"Wii skadar oss inte" säger Sony-chef

Robot
Medlem
"Wii skadar oss inte" säger Sony-chef

I support you, Sony!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Antikvitet

En varning:

Inga "Nintendo suger"-, "Sony suger"- eller "Microsoft suger"-inlägg i den här kommentartråden.

Det vore trevligt om vi alla kunde försöka hålla diskussionen på en civiliserad nivå, utan flaming.

Tack!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Nintendo suger, sony suger, microsoft suger.

ONTOPIC: Playstation är gött, lirar fortfarande på mitt Playstation 1


signatur

a"C"RED -

Inaktiv

Fin Gollum-referens i rubriken.

Medlem

Sony får väl försöka satsa lite mer på andra målgrupper om de vill öka sin försäljning helt enkelt

Inaktiv
Skrivet av Snowman01:

Sony får väl försöka satsa lite mer på andra målgrupper om de vill öka sin försäljning helt enkelt

OM Sony går in i casual spel eran så tar jag en machete och hugger av mig tredje tån från vänster!!!

Medlem

Sett ur företagsperspektiv så är det otroligt svårt att tänka sig en utgång annan än att dom riktar sig bredare så fort det finns möjlighet. EyePet som exempel ser åtminstonde jag som ett direkt försök övertala familjer att en Ps3 är den bästa idén. Då familjer är ett av de segment ur vilket Nintendos kunder kommer från så tolkar inte jag det som att Sony njuter av Nintendos framgångar.

Möjligt att nästa generations konsoler inte kommer att ha så fruktansvärt annorlunda inriktning. Det som däremot lär ske är att alla företagen flirtar ännu hårdare med casual utvecklarna.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Nomad, de är redan där.
Buzz!
Eye-toy(visserligen inga riktiga sådana titlar till ps3 än, bara några psn-prylar)
Singstar

Casualtitlar, vad de bommat är att driva på de titlarna på ps3 där ninty har plockat hem casualspelare medan de rullat tummarna.

Ungarna skulle nog gilla ett nytt eyetoy-spel till ps3 men inget sådant syns vid horisonten....

Medlem

Jag är nästan en Nintendo fanboy men t.o.m jag ser att PS3 tillhör framtiden, medan Nintendo är fortfarande i nu:et, sen tycker jag att Nintendo har glömt sina "hardcore players" (som mig) och gått för mycket på caual players bara för att tjäna pengar vilket är synd...


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Hardcore är en rätt liten nisch dessvärre

Medlem

Det är klart Wii skadar Sony, det förstår nog vem som helst. Däremot är det nog sant att de riktar sig till lite olika kunder och därför inte skadas SÅ MYCKET som försäljningssiffrorna kan visa på.

För övrigt tycker jag FZ borde sluta översätta engelska citat, 99% av läsarna förstår ändå och det ger ett lite oproffsigt intryck imo.

Medlem
Skrivet av Rainbearer:

Hardcore är en rätt liten nisch dessvärre

Hur resonerar du där igentligen? GM´s??


signatur

C OL O R

Medlem

men pc förblir bäst!

Medlem
Skrivet av Rainbearer:

Nomad, de är redan där.
Buzz!
Eye-toy(visserligen inga riktiga sådana titlar till ps3 än, bara några psn-prylar)
Singstar

Casualtitlar, vad de bommat är att driva på de titlarna på ps3 där ninty har plockat hem casualspelare medan de rullat tummarna.

Ungarna skulle nog gilla ett nytt eyetoy-spel till ps3 men inget sådant syns vid horisonten....

Kolla upp EyePet och du får höra tjat varje dag tills releasedagen.


signatur

1338 - One Step Above

Antikvitet
Skrivet av MrMadMan:

För övrigt tycker jag FZ borde sluta översätta engelska citat, 99% av läsarna förstår ändå och det ger ett lite oproffsigt intryck imo.

Jag tycker helt tvärtom. Att copypejsta engelska citat känns slarvigt och oaktsamt. Att översätta dem känns som en bättre service.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av smuts:

I support you, Sony!


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av [cp:

Billen"]
Kolla upp EyePet och du får höra tjat varje dag tills releasedagen.

Sett den, och även om den inte provocerade fram tjat av den högre skolan så glimmade det till i ungarnas ögon

Edit: quote trasig?

