WAR-betaklienten tillgänglig

Robot
Inaktiv
WAR-betaklienten tillgänglig

Dö nu inte av törst/hunger när ni försöker nå max level först ;).

Medlem

YES! 2 mmo att spela nu Aoc och detta

Medlem
Skrivet av BlackBurn:

YES! 2 mmo att spela nu Aoc och detta

Ambulansen i standby-läge? xD

Skämt åsido, fin reklam ni har på FZ nu, täcker halva skärmen.

Medlem

Vad fasen innebär rubriken "WAR-betaklienten tillgänglig"? Den säger mig inget. Jag vet ej vad WAR är. Är det den officiella förkortningen på Warhammer online?

Medlem
Medlem
Skrivet av raslon:

Vad fasen innebär rubriken "WAR-betaklienten tillgänglig"? Den säger mig inget. Jag vet ej vad WAR är. Är det den officiella förkortningen på Warhammer online?

Warhammer online: Age of Reckoning = WAR

Medlem

Något svinigt av Mythic att erbjuda samma bonusgrejer om man förhandsbokar standardutgåvan som när man förhandsbokar samlarutgåvan. Det sviniga i detta är inte erbjudandet i sig utan att de gick ut med det långt efter samlarutgåvan slutbokades, så de som bara köpte CE för bonusgrejerna kunde gott ha väntat eftersom en standardutgåva aldrig tar slut!

Nåväl, det som hör till nyheten är att jag trodde att betan öppnat tidigare än väntat men så var det tydligen inte


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Jag håller tummarna för att open beta kommer visa vad spelet går för, och inte den för tillfället kassa version closed betan består av. Det är så mycket att ordna till så man blir mörkrädd.
Nej, det handlar inte om normala "beta"-buggar.

Tro mig, jag har försökt att gilla WAR, men än är hoppet ej ute.

Medlem

Ska ner och bokas idag. Ska bli väldigt intressant att testa detta spel, har sett fram emot det enormt mycket. :>


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Jag håller tummarna för att open beta kommer visa vad spelet går för, och inte den för tillfället kassa version closed betan består av. Det är så mycket att ordna till så man blir mörkrädd.
Nej, det handlar inte om normala "beta"-buggar.

Precis vad jag tycker med. jag spelar wow och efter AOC och WAR beta, herregud, WAR kan ingen människa säga ens nästan är bra.

Medlem

OJ OJ OJ! Jag är kluven... Ska jag spela detta eller ska jag köra AoC upp till L80 först.. är ju vara en sketen L61 där! Kommer detta att slå då? AoC hade ju alla förutsättningarna... men det dalade ju lite ganska snabbt även om jag tycker det är skitskoj... ja ja vi får se!!!


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Fan dom har beta-nycklar på Fileplanet, men bara om man bor i Nordamerika, Australien eller Nya Zeeland

Medlem

dom är bara för betalande medlemmar dessutom, har testat på deras sida tidigare genom proxy server och man kommer vidare men då vill den att man ska betala 7$ för att bli medlem.

Medlem
Skrivet av skribb:

Något svinigt av Mythic att erbjuda samma bonusgrejer om man förhandsbokar standardutgåvan som när man förhandsbokar samlarutgåvan. Det sviniga i detta är inte erbjudandet i sig utan att de gick ut med det långt efter samlarutgåvan slutbokades, så de som bara köpte CE för bonusgrejerna kunde gott ha väntat eftersom en standardutgåva aldrig tar slut!

Nåväl, det som hör till nyheten är att jag trodde att betan öppnat tidigare än väntat men så var det tydligen inte

Jo jag blev snuvad på typ 400kr känns det som. Kul att man kunde fått samma saker för halva priset. Fast om jag förstår rätt så ska det ju bara gälla de som förhandsbokar vanliga versionen. När den väl släpps så är det för sent.
Jag tycker bara att det inte är ren stil. Jag köpte just CE av det som lovades vara exklusivt i just boxen: Figuren, beta key'n och ingame item.
NU så får man ju samma sak med vanliga boxen. Så bäst för dem att de erbjuder något extra nu i efterhand. CE boxen ska f*n inte vara gjord av varken papper eller plast utan typ tyg, guld, och metall
Funderar på att byta ut min CE till en vanlig version när det väl släpps om inte boxen imponerar.

