Bra Sci-Fi serier?

Inaktiv
Bra Sci-Fi serier?

Jag letar efter lite bra sci-fi serier (gärna rymd sci-fi) att se under sommaren, är det någon som har lite tips? Har sett stora delar av Battlestar Galactica och Firefly, men är sugen på mer.

Snälla, håll Star Träck utanför det här


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Star Trek
Babylon 5
Leex


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Aiiiee! Star Träck!

Kan du motivera varför Babylon 5 och Leex är så sevärda?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Stargate SG-1 och Atlantis


signatur

"Dont argue with an idiot, or else he will drag you down to his level and beat you with experience."

Medlem

Babylon 5 - grymt bra story som är vad jag har fattat skrivet innan serien började, stämmer nog pga det hänger ihopp, inga lustiga saker (tex lost ) bra kvalitè och det händer mycket, mera action än Star Trek, oftast

Leex, gick på 4an för en herrans massa år sedan.
det är ficton med hmm fantasi? underhållande, udda serie, första avsnittet är det absolut bästa kan jag säga redan nu ett av de bästa 1:a avsnittet jag sett, om man nu tittar på andra serier.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av D A:

Stargate SG-1 och Atlantis

ÄLSKAR SG Atlantis Synd att det är sändningsuppbehåll just nu...


signatur

Videomupp

Inaktiv
Medlem

Är det nåt som saknas i TV världen är det shysst sci-fi. Enda som riktigt lyckats i någon utsträckning är star trek, allt annat är B. Kollade själv genom hela babylon 5 serien bara för att jag diggar sci-fi, rent allmänt var den lite bleh


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

stargate sg1 o atlantis om man pratar rymd scifi

Man kan ju kollla på gundamn seed annars gammal tv serie rymd scifi men dock anime


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Ständigt detta Stårgåte!

Motivera varför ni älskar denna stjärnornas gåta

Edit: Jag tittade på tv.com, sidan som länkades längre upp. Det verkar som om bra sci-fi serier är en bristvara!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Doctor Who är hyffsad också. Komik + Scifi = Bra.


signatur

"Dont argue with an idiot, or else he will drag you down to his level and beat you with experience."

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Ständigt detta Stårgåte!

Motivera varför ni älskar denna stjärnornas gåta

Edit: Jag tittade på tv.com, sidan som länkades längre upp. Det verkar som om bra sci-fi serier är en bristvara!

Behöver inte motivera antingen gillar man det eller inte..

Men för mig så jag gillar lite indiana jones ala rymd ala äventyrs serie
Grumt bra komedi och satir i serien samt bra kemi mellan skåedespelarna.

Jag är ju iofs scifi buff så jag diggar gamla 50tals scifi hehe

Rekommenderar o kolla in det iaf, första 3säsongerna har lite skiftande kvalitet men samma gällde ju star trek new generation.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Stargate SG-1
Stargate Atlantis
Battlestar Galactica (nya)
Surface
Threshold (tyvärr bara 13 avsnitt eftersom den blev canceled men det är 13 bra avsnitt)
Space Above And Beyond (så jäkla bra, tyvärr bara 1 säsong)
Farscape (dock tycker jag denna är riktigt barnslig och tråkig men vissa finner den intressant)
Firefly (western möter rymden)

Om du vill ha mer utförlig handling så får du söka på imdb

Skrivet av SgtKelly:

Ständigt detta Stårgåte!

Motivera varför ni älskar denna stjärnornas gåta

Edit: Jag tittade på tv.com, sidan som länkades längre upp. Det verkar som om bra sci-fi serier är en bristvara!

Mina argument varför Stargate sg-1 sparkar rumpa.

*Det finns riktiga vapen (P90 m.m.)
*Richard Dean Andersson
*Amanda Tapping
*Mänskligheten anses inte som hot men vi sparkar rumpa.
*Riktigt bra och sammanhängande story genom hela serien.
*RIKTIGA VAPEN
*Dryga aliens
*RIKTIGA VAPEN

och nu låter jag väl som ett mongo men jag prioriterar skumma saker i filmer

Medlem

Själv gillar jag dock Atlantis mer än Sg1. Fast det beror nog på att jag började med Atlantis och inte orkade förlja alla 9 säsonger av SG-1


signatur

Videomupp

Inaktiv

Firefly är den bästa scifi serien jag nåsin sett.. jag är kär i den alltså... inget bullshit, äkta kär! det är den enda serien jag någonsin köpt bara för att ha fodralet och skivorna att kunna hålla i.. jag älskar den serien.. im in love )

Inaktiv

Tackar! Massor av bra tips. Det gör nog inget om det blir lite regn i (hela) sommar.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av IceMan:

Star Trek
Babylon 5
Leex

Leex?? Lexx heter det ju, inget annat. Däremot är säsong 2 nog det enda man ska se på. 3 och 4 är bara sådär, speciellt trean är ganska tråkig tyvärr.

