WAR-betaklienten tillgänglig

Medlem
Skrivet av smuts:
Skrivet av liath:
Skrivet av smuts:

Fattar inte pre-order ebjudandet riktigt.

Vadå, får man alltså spela 3 dagar före alla andra och sedan gäller det i 7 dagar efter releasen? Sen måste man alltså köpa spelet på nytt och aktivera sitt konto med "riktiga" nyckeln? Eller får man spelet och en månads speltid med?

I need an explanation

INNEHÅLLER: ÅTKOMST TILL ÖPEN BETA - SPELA LIVE FÖRE ALLA ANDRA

30 dagars kostnadsfritt abonnemang - upplåsta bonusföremål
Du kommer att få ett separat e-postmeddelande med detaljer om hur du får tillgång till betan.

Så står det på EAStores hemsida.
Detta gäller för SE utgåvan. Du får alltså 1 mån gratis speltid, samt att du får Early Access(2-3 dagar innan spelet kör igång för alla som köper spelet i affär).

Nu kommer det lilla knepiga - köper du från EAStore får du även tillgång till open beta, vilket du endast får om du köper CE utgåvan från ANDRA svenska återförsäljare. Det är alltså ENDAST EA som ger dig Open Beta Access i Sverige.

Däremot om du förbokar spelet från t.ex. Webhallen så får du Early Access vilket betyder att du får börja lira 2-3 dagar innan andra som INTE förbokat.

Så om jag drar ner till GAME nu och skaffar mig den där pre-order lådan så kommer jag med den kunna spela 3 dagar innan alla andra, samt fortsätta en månad efter releasen? (30 dagar)

Ja, åtminstone är det så jag fått det förklarat för mig. Du får ingen access till open beta som börjar den 6:e eller vilket datum det nu än må vara. Däremot får du börja spela när early access börjar. Annars kan du alltid fråga personalen i affären - men jag är ganska säker på att det är som du säger.

Medlem

Man fick tydligen betala 99kr extra om man ville boka ett ex och ha en early access-key till utöver själva spelet. Jag tänker inte betala en hundralapp för 3 dagar. :/


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

Man fick tydligen betala 99kr extra om man ville boka ett ex och ha en early access-key till utöver själva spelet. Jag tänker inte betala en hundralapp för 3 dagar. :/

Va skulle det kosta totalt? Kan du inte kika om det finns billigare på nån Webaffär?

Medlem

Får ALLA spela betan ? :S :S Behöver man ingen sån dära key eller nåt ?
Jag är inte så van vid betor.. det kanske märks

Medlem
Skrivet av Weyzer:

Antingen överdriver ni eller så är ni inte informerade:

I vanliga boxen ingår:
- Spelet
- Headstart (bara 3 dagar)
- Två ingame items
(- Open beta om du bokat från EA STORE)

I Collector's Edition ingår:
- Spelet
- Musmatta
- Två ingame items (samma som vanliga)
- Ett till ingame item som ger mer XP.
- Extra quests
- Extra titlar
- Extra belöningar
- Olika "heads" för att göra din karaktär unik.
- Open Beta
- Headstart (troligen 4 dagar, kanske mer)
- 128-sidors "graphic novel" bok med hårt "cover".
- 224-sidors bok med bilder/målningar från spelet.
- Två HELT UNIKA warhammer figurer (dessa brukar vara väldgit dyra)

Man får OTROLIGT mycket mer med CE. Absolut värt 400kr mer!!

Enda nackdelen är... DE ÄR SLUT


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Imponerande "runt" kanonrör i spelet... lol ... vad är det för modell på de kanonkulorna?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Weyzer:
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av skribb:

Något svinigt av Mythic att erbjuda samma bonusgrejer om man förhandsbokar standardutgåvan som när man förhandsbokar samlarutgåvan. Det sviniga i detta är inte erbjudandet i sig utan att de gick ut med det långt efter samlarutgåvan slutbokades, så de som bara köpte CE för bonusgrejerna kunde gott ha väntat eftersom en standardutgåva aldrig tar slut!

Nåväl, det som hör till nyheten är att jag trodde att betan öppnat tidigare än väntat men så var det tydligen inte

Jo jag blev snuvad på typ 400kr känns det som. Kul att man kunde fått samma saker för halva priset. Fast om jag förstår rätt så ska det ju bara gälla de som förhandsbokar vanliga versionen. När den väl släpps så är det för sent.
Jag tycker bara att det inte är ren stil. Jag köpte just CE av det som lovades vara exklusivt i just boxen: Figuren, beta key'n och ingame item.
NU så får man ju samma sak med vanliga boxen. Så bäst för dem att de erbjuder något extra nu i efterhand. CE boxen ska f*n inte vara gjord av varken papper eller plast utan typ tyg, guld, och metall
Funderar på att byta ut min CE till en vanlig version när det väl släpps om inte boxen imponerar.

