Dags för ny bärbar "musikmaskin"

Inaktiv
Dags för ny bärbar "musikmaskin"

Sitter och funderar på att investera i någon ny MP3-spelare, men är inte hundra på vad det är som gäller nu. Vill ha något hyffsat slimmat men som ändå tål en hel del stryk (jag tenderar att inte vara så rädd om mina saker).
Vad finns det där ute som skulle kunna passa mig? Kan kosta runt 2000-3000kr och bör väl ha en lagringskapacitet på åtminstone 1Gb.

Förslag?

Medlem

ipod nano?, tror inte den tål så mycket, men den är väldigt bra snygg och bra capacitet och väldigt slimmad

Medlem

Får du tag på en ipod mini, så är de slimmade, tar upp till 6 gig och tål vad fan som helst. Tappade min 5m och blev inte ens uppskrapad.. stabilt. Tyvärr pajjade batteriet osv


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

eller kanske en vanlig iPod?

för ~2600 kr får du 30 Gb, färgskärm och möjlighet till video m.m

grundideen är utrifrån ett cigarettpaket (både vad gäller beroende och utformning) så du bör kunna få med dig den överallt (jag har inga problem att få med min)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

iPod Mini är faktiskt ett bra förslag, aluminiumhöljet är störtskönt.

Medlem

signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_p...


signatur
Medlem

jag har ipod 30gig med video. den tål fan inte ett skit. så vet inte om nano tål nåt heller.

Inaktiv

Den var ju skit snygg också


signatur

Rail or Die

Inaktiv

varför skulle man vilja köpa en telefon för att lyssna på mp3s från? äta batteri ftw..
finns det inte lite andra märken å tipsa om än apple? ;P
dom har alltid vart dyrast bara för att det står apple på dom, precis som märkeskläder..

själv är enda mp3-spelarn jag har en gammal 20-gigare från creative som suger getpung så kan inte tipsa om små smidiga moderna


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av prikk:

varför skulle man vilja köpa en telefon för att lyssna på mp3s från? äta batteri ftw..
finns det inte lite andra märken å tipsa om än apple? ;P
dom har alltid vart dyrast bara för att det står apple på dom, precis som märkeskläder..

själv är enda mp3-spelarn jag har en gammal 20-gigare från creative som suger getpung så kan inte tipsa om små smidiga moderna

själv har jag typ världens första mp3 spelare med 64mb minne eller det kanske är 128 kommer inte ihåg den ligger uppe i norrland någonstans och skräpar trasig såklart


signatur

Rail or Die

Medlem

Förstår inte riktigt det där med 1GB, har 256 och det räcker gott och väl för en vecka eller två, iofs. så reser jag inte


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

OffT
Jag knäcker alla här, jag har den första mp3-spelaren på svenska marknaden. Det är som en CD-walkman fast man kan spela skivor med mp3, vcd m.m. Världens sämsta produkt även om tanken var god när den kom


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Själv kör jag på en Creative Zen Micro med sex gigabyte, funkar riktigt bra och går att ha hög volym


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem
Skrivet av omega|werzion:

eller kanske en vanlig iPod?

för ~2600 kr får du 30 Gb, färgskärm och möjlighet till video m.m

grundideen är utrifrån ett cigarettpaket (både vad gäller beroende och utformning) så du bör kunna få med dig den överallt (jag har inga problem att få med min)

Ja om du nu ska ha en för 2-3k så är en vanlig Ipod helt enkelt lika bra att köpa.
Det finns också Sonys nya walkman med 20gb, kostar 3200kr. Den ska vara väldigt stryktålig och den ser faktist rätt bra ut :). Dock är en vanlig Ipod billigare.

Medlem
Skrivet av omega|werzion:

eller kanske en vanlig iPod?

för ~2600 kr får du 30 Gb, färgskärm och möjlighet till video m.m

grundideen är utrifrån ett cigarettpaket (både vad gäller beroende och utformning) så du bör kunna få med dig den överallt (jag har inga problem att få med min)

Ja om du nu ska ha en för 2-3k så är en vanlig Ipod helt enkelt lika bra att köpa.
Det finns också Sonys nya walkman med 20gb, kostar 3200kr. Den ska vara väldigt stryktålig och den ser faktist rätt bra ut :). Dock är en vanlig Ipod billigare.

Medlem

Kostar 2800 på webhallen, konstigt nog
http://www.webhallen.com/prod.php?id=51338


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

2900 om man ska vara petig


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Sonys walkman är grymt obehaglig att bära med sig och hålla i handen pga form och vikt. Ipod är bättre i det avsendet men de håller inte för något. Vet säkert 10 personer i min närhet vars ipods vanliga och nano går sönder när de tappat de från låga höjder och vanligt slitage.

Medlem

Köpte mig precis en Ipod Nano och har bara positiva åsikter om den. Snygg, smidig och värd priset ( 1800 - 2 gb).. Det här med att den lätt går sönder är nåt jag inte ägnar nå större tid åt, det är ingen ubertelefon från Ericsson som ska tåla en massa fall. Är du osäker om vad du ska köpa för någon så ta en titt på tex pricerunner för lite konsumentrecensioner..

Inaktiv

Hur är det med alla dessa Iriver då? Någon som har erfaranhet av en sådan maskin? Antar att de är mer stryktåliga iom att de har flashminne istället för HD.

Medlem

Köpte en iriver T30 (512 MB - grön) och är jäkla nöjd. Bra tryck i en sådan liten spelare (lyssnar väldigt sällan på maxvolym). Den har en trevlig EQ samt SRS funktion som kan ställas in manuellt, sparas och kan senare plockas fram i snabblistan över inställningar som dance, rock o.s.v. (detta är min första mp3 spelare så funktionerna är kanske en standard?).
Att köpa en 2500-3000 kronors mp3 spelare känns onödigt enligt mig i.a.f. (okej, badar man i pengar så grattis ).
Hörlurarna är helt okej. Ljudet är klart men basen är inte perfekt. Vill man ha mer bas får köra med stormuffarna (eller köpa bättre lurar)
Batteriet är en liten R6a som räcker 20-24 timmar.
Menyerna kan vara lite virriga, men inte direkt något man stör sig på.
Mic - Har testat den två ggr och ljudet var bra.

http://www.iriveramerica.com/prod/ultra/T30/

fler bilder (ur olika vinklar och på prylarna man får med)
http://www.mp3locator.ru/review.asp?id=185

Har inget att jämföra med men tycker som sagt att den är prisvärd, bjuder på fint ljud och bra funktioner. Designen tilltalar mig också.

Medlem

Min syster har en röd T30 och den är inget jämfört med min (har en JoS MP-130) men det är en väldigt bra spelare för en liten peng. Det enda som jag inte gillar är just att den drivs av R6 batterier vilket dock kan vara fördel. Maxvolym tror jag ingen kör på sin mp3 spelare föresten. När jag kör 30 av 40 så hör hela bussen vad jag lyssnar på iprincip.


signatur
Medlem

Okaj.
Tittade lite på den du har och den verkar ha många funktioner och ser nice ut. Jag hoppade dock över jos p.g.a. att många tydligen haft problem med spelarna från det företaget. Dålig kvalitet, går sönder m.m.
Fast det kanske inte avskräcker Magnus från att göra ett jos-köp (och man har ju också garantin som skydd)

1
Skriv svar