haft en uppsättning av trummor på marknaden och vet vad dom behöver fixa på dom. Det har ju inte GHWT.

Inaktiv

Jag tror folk väljer det dom tycker är bäst.

Vill man lira Rock Band köper man det.
Vill man lira Guitar hero World Tour köper man det.

Man kan inte jämföra vilka som är bäst då dom båda har olika egenskaper:)

Medlem

Kommer köpa detta pga trummorna, de skall ju fungera till RB 1 sägs det, så det blir ett köp av det med... 2an är ju osäkert om trummorna till GH:WT kommer fungera, men jag räknar inte med det iom konkurrensen osv...

Medlem
Skrivet av Snowman01:

Kommer köpa detta pga trummorna, de skall ju fungera till RB 1 sägs det, så det blir ett köp av det med... 2an är ju osäkert om trummorna till GH:WT kommer fungera, men jag räknar inte med det iom konkurrensen osv...

RB 2 trummorna kommer att funka till GHWT och GH trummorna kommer att funka till RB 2. Var en nyhet här på fz tror jag eller på en annan spel sida där dom gick ut och sa att det skulle bli kompatibelt. Enda är väl att GH trummorna kanske inte funkar till RB 1 det vet ja inte om dom sa något om

Medlem

skönt... Oasis kommer med i detta GH "Some Might Say"
Trodde jag aldrig skulle kunna få spela deras låtar på Rock Band eller GH (Rockband kommer inte bli ett köp till PS3't)

Medlem

Gränssnittet i GH3 är verkligen värdelöst. Vad sysslar Neversoft med!?
aja.

Medlem

Vad dom mjölkar.....kan dom bara inte lägga in nedladdningsbara låtar till de äldre versionerna.

Medlem
Skrivet av bladefinor:

skönt... Oasis kommer med i detta GH "Some Might Say"
Trodde jag aldrig skulle kunna få spela deras låtar på Rock Band eller GH (Rockband kommer inte bli ett köp till PS3't)

"Don't Look Back in Anger", "Live Forever" och "Wonderwall" finns som DLC till Rock Band

Inaktiv

Alltså sluta använd uttrycket "mjölka" om du inte vet vad det innebär. Det är klart att de måste utveckla idén för att kunna gå med vinst och konkurrera med t.ex. Rock Band. Du kanske inte har greppat att det är nya instrument och möjlighet att spela trummor samt sjunga? Hade du tänkt att de skulle släppa en enorm patch till GH3 som förändrar exakt hela spelet, inkl. grafiken?

Sen tror jag faktiskt också att detta kommer piska Rock Band. Rock Band 2 vet jag inte så mycket om så jag ska inte uttala mig om det.

Först och främst är instrumenten trådlösa, vilket de inte är till Rock Band. Tycker att det ser hemskt ut med sladdar över hela golvet. Har fobi för sånt.

GH: World Tour har en ny gitarr med tryckkänsliga knappar samt att de introducerar slide-funktionen som verkar grymt lovande.

Deras trummor kommer äga upp Rock Band rejält. De har fått mycket proffesionell hjälp att tillverka trumsetet och det läser dessutom av hur hårt du slår på trumman och anpassar ljudet från TV:n efter det, vilket är grymt. Kan inte fatta att Harmonix inte tänkte på det till Rock Band, men antar att det kommer i uppföljaren, vore sjukt annars. Tycker även trummorna i Rock Band låter väldigt illa.

Vet inte om folk riktigt greppat hur avancerade grejer de använder sig av för att folk ska kunna skapa musik. Enligt mig är det sjukt att det endast kommer kosta runt två lax. Det är trots allt sjukt mycket möjligheter. Och att man sedan kan mixa allt gör det till så nära en riktig musikstudio man kan komma. Det är bara att kolla alla videos på gametrailers där man verkligen får se hur pass mycket de satsat på den delen.

Enligt mig är instrumenten också bra mycket snyggare och jag gillar helt enkelt stilen på GH-serien mer än Rock Band. Men det är ju givetvis en smaksak.

Menar dock inte att Rock Band är ett dåligt spel, men jag tror att det här kommer bli bra mycket bättre. Det är iaf det jag komma slänga ut pengar på.

Medlem

Om gitarren och trummorna funkar till RB1 och RB2 så kommer jag nog köpa dom två i alla fall.
Folk säger att dom ska vara bättre.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

För mig så står Rockband bara för dålig kvalitet. Förhandbokade först Rockband men när man såg hur dålig kvalitet trummorna hade och att det skulle ligga en massa sladdar överallt på golvet(enligt vad jag har hört) så tappade jag lusten och har för ett tag sedan förhandsbokat GH WT istället. Nu ska ju Rockband 2 komma och där har de kopierat GH WT med musikstudion och som tur är försökt förbättra kvaliteten på trummorna, dom kunde haft bättre kvalitet från början istället så man hade sluppit köpa ett till trumset.

Medlem

Solklart köp för mig, har haft koll på detta lir under de senaste månaderna. Men det bästa är ändå att både Sony och Microsoft har gått ut och sagt att alla instrument ska funka med både Rockband, Rockband 2 och GH:WT, så köp WT "instrumenten" och sen räcker ju gamedisc av Rockband 1 & 2!

och förresten så kommer releasen att vara den 24/10, CDON la upp den efter att ha haft datumet som okänd. Priset där ligger på 1799:-

Medlem

Har testat Rock Band tycker inte det var så bra som jag trodde, Kvaliten på trummorna var verkligen kasst. Hoppas på att detta blir bättre och så slipper man ju sladdarna så


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

1
Skriv svar