Dåligt också att man inte kommer få ha kvar gubbarna som man gör under den öppna betan sedan i fulla versionen.
Man får ingen valuta för pengarna när det gäller CE versionen.
Men man får väl börja tanka ner sk*ten så man har den redo.

Antingen överdriver ni eller så är ni inte informerade:

I vanliga boxen ingår:
- Spelet
- Headstart (bara 3 dagar)
- Två ingame items
(- Open beta om du bokat från EA STORE)

I Collector's Edition ingår:
- Spelet
- Musmatta
- Två ingame items (samma som vanliga)
- Ett till ingame item som ger mer XP.
- Extra quests
- Extra titlar
- Extra belöningar
- Olika "heads" för att göra din karaktär unik.
- Open Beta
- Headstart (troligen 4 dagar, kanske mer)
- 128-sidors "graphic novel" bok med hårt "cover".
- 224-sidors bok med bilder/målningar från spelet.
- Två HELT UNIKA warhammer figurer (dessa brukar vara väldgit dyra)

Man får OTROLIGT mycket mer med CE. Absolut värt 400kr mer!!

Men jag skrev uttryckligen att det var dåligt för de som köpt CE bara för bonusgrejerna (tältet och ringen var det jag syftade på). Överlag är det ju såklart värt pengarna med CE.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Äntligen. Gick med i beta programet ett år sen, men gav upp och förhandsbokade Collectors Edition istället.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av Monocryl:

dom är bara för betalande medlemmar dessutom, har testat på deras sida tidigare genom proxy server och man kommer vidare men då vill den att man ska betala 7$ för att bli medlem.

Vet inte om någon har svara på det där, men om du läser står det Subscriberers Only. Och det kostar pengar fall du har missa det.

Medlem
Skrivet av Lootskin:

Äntligen. Gick med i beta programet ett år sen, men gav upp och förhandsbokade Collectors Edition istället.

Samma här


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Inaktiv

Kan tilllägga att Collectors Edition också kommer få 4 dagars Headstart, medans vanliga Pre-orders får 3 dagar.

14e Sept börjar CE's Headstart
15e Sept börjar Vanliga Pre-orders Headstart.

Medlem

Kan inte FragZone lägga ut en download? Att ladda ner genom torrent tar för evigt, och jag måste öppna 8 portar men min D-Link router tar bara 4 custom portar.

EDIT:

Oh wait.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Här är direktlänk till officiella torrenten, så slipper ni den äckliga WAR-klienten:
http://download.goa.com/war/clientdl/wareuopenbeta.torrent

Och här är en fin torrent som jag kom upp i 1.2 MB/s i :
http://downloads.freddyshouse.com/tracker/torrents/wareuopenb...


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Min vägrar skicka upp min dxdiag fil

frustrerande!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Ankh, det är helt irrelevant nu då dem ska öppna nya sidor för att skapa accounts osv. Så det systemet som finns på war-europe.com kommer att tas bort skulle jag tro.

Men vet dock inte när dem kommer att lägga upp den "riktiga" account creationen, gissningsvis i början av nästa vecka eller redan nu i helgen.

Medlem

Ahaaaa...så uppmärksam har jag varit!

Jag tackar för ditt svar! (Men vill poängtera att ditt svar inte leder till att vi ska ta varma duschar tillsammans..det är för tidigt i vårt förhållande..men sen samtidigt är jag inte helt omöjlig )


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tack för nyheten FZ. dock så har ajg problem emd att regga en beta konto.

Gjort allt rätt, skrivit rätt osv men när jag ska ladda upp DxDiag.txt så vill det sig inte. Sidan laddar efter att jag tryckt [Bläddra] och sedan markerat filen och sedan tryckt [Öppna].

Så här ser det ut efteråt, någon som vet vad man kan göra för att det ska fungera? Har btw testat med Firefox och IE7.

Tack på förhand.

http://b.imagehost.org/view/0104/asssas2.jpg

Medlem

Improved...du kanske borde läsa allt i denna tråden?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Improved...du kanske borde läsa allt i denna tråden?

Sry men haft mindre tjafs hemma och såg inte vad som skrivits ovanför.

Nån mer som hatar sina j*vla syskon?!

:S

Medlem

Nej, men om det är okey för dig så kan jag hata dina syskon


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Nån som har fått veta något? Tror alla vill regga sig omgående... Btw, när skulle open beta kickas igång?

Medlem

Är det någon här som beställt genom EA store och fått sin beta nyckel ännu?
Har fortfarande inte fått den efter 9 dagar.. det börjar lukta blåsning av det hela.. :/

12
Skriv svar