Vittnesmål från kriget i Irak

Inaktiv
Vittnesmål från kriget i Irak

[http://tinyurl.com/j7obh] (Google Video)

Har ni sett den här? Helt sinnesförvirrat om det stämmer som han säger.

Skulle tyvärr inte bli det minsta förvånad om allt han säger stämmer :\


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Medlem

USA blir ju inte direkt populärare efter det här...

Medlem

han är väldigt luddig, jag tror detta är högst troligt bullshit.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

han är väldigt luddig, jag tror detta är högst troligt bullshit.

Det kallas för post traumatiskt syndrom. sånt man brukar få när man varit med i för mycket i till exempel ett krig. Därför han pratar så luddigt, Tycker allt var högst sannolikt också.

Medlem

Luddigt vet jag inte, han stammade lite annars var det väl inget speciellt. Att människor gör omänskliga saker i krig är inget nytt. Vi som är lyckliga nog att slippa skiten kommer aldrig att få reda på vad som egentligen hänt och hur det känns att uppleva sådant.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem
Skrivet av ghoül:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

han är väldigt luddig, jag tror detta är högst troligt bullshit.

Det kallas för post traumatiskt syndrom. sånt man brukar få när man varit med i för mycket i till exempel ett krig. Därför han pratar så luddigt, Tycker allt var högst sannolikt också.

folk som pratar strunt och ljuger bråkar göra samma sak om dom är nervösa.

Inaktiv

Jag vet en på min förra skola som pratade sådär hela tiden.

Inaktiv

[http://www.ivaw.net/index.php?id=219]

Det verkar som att han var en skojare trots allt (?)


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Medlem

Sant eller inte, finns folk som kommer tro på honom.

Medlem
Skrivet av två meter dumheter:

[http://www.ivaw.net/index.php?id=219]

Det verkar som att han var en skojare trots allt (?)

Behöver han ju inte vara enbart för att han gjorde filmen på eget bevåg, men jag tror fortfarande att det han säger är bullshit. För mycket som verkar överdrivet och luddiga detaljer.

Inaktiv

se road to guantanamo så kommer ni inte tvivla så mycket


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

det första jag frågar mig - om detta nu skulle vara sant - är vad meningen skulle vara. bamber är dyra, och att fälla dem på civila som inte utgör något hot är ett enormt resursslöseri, även om man inte bryr sig om människorna man dödar.

urspårade hämndaktioner som den som utreds nu är ju en sak, men att sätta i system att döda civila låter inte som någon bra idé imo.

det har ju kommit upp sånt här förr, med fd soldater som berättat om fantastiska fosforgranater som inte bränner kläder med människorna i dem och liknande dumheter...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

det första jag frågar mig - om detta nu skulle vara sant - är vad meningen skulle vara. bamber är dyra, och att fälla dem på civila som inte utgör något hot är ett enormt resursslöseri, även om man inte bryr sig om människorna man dödar.

urspårade hämndaktioner som den som utreds nu är ju en sak, men att sätta i system att döda civila låter inte som någon bra idé imo.

det har ju kommit upp sånt här förr, med fd soldater som berättat om fantastiska fosforgranater som inte bränner kläder med människorna i dem och liknande dumheter...

den enda meningen isåfall måste väl vara att sätta skräck i folket, men återigen.. Vad skulle meningen med det vara?

Jag är bara allmänt förvirrade över hela USA grejen under de senaste åren.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv
Skrivet av nolimitsoya.:

det första jag frågar mig - om detta nu skulle vara sant - är vad meningen skulle vara. bamber är dyra, och att fälla dem på civila som inte utgör något hot är ett enormt resursslöseri, även om man inte bryr sig om människorna man dödar.

urspårade hämndaktioner som den som utreds nu är ju en sak, men att sätta i system att döda civila låter inte som någon bra idé imo.

det har ju kommit upp sånt här förr, med fd soldater som berättat om fantastiska fosforgranater som inte bränner kläder med människorna i dem och liknande dumheter...

"Cost of the War in Iraq
$285,786,969,123"

Tror dom har spenderat en hel del på lite vad som helst om jag ska vara helt ärlig.. en bomb hit en bomd dit.


signatur

Rail or Die

Medlem

tänk om USA la de där pengarna på sina sjukhus, vips! världens friskaste folk
eller nått annat vettigt, fasen vad de skulle kunna göra med den där summan.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

lappis: krig är dyrt. ingen har påstått något annat. frågan är varför man skulle göra det dyrare än det måste vara, och samtidigt sporra till en massa motstånd och samarbetsovilja genom att slänga iväg bomber på mål som saknar militärt värde.
det går inte ihop.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Well, det är USA, får dom slut på pengar så får dom nya pengar från någon annanstans(vilket jag betvivlar kommer hända;)).

Medlem

Jag har ingen direkt åsikt om den här människans uttalande, kan vara sant, kan vara lögn, kan vara något mitt emellan.