Dåligt också att man inte kommer få ha kvar gubbarna som man gör under den öppna betan sedan i fulla versionen.
Man får ingen valuta för pengarna när det gäller CE versionen.
Men man får väl börja tanka ner sk*ten så man har den redo.

Inaktiv

Ang. att man får samma bonusgrejer i standardutgåvan så håller jag inte med om att vi CE bokare blir "snuvade".

Vad vanliga pre-orders får:
2 in-game items (ring & tält)
head-start på 3 dagar
Open beta (om man bokat från direct2drive eller EA store)

vad CE's får förutom det nämnt ovan:
in-game:
2 unika huvuden per ras,
2 unika quests per ras,
2 unika trofeer och titlar per ras,
en 3 timmars 10% xp boost
garanterad OB oavsett var man bokat ifrån

fysiskt:
en art-book på 224 sidor med concept art från spelet.
en metall figur som kan användas till Tabletop spelet Warhammer
en 128 sidors grafisk novell
en musmatta

för ~300 kr extra.
Jag har köpt en del CE's i mina dagar, och jag skulle säga att denna tycks ge mest valuta för pengarna hitills.

Medlem

Hahahaha via goas download manager så laddade jag ner det till 99 procent över natten, fast den stanna på 99% för att den förlorade kontakten med huvudservern! så jag måste göra om x) fast jag har ett tag på mig innan det börjar bli svettigt

Medlem

Om detta spelet får bra recensioner och folk hyllar det, då blir det ett köp! Min kompis har redan bokat det!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av xhosa:

Det är så mycket att ordna till så man blir mörkrädd.
Nej, det handlar inte om normala "beta"-buggar.

WAR mår bättre än vad WoW gjorde i samma skede. Dessutom, om det är svarstiden mellan klient/interface/animationer och servern du menar som inte är normal beta-bugg så är det åtgärdat för en tid sedan.

Skrivet av Haggen:

*jämförelse mellan CE och SE*

CE-förbokare får dessutom tjuvstarta före de som har förbokat SE.

Medlem
Skrivet av Monocryl:

dom är bara för betalande medlemmar dessutom, har testat på deras sida tidigare genom proxy server och man kommer vidare men då vill den att man ska betala 7$ för att bli medlem.

Ja men ja är medlem så Ska testa genom proxy server

Medlem
Skrivet av Haggen:

Ang. att man får samma bonusgrejer i standardutgåvan så håller jag inte med om att vi CE bokare blir "snuvade".

Vad vanliga pre-orders får:
2 in-game items (ring & tält)
head-start på 3 dagar
Open beta (om man bokat från direct2drive eller EA store)

vad CE's får förutom det nämnt ovan:
in-game:
2 unika huvuden per ras,
2 unika quests per ras,
2 unika trofeer och titlar per ras,
en 3 timmars 10% xp boost
garanterad OB oavsett var man bokat ifrån

fysiskt:
en art-book på 224 sidor med concept art från spelet.
en metall figur som kan användas till Tabletop spelet Warhammer
en 128 sidors grafisk novell
en musmatta

för ~300 kr extra.
Jag har köpt en del CE's i mina dagar, och jag skulle säga att denna tycks ge mest valuta för pengarna hitills.

Hehe bra att du nämnde det där annars hade jag fått lov att göra det. Det skiljer en hel del på CE och SE utgåvan. Jag har dock inte beställt varken eller än men CE utgåvan vet jag att det inte blir eftersom jag bara vill ha spelet om jag nu köper det.

Så många buggar har inte WaR som Xhosa vill få det att framstå som. Däremot är det en fråga om det finns spelglädje där än eller inte.

Medlem

ska bli interesant det här, något nytt mellan raidsen i wow.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Klient-torrent finns på:
http://www.megaupload.com/?d=RUZ57XFN
Om ni vill köra offentliga torrenten men utan GOAs program.

Jag seedar sedan igår ca 27Megabit/sek borde göra en del glada.


signatur

"You can't make a deal with him. Even if you gave him the money he'd still kill you. He's a peculiar man."

Medlem

Fattar inte pre-order ebjudandet riktigt.

Vadå, får man alltså spela 3 dagar före alla andra och sedan gäller det i 7 dagar efter releasen? Sen måste man alltså köpa spelet på nytt och aktivera sitt konto med "riktiga" nyckeln? Eller får man spelet och en månads speltid med?

I need an explanation


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

Fattar inte pre-order ebjudandet riktigt.