Medlem
Skrivet av rolle90:
Skrivet av smuts:

I support you, Sony!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Att det finns olika målgrupper för olika konsoller tycker jag inte är något konstigt. Det är bara bra om man utifrån sina behov kan välja den maskinen som passa bäst. Hos mig lirar barnen mest, jag lirar en del själv, men mest med polare på fester och sånt. Så då passar Wii mig perfekt. Men andra som gillar mer avancerade och snyggare långa singleplayerspel gillar mest troligt PS3 bättre, kanon!

Det som jag tycker är konstigt är hur Sony och MS kan sälja sina konsoller med förlust... och Stinger tror inte äns att han kommer få se något annat än förlust under hans livstid... hallå?

Det får mig att undra hur länge dom kommer tycka det är kul att tillverka konsoller.... det vore ju inte precis en chock om någon tillslut säger att "nej, nu får det vara nog med det här tramset" och lägger ner hela konsoll avdelningen om dom inte börjar göra vinst snart.

Medlem
Skrivet av Rainbearer:
Skrivet av [cp:

Billen"]
Kolla upp EyePet och du får höra tjat varje dag tills releasedagen.

Sett den, och även om den inte provocerade fram tjat av den högre skolan så glimmade det till i ungarnas ögon

Edit: quote trasig?

Det är mitt fel då namnet har brackets, vilket får FZ:s CMS att gråta blod ohejdat.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av MrMadMan:

För övrigt tycker jag FZ borde sluta översätta engelska citat, 99% av läsarna förstår ändå och det ger ett lite oproffsigt intryck imo.

Jag tycker helt tvärtom. Att copypejsta engelska citat känns slarvigt och oaktsamt. Att översätta dem känns som en bättre service.

Bättre service måhända. Men vill läsarna ha det så?

Att kalla det oproffsigt var nog fel av mig. Men jag tycker citat borde behållas oförändrat (är det inte det som är syftet med citat egentligen?), iaf när det gäller engelska som alla (i stort sett) ändå förstår.

Kanske en undersökning vore något?

Medlem

Jag märker verkligen av det här med vanligt folk vill ha en Wii och gamers vill ha PS3/360.

Just nu äger jag en PS3a som jag är något grymt nöjd med, aldrig gillat en konsol så mycket innan, verkligen ett av mitt livs bästa köp.

Dock så börjar jag höra rop från både min mamma, pappa och flickvän om att vi borde investera i ett Wii, det finns ju så många roliga spel till det(de tänker främst på Wii sports och Mario Kart) Jag har försökt få dem att prova några PS3 spel men de tycker kontrollen har alldeles för mycket knappar. Det märks så tydligt att Wii verkligen tilltalar dem på alla sätt, så mycket creds till Nintendo där.

Det skrämmer mig dock något otroligt också, min största mardröm är att i nästa generations konsoler kommer Sony och MS gå efter Nintendo och göra lätta och billiga konsoler istället för att satsa på hardcore monster som pumpar ut maffiga spel istället för Nintendos lätta spel. Om utvecklingen går åt det hållet så kommer jag gråta mig till sömns varje kväll, så denna nyheten gjorde mig glad. BE STRONG, MS AND SONY!

*blev nog rätt osamanhängande eftersom jag är stressad, men ni förstår helheten.


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av John:
Skrivet av MrMadMan:

För övrigt tycker jag FZ borde sluta översätta engelska citat, 99% av läsarna förstår ändå och det ger ett lite oproffsigt intryck imo.

Jag tycker helt tvärtom. Att copypejsta engelska citat känns slarvigt och oaktsamt. Att översätta dem känns som en bättre service.

Bättre service måhända. Men vill läsarna ha det så?

Att kalla det oproffsigt var nog fel av mig. Men jag tycker citat borde behållas oförändrat (är det inte det som är syftet med citat egentligen?), iaf när det gäller engelska som alla (i stort sett) ändå förstår.

Kanske en undersökning vore något?

Du kan ju alltid följa upp källorna om du vill ha ett helt oförändrat och oöversatt citat.

FZ brukar alltid ha med direktlänkar till källorna


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:

Jag märker verkligen av det här med vanligt folk vill ha en Wii och gamers vill ha PS3/360.

Just nu äger jag en PS3a som jag är något grymt nöjd med, aldrig gillat en konsol så mycket innan, verkligen ett av mitt livs bästa köp.

