Air-Soft Guns

Inaktiv
Air-Soft Guns

Tjena alla ni på FZ!

Tänkte kolla om jag är unik här, eller om någon annan har samma intresse som jag har? Jag babblar såklart (som titeln antyder) om Air-Soft Guns, eller som det vanligtvis kallas; Soft Air Guns! Vore kul om det fanns någon annan galen fejk-vapen-fanatiker här som man kunda snacka med om ovan nämnda ämne!

/Dreadnaughty


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

Hehe, det var länge sedan jag hade en sån. Sig Sauer P228, fjäder. Däremot har jag massa luftvapen, Gamo R-77 Combat, Diana M. 24 och morfars gamla Diana-pistol. Lite nonamesaker har jag väl också. Hmm, ett p-skott har jag liggandes, ej skarpt


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Tjo! Äntligen någon "vettig" att samtala med!

Själv har man ju en ganska imponerande samling med vapen, både riktiga och fejk! Iofs är det enda jag har som är ett riktigt vapen ett gammalt svärd som man fick i födelsedagspresent. Skratta inte, jag är seriös.


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

Hehe, bara du inte kommer och säger att det är ett sagan om ringen-svärd från hobbex så, men det lär det ju inte vara eftersom du säger att det är gammalt .

Kom precis på att jag har lite magasin och korn och grejer till AK4, Ksp58 och k-pisten (Karl Gustav?). Har även ett Kroppskydd 90A(varuprov, hybrid mellan 90 och 94) och lite stridsselar och grejs...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Oj, verkar som du har plundrat ett och annat lager med militär utrustning i!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

Plundrat vet jag inte, fått är ordet du letar efter


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Sarcasm, my fellow fanatic. Sarcasm.


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

Jag har en gammal glock18 som ligger i någon låda någonstans, dock så pajade fjädringen i den. Men var grymt kul då man lekte med den (för sisådär 6 år sen kanske)


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

Asch, Glock Schmock. Det ska vara Desert Eagle! I stort sett den bästa Air-Soft pistolen som gå att få tag på!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

Det var ganska många år sedan man hade en soft air gun. Ägde en Beretta 92 FS och polaren en Deagle. Vi hittade i.a.f. en trevlig "skogsdunge" i en park där man kunde smyga, klättra upp i träd och skjuta på varandra. Skidmaskerna var också på.
Det var himla skoj!
En gång såg vi en något litet röra sig i buskarna. Nawww en liten mus. Så min polare plockade fram pickadollan och sköt musen i rumpan :> och musen gjorde nästan en kullerbytta.
*sorry musen*
Fast det såg himla kul ut

Min soft air gun försvann efter att grannen skjutit på människor med den. Polisen kom alltså och... ja :/

Det där är väl det enda jag kan tillföra i tråden. Hoppas du hittar någon annan som fortfarande har sin SAG
edit: Oj, missade att det fanns fler inlägg i tråden... hum.. skumt.. Tyckte att tråden var tom.

Medlem
Skrivet av Dreadnaughty:

Asch, Glock Schmock. Det ska vara Desert Eagle! I stort sett den bästa Air-Soft pistolen som gå att få tag på!

Har en Desert Eagle, har inte använt den så mycket, och den funkar nog inte längre, men den är jäkla cool

Soft airgun asså, inte någon riktig.

Medlem

Jag har haft både Smith & Wesson, mac 10, samt en mp5. Inte illa va?

Kanske ska gå ner till min lokala godisförsäljare, försöka pruta ner priset. Ge han ett erbjudande han inte kan tacka nej till.

Inaktiv

Jag hade en glock 18.

Tappa bort den.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Vad krävs egentligen för att man ska kunna köpa ett riktigt vapen? Hur är det med igenpluggade vapen?

Medlem

Ingen fler som testat skjuta med en riktig Desert Eagle? Måste nog vara det mest brutala jag hållit i. Första skotten höll jag fasen på att flyg baklänges av rekylen. Manlig grej det där måste jag säga.

Har inga soft air guns eller andra luftvapen längre. Känns som att det var såna saker man sprang omkring och sköt varandra med när man var yngre. Däremot har jag en polare som säljer en massa igenpluggade AK-74or och andra roliga saker. För att få inneha och sälja dom så har jag för mig att han var tvungen att skaffa vapenlicens.

Inaktiv

Nä bara paintball hos mig. Manligare

Medlem

har en gammal luftpistol hemma ingen direkt lyxgrej men en GAMO P800 4.5mm patroner och fjäder laddning eller vad man säger ..
sköt ganska ofta när man var mindre ..är inte så ofta nu för tiden ligger mest i sin kartong i gaderoben ..

förr på sommaren hade man massa kartong figurer ute i trädgården med poäng på man sprang runt och sköt på och lekte agent hehe


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av RoGGe:

Nä bara paintball hos mig. Manligare

Ja, det hade jag glömt, sån skit har jag också. Det har dock spårat ur totalt på senare år, används nu endast till att köra duell a la Tombstone på fem meters avstånd


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Asch, Paintball är ju inget kul! Det är roligare med Air-Softs, eftersom dom kan man skjuta med på i stort sett vad som helst utan några otrevliga "bieffekter", så att säga!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Inaktiv

Heter väl endå soft air guns Dread?!?!?


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem
Skrivet av reset2:

Heter väl endå soft air guns Dread?!?!?

Den andra varianten förekommer också. Fast det låter inte lika bra i mina öron heller.

Inaktiv
Inaktiv

Jag säger för det mesta Air-Soft Guns. Låter bättre så.


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Inaktiv

Måste ha med åldern att göra. Jepp.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Soft-Air guns hette det när det var populärt här förr, typ en 7-8 år sen.

Medlem

ja, när jag köpte min för 8-9 år sedan hette det soft air gun iaf


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Tråden fick mig att komma ihåg en grej som hände för 2-3 år sedan när jag bodde i Kanada.
Var och hälsade på min flickväns familj i någon liten håla mitt ute på prärien, och så satt jag och några av hennes killkompisar och snackade och dom sa att dom skulle ut till någons ranch för lite "male bonding".
Jag fattade ingenting, men de övertalade mig att hänga med:)

Kom ut dit, och gick in i någon lada, en av killarnas farsa var överste och hade massa vapen liggande där, Glock 18 hel automatisk, USP med ljuddämpare (!!) och Halvautomatiska hagelgevär (Spas någonting hette de, var helt i metall typ).
Han hade även en m16 på väggen, det var helt absurt.
Jag är ingen "gunnut" och blev lite chockerad.

De plockade på sig lite vapen, knallade bort en bit till ett gammalt ödetorp.
Så började alla skjuta som satan på huset samtidigt haha jag blev helt sjukt rädd

Testade även att skjuta med några av vapnena, M16 hade knappt någon rekyl alls, men hagelbössorna var inte lätta att hantera alls.

Helt sanslöst vilken vapenfixering det finns där borta, jag tyckte det var en kul grej men när man tänker efter är det ju het sjukt:)

Inaktiv

Hehe, jo. Kanadensarna är lite helgalna i vapen så vitt jag vet! Fast där ute på prärien är det inte så ovanligt att dom har en massa vapen, eftersom det finns en del otrevliga djur som stryker omkring på natten.


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

Hmm, jag är nästan lite förvånad. Så vitt jag vet har Kanada ungefär samma lagar vad gäller vapen som vi har här i Europa. Kanske inte lika hårt som Sverige men i närheten iaf. Men om karln nu var officer är det ju inte så konstigt att han hade massa leksaker hemma


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

bara jag som säger Soft airgun? påtal om ingenting ^^


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

12
Skriv svar