Firefly ligger först, utan tvekan. Battlestar Galactica kommer sedan, sen är det rätt lungt med sci-fi på tvn. Kolla in dom senare säsongerna av Enterprise om du inte gjort det.

Medlem

Star Trek, ungefär vart 10:e avsnitt när det är rymdstrid kan det bli riktigt bra. Oftast fristående avsnitt vilket är bra på sätt och vis, man slipper se skitavsnitten om man vill.
Babylon 5, mer krig än Star trek dock sämre action(konstiga rymdskepp, sämre effekter osv). Bra story men det är en stor rymdsåpa, en del avsnitt kan bli riktigt sega men fastnar man måste man se dom ändå.
Alla andra Sci-fi serier är för pinsamma att titta på.

Allt detta IMHO förstås. Smaken är som baken.


signatur

yolo

Medlem

lexx då sesong 1 äger :love:


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Min nya älsklingsserie är iaf Battlestar Galactica.

Visserligen är Sg1 och Atlantis bra serier dem med, men Battlestar Galactica är så olika andra Sci Fi-serier så den blir sjukt bra.

http://video.google.com/videoplay?docid=4380142770515441972&q...


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Har en box eller 2 babylon 5. Såg lite då och då när jag orkade när den gick på 5:an för några år sen. Kanske skall sätta sig och se.


signatur
Medlem

Battlestar Galactica ligger nog högst på listan. Just för dess något mörka och tunga stämning, samt att alla karaktärer är så djupa. Påminner lite om the good olde Space AaB dagarna.
Annars är det Stargate SG-1 och Atlantis som gäller.


signatur
Medlem

Hoppas att du tål anime, för den som gillar sci-fi och inte sett Ghost in the Shell: Stand Alone Complex borde ta och se den snarast!. Högklassig sci-fi med en djup intressant story och bästa slutet ever (1st gig)!

Kan knappt vänta tills tredje delen.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Battlestar Galactica den nya alltså.

Stargate SG-1 och Atlantis.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Doctor Who
Supernatural
Stargate SG-1
Stargate Atlantis

Kort men gott.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Kollade in första avsnittet av Firefly. Kan bara instämma med alla andra. Väldigt bra serie.

Jag gillade iof Serenity väldigt mycket också. Och då visste jag inte ens att Firefly fanns.

Inaktiv
Skrivet av shakazed:

Battlestar Galactica ligger nog högst på listan. Just för dess något mörka och tunga stämning, samt att alla karaktärer är så djupa. Påminner lite om the good olde Space AaB dagarna.

Håller med helt Battlestar Galactica är nice.. sen om ni inte visste är så är Adama den mystiska polis kommissarien från Blade runner som går och viker konstiga figurer utav allt möjligt


signatur

Rail or Die

Medlem
Skrivet av cribba:

Hoppas att du tål anime, för den som gillar sci-fi och inte sett Ghost in the Shell: Stand Alone Complex borde ta och se den snarast!. Högklassig sci-fi med en djup intressant story och bästa slutet ever (1st gig)!

Kan knappt vänta tills tredje delen.

Gillade inte serien så mycket, så pass mycket att jag inte orkade se klart på första delen, filmen däremot var riktigt bra. Vill se tvåan ^^


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

ursäkta att jag är lat o undviker google men var är det för skillnad mellan de olika Stargate?

Medlem
Skrivet av SeniiL:
Skrivet av cribba:

Hoppas att du tål anime, för den som gillar sci-fi och inte sett Ghost in the Shell: Stand Alone Complex borde ta och se den snarast!. Högklassig sci-fi med en djup intressant story och bästa slutet ever (1st gig)!

Kan knappt vänta tills tredje delen.

Gillade inte serien så mycket, så pass mycket att jag inte orkade se klart på första delen, filmen däremot var riktigt bra. Vill se tvåan ^^

Arr!, serien är helt underbar i slutet - du måste se vidare. Jag uppskattade serien mer än filmen.

Innocence är äckligt seg, mycket segare än 1an :/


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

12
Skriv svar