Söndra och segra. Det är knappast någon hemlighet att USA bombade vattenreningsverk runt Eufrat och Tigris under Kuwaitkriget, vilket ledde till att mer eller mindre utrotade sjukdomar kom tillbaka runt hela persiska viken. Det bästa sättet att ta över ett land är att bryta ner befolkningen.

Vad gäller att det är dyrt att kriga så beror det ju på vem du frågar. Är det dyrt för den amerikanska befolkningen, ja. Är det dyrt för vissa delar av industrin, ja. Är det dyrt för vapenindustrin, nej. Är det dyrt för den amerikanska oljeindustrin, nej.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

enda ljuset i sånt härn är att det finns länder/folk som strävar efter FRED och lung och ro, leva med sina grannar utan att starta krig for fun.
det finns länder, och det finns folk, vi får hoppas att en dag det är så överpresenterat att krigs kåta länder/folk betraktas som en utrotnings hotad art.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

nolimitsoya

Du ställer dig frågan, varför man skulle göra det dyrare än det måste vara?
Svaret på den frågan kanske du hittar >>här<<

Varje gång USA drar ut i krig finns det personer som tjänar enorma summor pengar på det. Intressant nog hittar du flertalet av dom på högt uppsatta positioner inom USA's regering.
Därmed inte sagt att detta är svaret på din frågeställning,
men värt att ha i åtanke.

Lite offtopic kanske, men >>här<< är ett klipp som visar när
Donald Rumsfeld konfronteras angående Iraks påstådda innehav av massförstörelsevapen.

Inaktiv

mja, men då kan man lika gärna fälla bomber i öknen, tomma förrådsbyggnader eller vad som helst. om man nu bara vill bli av med dem vill säga...

så nej, det var inget bra svar.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv
Skrivet av nolimitsoya.:

det första jag frågar mig - om detta nu skulle vara sant - är vad meningen skulle vara. bamber är dyra, och att fälla dem på civila som inte utgör något hot är ett enormt resursslöseri, även om man inte bryr sig om människorna man dödar.

Dåligt svar? tja, jag visade bara att det kanske inte ligger så mycket bakom ditt resonemang om att bomber är dyra och att det är resurslöseri att släppa dom på civila som inte utgör ett hot. När det sitter folk i bl.a USA's regering som tjänar mer pengar ju mer material USA's miltär använder.

Inaktiv

nu förstod du inte mitt svar.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Hehe, nehä, ok. *kliar mig frågandes i huvudet*:)

Kan du förklara vad du menade?

Medlem

Skulle inte förvåna mig om detta har hänt, bara ta och kolla på vietnam kriget så vet man ju vad usa's hjärntvättade slavar är kapabla till.

OT:
50.000 amerikanska soldater dog i vietnam, 60.000 amerikanska soldater tog livet av sig efter de kommit hem igen, varför? - kan ju inte vara lätt att leva med att man vart med att slaktat, våldtagit och torterat ca 3-4 miljoner civila människor, allt från barn till gamla bönder.
/OT.

Irak kriget håller på att bli ett nytt vietnam, tyvärr är större delen av världens alla ledare rövslickare(Tony blair) eller för fega för att göra något, tom FN är fjollor!


signatur

<3

Medlem

Lite ot
Har du en länk som säger att dessa 60.000 soldater tog livet av 3,4miljoner civila människor.?

agent orange)3.6 million acres of Vietnam) och napalm bomber var ju bidragande faktor till ett stort antal döda. men det var ju bara ett fåtal människor som utförde bomb fällning och kemisk fällning vad jag läst mig till iaf..

Sen glömmer du ta med antal hundratals civila döda som utfördes av nvc(stavning?) viet cong dom utförde ju rena avrättningar mot sympatisörer mot amerikanarna.

Nu försvarar jag inte dom soldater som faktiskt utförde massakrar o dyl på civila

Men inte var det 60.000 soldater som var inblandade i det har inte nåra exakta summor men 60k låter för mycket så fram med en länk..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag menar inte att alla dessa soldater var med persoligen och panga ner folk på plats, utan som du säger så blev en stor del av de 3 till4 miljoner civila som dog i kriget sönder bombade.
Alla amerikanska soldater som tjänstegjorde i vietnam var ju med och tog del av detta, det var det jag menade med "kan ju inte vara lätt att leva med att man vart med att slaktat, våldtagit och torterat ca 3-4 miljoner civila människor, allt från barn till gamla bönder."
De som blev bombade hamnar under kategorin "slaktade".

Sen så en länk:

http://www.suicidewall.com/SWStats.html

Och lite citat: (för den lata ;P)

"In Chuck Deans' book, Nam Vet., printed in 1990 by Multnomah Press, Portland, Oregon, 97226, the author states that "Fifty-eight thousand plus died in the Vietnam War. Over 150,000 have committed suicide since the war ended"

"If the estimate of over 150,000 veterans of the Vietnam War having committed suicide since returning home is true, the figure would be almost three times the number killed in the war. When these deaths are added to the 50,000 plus Vietnam War casualties, the number approaches the 292,000 American casualties of World War II."

Var tydligen mer självmord än vad jag trodde.


signatur

<3

1
Skriv svar