Vadå, får man alltså spela 3 dagar före alla andra och sedan gäller det i 7 dagar efter releasen? Sen måste man alltså köpa spelet på nytt och aktivera sitt konto med "riktiga" nyckeln? Eller får man spelet och en månads speltid med?

I need an explanation

INNEHÅLLER: ÅTKOMST TILL ÖPEN BETA - SPELA LIVE FÖRE ALLA ANDRA

30 dagars kostnadsfritt abonnemang - upplåsta bonusföremål
Du kommer att få ett separat e-postmeddelande med detaljer om hur du får tillgång till betan.

Så står det på EAStores hemsida.
Detta gäller för SE utgåvan. Du får alltså 1 mån gratis speltid, samt att du får Early Access(2-3 dagar innan spelet kör igång för alla som köper spelet i affär).

Nu kommer det lilla knepiga - köper du från EAStore får du även tillgång till open beta, vilket du endast får om du köper CE utgåvan från ANDRA svenska återförsäljare. Det är alltså ENDAST EA som ger dig Open Beta Access i Sverige.

Däremot om du förbokar spelet från t.ex. Webhallen så får du Early Access vilket betyder att du får börja lira 2-3 dagar innan andra som INTE förbokat.

Medlem

Hoppas dom lyckas med detta spel! blizzard behöver konkurans på MMO marknaden.
Vågar inte förbokat det då jag är rädd för att det floppar som AoC gjorde, så det är bara att vänta på en review och sen se om dom håller uppdateringarna rullandes.

Medlem
Skrivet av liath:
Skrivet av smuts:

Fattar inte pre-order ebjudandet riktigt.

Vadå, får man alltså spela 3 dagar före alla andra och sedan gäller det i 7 dagar efter releasen? Sen måste man alltså köpa spelet på nytt och aktivera sitt konto med "riktiga" nyckeln? Eller får man spelet och en månads speltid med?

I need an explanation

INNEHÅLLER: ÅTKOMST TILL ÖPEN BETA - SPELA LIVE FÖRE ALLA ANDRA

30 dagars kostnadsfritt abonnemang - upplåsta bonusföremål
Du kommer att få ett separat e-postmeddelande med detaljer om hur du får tillgång till betan.

Så står det på EAStores hemsida.
Detta gäller för SE utgåvan. Du får alltså 1 mån gratis speltid, samt att du får Early Access(2-3 dagar innan spelet kör igång för alla som köper spelet i affär).

Nu kommer det lilla knepiga - köper du från EAStore får du även tillgång till open beta, vilket du endast får om du köper CE utgåvan från ANDRA svenska återförsäljare. Det är alltså ENDAST EA som ger dig Open Beta Access i Sverige.

Däremot om du förbokar spelet från t.ex. Webhallen så får du Early Access vilket betyder att du får börja lira 2-3 dagar innan andra som INTE förbokat.

Så om jag drar ner till GAME nu och skaffar mig den där pre-order lådan så kommer jag med den kunna spela 3 dagar innan alla andra, samt fortsätta en månad efter releasen? (30 dagar)


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Läste nyheten på war-europe igår och rushade till ea-store och förbokade, dvs köpte war, enbart för att 10 min senare se att betan inte började förns 6:e. Måste säga att nyheten på war-europe.com var formulerad som att öppna betan hade börjat, men så var ju inte fallet. Så går det när man kastar upp trosorna på scen utan att tänka efter först.

Apropå ea-store. Hur kan dom ta samma pris för digital distribution som andra retailers gör för vanlig dist? För er som inte vet så får man ingen kartong, skiva, manual - nada, från ea-store. Man betalar bara för installationen som man laddar ner.

Medlem

Tyvärr så tror jag att detta slutar i samma anda som AoC. Men jag hoppas det blir bra!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av skribb:

Något svinigt av Mythic att erbjuda samma bonusgrejer om man förhandsbokar standardutgåvan som när man förhandsbokar samlarutgåvan. Det sviniga i detta är inte erbjudandet i sig utan att de gick ut med det långt efter samlarutgåvan slutbokades, så de som bara köpte CE för bonusgrejerna kunde gott ha väntat eftersom en standardutgåva aldrig tar slut!

Detta stämmer inte. Du får bara en eller två ingameitems med standard, jämfört med samma items, nya quests, nya titlar, flera olika utseenden på dina karaktärer osv i CE. Förutom boken osv då, den får SE inte heller.

12
Skriv svar