Dock så börjar jag höra rop från både min mamma, pappa och flickvän om att vi borde investera i ett Wii, det finns ju så många roliga spel till det(de tänker främst på Wii sports och Mario Kart) Jag har försökt få dem att prova några PS3 spel men de tycker kontrollen har alldeles för mycket knappar. Det märks så tydligt att Wii verkligen tilltalar dem på alla sätt, så mycket creds till Nintendo där.

Det skrämmer mig dock något otroligt också, min största mardröm är att i nästa generations konsoler kommer Sony och MS gå efter Nintendo och göra lätta och billiga konsoler istället för att satsa på hardcore monster som pumpar ut maffiga spel istället för Nintendos lätta spel. Om utvecklingen går åt det hållet så kommer jag gråta mig till sömns varje kväll, så denna nyheten gjorde mig glad. BE STRONG, MS AND SONY!

*blev nog rätt osamanhängande eftersom jag är stressad, men ni förstår helheten.

Jag har varit en gamer sen 5-åring, så vet inte om jag räknas till "vanligt" folk bara för jag enbart spelar på Wii. Har haft en 360 tidigare så tror inte det handlar om att gamers bara vill ha 360/PS3! Jag är helt enkelt för kräsen idag, så det blir mest lite TF2 på PC´n och Wii för det är äntligen något nytt. Visst skulle det vara kul med PS3, men för mig är det som att spela N64 med bättre grafik.

Sedan lär vi se en stor ÄNDRING i framtiden när det gäller Wii, mer hardcore titlar. Både Sony och MS lär iaf satsa på en pekare till nästa generation..

Medlem

Till nästa generations konsoler kommer säkert MS och SONY också ha satsat mycket mer på casual spelarna. Vill man ha den senaste grafiken får man snällt återvända till PC:n, hard-core gamerns bäste vän...


signatur

HELL, IT'S ABOUT TIME.

Inaktiv

Jag fattar inte det roliga med wii. Det enda spelen som har intresserat mig so far är mario kart och smash bros. Det visade sig förstås att båda sög.
Är jag inte casual spelare nog för att ha kul med wii sport? Är bara jag som äcklas av mario och hans vänner? Är det bara jag som inser att Metriod Prime 3 är samma spel som 1:an och 2:an fast med nya namn på motståndarna. Jag är inte imponerad av er Nintendo. Men DS håller måtet


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av John:
Skrivet av MrMadMan:

För övrigt tycker jag FZ borde sluta översätta engelska citat, 99% av läsarna förstår ändå och det ger ett lite oproffsigt intryck imo.

Jag tycker helt tvärtom. Att copypejsta engelska citat känns slarvigt och oaktsamt. Att översätta dem känns som en bättre service.

Bättre service måhända. Men vill läsarna ha det så?

Att kalla det oproffsigt var nog fel av mig. Men jag tycker citat borde behållas oförändrat (är det inte det som är syftet med citat egentligen?), iaf när det gäller engelska som alla (i stort sett) ändå förstår.

Kanske en undersökning vore något?

Well, du kan börja med att skapa en tråd med en poll i där du frågar vad folk tycker med svenska översättningar av engelska citat.
Jag själv har inga problem med det även fast jag förstår engelska relativt bra.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av A_nders515:

Till nästa generations konsoler kommer säkert MS och SONY också ha satsat mycket mer på casual spelarna. Vill man ha den senaste grafiken får man snällt återvända till PC:n, hard-core gamerns bäste vän...

Redan i höst kommer Microsoft utmana wii med sin motion kontroll. Ska bli intressant och se hur det mottas.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av jovviz:
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av John:
Skrivet av MrMadMan:

För övrigt tycker jag FZ borde sluta översätta engelska citat, 99% av läsarna förstår ändå och det ger ett lite oproffsigt intryck imo.

Jag tycker helt tvärtom. Att copypejsta engelska citat känns slarvigt och oaktsamt. Att översätta dem känns som en bättre service.

Bättre service måhända. Men vill läsarna ha det så?

Att kalla det oproffsigt var nog fel av mig. Men jag tycker citat borde behållas oförändrat (är det inte det som är syftet med citat egentligen?), iaf när det gäller engelska som alla (i stort sett) ändå förstår.

Kanske en undersökning vore något?

Well, du kan börja med att skapa en tråd med en poll i där du frågar vad folk tycker med svenska översättningar av engelska citat.
Jag själv har inga problem med det även fast jag förstår engelska relativt bra.

Det kanske jag gör, om jag orkar, time will tell.

12
Skriv svar