Beställa läsk? ;)

Medlem
Beställa läsk? ;)

Tjena, jag undrar om ni känner till några sidor där man kan beställa flak av SharK eller dylikt, good dricka, Kanske dumt att fråga, men om ni känner till nå sånt, så skriv gärna/länka, men skriv inte kommentarer som "Gå till ica och köp en back"

Medlem

Är det frakten eller priset du är ute efter? ÖB lär väl ha billig läsk/energidryck om du orkar ta dig dit för egen maskin


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Apropå läsk, minns nån Merry? Vad hände med den? Det har gått många år nu, men saknaden inom mig är ännu stor.

Inaktiv
Skrivet av andman:

Apropå läsk, minns nån Merry? Vad hände med den? Det har gått många år nu, men saknaden inom mig är ännu stor.

hehe jag har också funderat på vart den försvann


signatur

Rail or Die

Medlem

Jag med....Merry var riktigt god och flaskan var sååå fin


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

För att inte tala om den läsken som fanns under 80-talet "Black McOrange" har jag för mig den hette ,eller bara "Mc orange" kanske...

Det var iaf en blandning av coca cola och fanta och den var hur god som helst, jag brukar blanda den själv hemma


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Medlem

men om du kollar i "hur gamla är vi"-tråden så är det bara ~20% av medlemmarna som har något minne av 80-talet!

men tack för tipset, ska testa att blanda någon gång!


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av DwG*Vidis:

För att inte tala om den läsken som fanns under 80-talet "Black McOrange" har jag för mig den hette ,eller bara "Mc orange" kanske...

Det var iaf en blandning av coca cola och fanta och den var hur god som helst, jag brukar blanda den själv hemma

Hette bara Black Orange.
Var en klar favorit hos mig med, och den blandas friskt hemma tack vare vår Soda Streamer.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Nja, beställa mat/dricka hem genom internet, där börjar gränsen går alltså.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av AkirA:
Skrivet av DwG*Vidis:

För att inte tala om den läsken som fanns under 80-talet "Black McOrange" har jag för mig den hette ,eller bara "Mc orange" kanske...

Det var iaf en blandning av coca cola och fanta och den var hur god som helst, jag brukar blanda den själv hemma

Hette bara Black Orange.
Var en klar favorit hos mig med, och den blandas friskt hemma tack vare vår Soda Streamer.

Hm vad fick jag "mac" ifrån då?

Jaja, god var den iaf som sagt..


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Nja, beställa mat/dricka hem genom internet, där börjar gränsen går alltså.

Han vill iofs köpa ett flak eller 2 läsk och inte en måltid (gick för några år sen att handla på bla B&W i arninge (utanför sthlm) typ).

Jag som bor som jag gör har köpt mina flak av läsk och sånt på ÖoB. De har ganska ordentligt lager och de kostar 5:- + pant per burk så ett flak går på lite drygt 100:-. Vanilla coke fanns för 2:- + pant burken för 2 år sen typ.


signatur
Medlem

Du kan fortfarande köpa mat på nätet och få det levererat.

Medlem

Hmm, jag tänkte på dricka so som inte vanligt vis går att köpa i vanliga afären, men nu när jag tänker efters å vad det en ganska dum fråga, med tanke på frakt och hela kittet. hehe, men någon av er som komer ihåg, Vira blå tira? den var min favorit dricka när jag var liten, vad fan hände med den?

Medlem
Skrivet av Ghoetic:

Hmm, jag tänkte på dricka so som inte vanligt vis går att köpa i vanliga afären, men nu när jag tänker efters å vad det en ganska dum fråga, med tanke på frakt och hela kittet. hehe, men någon av er som komer ihåg, Vira blå tira? den var min favorit dricka när jag var liten, vad fan hände med den?

Vira blåtira, fick man inte blå tunga av den ?
Eller så var det någon annan

Medlem

tror den hette Monster dricka


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Man borde ha ett sockerdricka-träd som pippi


signatur

Rail or Die

Medlem

Du blir blå av Vira Blåtira också. Så mycket kemikalier som det är i den. Smakar bara supersött.

Såldes för ett par år sedan i en närbutik i Åre iaf.

Medlem
Skrivet av DwG*Vidis:

För att inte tala om den läsken som fanns under 80-talet "Black McOrange" har jag för mig den hette ,eller bara "Mc orange" kanske...

Det var iaf en blandning av coca cola och fanta och den var hur god som helst, jag brukar blanda den själv hemma

LOL, Black orange, ja... den är standard när man "fyller på själv" 50/50 cola, fanta. Mums.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Själv saknar jag Pommac... skandal att de lade ner den.

Medlem
Skrivet av hygienteknikern:

Själv saknar jag Pommac... skandal att de lade ner den.

Har inte det kommit tillbaka?


signatur

<3

Medlem

Köpte pommac senast i vintras. Finns i min lokala ICA butik iaf.


signatur
Medlem
Skrivet av andman:

Apropå läsk, minns nån Merry? Vad hände med den? Det har gått många år nu, men saknaden inom mig är ännu stor.

fruktsoda


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Något som drack "Shio"? Har inte sett den på flera år, men den var god och nyttig


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem
Skrivet av IceMan:

tror den hette Monster dricka

Just det såååå hette den :D. Den måste man dricka

Medlem

Shio ja, den gillade jag också, förstår inte varför den försvann :\


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Famest:
Skrivet av IceMan:

tror den hette Monster dricka

Just det såååå hette den :D. Den måste man dricka

Monstrets Blå Hallon om jag inte minns fel


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Bring back Halloweensoda!

Herregud, det var ju årets höjdpunkt nästefter musten.

Medlem

SHIO! omg, ja den hade jag nästan glömt bort.
den var ju skitgod.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Shio FTW!! Bästa sockersnåla dricka jag druckit! Speciellt god var Persika. Den kunde man dricka litervis med när den fanns!

PS: På tal om Pommac så har den likt Jesus återuppstått! Danskarna trodde dom kunde förstöra Sverige totalt genom att köpa upp rättigheterna till Pommac, men där bet dom i det sura äpplet!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

12
Skriv svar