Ny mobiltelefon

Medlem
Ny mobiltelefon

Jag tänkte byta ut min gamla Sony Ericsson T300.
Just nu lutar det åt Sony Ericsson K750i, den verkar väldigt bra. 3G bryr jag mig inte om, och MP3-spelarfuntionen är inte så viktig eftersom jag använder en separat MP3-spelare. Att kameran i mobilen duger till mer än bara MMS är ett plus!
Någon som har en K750? Har ju fått jättebra recensioner och är inte altför dyr. ca 2500kr kan man hitta den för utan abonnemang.
Eller vill ni tipsa om någon annan? :>


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Körde nyligen min K700i i tvätten så jag behöver eventuellt en ny jag med, och jag verkar ha ungefär samma krav som du så jag ska hålla ett öga på den här tråden

Inaktiv

Jag har en ny Nokia 6280, helt nöjd med den. 3G iofersig men vad har den som inte K750i har? ;p 1800kr lr nått fick jag betala i slut avgift.

Medlem

Har en Z520i. Gillar den riktigt mycket.
Har det gr goa ljudet när man slår ihop den.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

SE K750i är ett mycket bra val om du är ute efter en hygglig kamerafunktion. Den spöar egentligen alla kameratelefoner på marknaden. Och då menar jag inte såna som "kommer snart" eller nyss haft pressrelease., utan etablerade telefoner.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Köpte mig en Nokia 7370 nyligen.

Den har bara 10mb minne, 1.3 megapixel kamera och de vanliga funktionerna. Men det som gör det attraktiv är utseendet. Den kostar ca. 2700 kr, men då får man den troligtvis snyggaste mobiltelefonen på marknaden/någonsin.

Jag skulle kunna rekommendera den, finns två versioner, en lite "femenin" och en lite "manligare". Själv tycker jag den femenina versioner är bra mycket snyggare .

Amber (femenina) versionen

Bruna (manliga) versionen

Officiella Nokia Sidan (7370)

Medlem

ÅÅh, den var så in i helvete cool pettor


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Jag tror man tröttnar på detdär krimskramset ganska fort tyvärr. Om jag var ute efter en telefon idag skulle det bli denna: W810i Walkman


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av yonaz:

och MP3-spelarfuntionen är inte så viktig eftersom jag använder en separat MP3-spelare.

Skrivet av Hwergelmer:
Citat:

W810i Walkman® är en elegant musikspelare med allt du behöver för ett mobilt musikliv. En lättanvänd digital Walkman®-musikspelare med mappar för artister och anpassade spellistor.

jao... hehe

mitt tips hamnar på den mobilen jag själv äger, en K608i.
dess utseende och design är inte mer än nödvändig och relativt anonym. kameran fullt duglig och själva mobilen fungerar fint för att ringa och SMS'a med (fast småsaker som att ha ett tema på den osv. mp3 som ringsignal osv. om man vill det)

*edit*

du har visserligen redan siktat in dig på storebrorn, så se mitt tips som ett plus för den med hehe


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Har själv K608i, varken nöjd eller missnöjd, standardtelefon helt enkelt.

Angående W810i så tänkte jag säga att den har bättre kamera än K750i, men det verkar vara samma ser jag nu


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Det blev en K750i! Jag är supernöjd, helt underbar telefon


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Nice, ganska liten och smidig va.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jag passar då på och hijackar tråden litegrann..
Själv har jag just nu en t230 som är riktigt sunkig, laddningen glappar, locket för batteriet ramlar av hela tiden och mobilen låser sig till och från. Det är helt enkelt dags att uppgradera, jag har kollat en hel del på denna:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=42481
viktigt är att den har trippelband, då jag har planerat att plugga i USA nästa år.
Förutom det så vill jag helst att den ska vara vikbar och inte ha några mp3 funktioner då en separat spelare passar mina behov bäst. Men eftersom jag har stenkass koll på märkena är jag inte säker på vilka märken som håller längre.
Vet någon ifall 6101:an är nåt att ha?


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Sitter i samma sits, ny telefon i dagarna/veckorna.
Själv blev jag lite sugen på Nokia 7220, nästan identiskt som 8220 men 2G. Kostar inte så fasligt mycket på katshing.se


signatur

Pc, Xbox, Xbox360. PSP, Dreamcast, Gamecube, Nintendo64, NES, Sega Megadrive II, Playstation, Gameboy Color, Gameboy Classic, Intellevision.

Medlem

Katshing.se köpte jag min ifrån, de verkar vara bäst. Bra priser och service samt snabba leveranser.
Jag är ingen expert men tycker att Sony Ericssons mobiler håller mycket bra kvalité, det är iaf min erfarenhet av dem.
Nokia är också bra förstås, de vågar experimentera mer med designen.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Ericssons mobiler i dagsläget är nästan likvärdiga med hur nokia va för 7-8 år sen när man hade 40 timmar standby på en Ericsson nalle och 280 på nokian.

M3 hade nåt test med telefon mot telefon och då sverige vs finland och nokia spöade ericsson i 1 test och det va communicator nallen. Dvs nokias 9xxx serie.


signatur
1
Skriv svar