Europa viktigaste marknaden för Ubisoft

Robot
MFC
Medlem
Europa viktigaste marknaden för Ubisoft

Ja, för här har vi inga knasiga föräldrar som löper amok varje gång det är en pikkadojja i ett spel


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

kit
Medlem

HAHA, mycket insiktsfullt MFC

Inaktiv

"Styras via rösten" ?

Visst, nyskapande.. Men vem vill spela ett röststyrt strategi-spel?

Har vi blivit så feta att vi inte ens orkar använda mus/tangentbord?

Medlem

dArp, varför skulle styra med rösten vara så mycket mindre ansträngande än att använda mus och tangentbort? Du kan inte på allvar mena det du sade, väl? Jag är i allra högsta grad intresserad av spelet, till stor del för känslan av att ge ut order direkt .


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Det här får mig osökt att tänka på ett strategispel som utspelar sig på medeltiden där man styr sin armé ur förstapersonsperspektiv från hästryggen. Vore fräckt att implementera röststyrning där. Blir som på riktigt! ...
Bra spelidé, tveksamt om vi någonsin får se den realiserad.. Frågan är om den ens är bra, hur skoj är det egentligen från hästryggen? Man ser ju inte ett skit, och blir skjuten av en disträ pilbågsskytt i de bakre leden. hehe

nej, nu spårar jag ur.
ontopic: Europa är en enastående växande marknad för allting, inte bara spel. EU på frammarsch i världsekonomin helt klart

Inaktiv
Skrivet av prox1mately:

dArp, varför skulle styra med rösten vara så mycket mindre ansträngande än att använda mus och tangentbort? Du kan inte på allvar mena det du sade, väl? Jag är i allra högsta grad intresserad av spelet, till stor del för känslan av att ge ut order direkt .

Jag var helt allvarlig med det jag sade. Märkte dock efter ett par poster att det faktiskt intresserar några stycken

Har kastat mig in i flera av dessa röststyrnings -spel/program innan och man blir alltid så besviken.

Det låter nämligen som att röststyrningen är en stor del i spelet vilket gör mig ointresserad då röststyrning i allmänhet är det buggigaste jag testat.

Inaktiv
Skrivet av dArp:

"Styras via rösten" ?

Visst, nyskapande.. Men vem vill spela ett röststyrt strategi-spel?

Har vi blivit så feta att vi inte ens orkar använda mus/tangentbord?

Du har ju inte tangentbord och mus på PS3 eller xbox 360 så ofta?

Tror dock End wars kommer floppa...

Inaktiv
Skrivet av Salking:
Skrivet av dArp:

"Styras via rösten" ?

Visst, nyskapande.. Men vem vill spela ett röststyrt strategi-spel?

Har vi blivit så feta att vi inte ens orkar använda mus/tangentbord?

Du har ju inte tangentbord och mus på PS3 eller xbox 360 så ofta?

Tror dock End wars kommer floppa...

Har varit dålig på läsa, trodde det var till PC
Oavsett så uppfattade jag nyheten som att röststyrning skulle vara en väldigt stor del av spelet, därav min kommentar.

Medlem

Så länge dollarn är förhållandevis svag så minskar såklart intresset för den amerikanska marknaden, företagen tjänar helt enkelt dåligt med pengar. Titta bara på stackars Volvo.

Medlem

Jag gissar att denna han som det talas om mycket i nyheten är denna Guillemot som nämns lite längre ner i nyheten. Jobbar han på Ubisoft eller bara en som uttalar sig om Ubisoft? Eller är det 2 olika personer, han och Guillemot? Kanske är det jag som är trött men det känns som 2 olika personer även om jag läser om hela nyheten


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Khan:
Han är Ubisofts VD så han är i allra högsta grad en del av Ubisoft. Detta står i underrubriken på löpet men saknas dessvärre i själva huvudnyheten. Så ifall du länkades hit eller liknande förstår jag att du är förvirrad.

Ska tänka på det när jag skriver nyheter i framtiden.

Medlem

Vore trevligt om ett dominerande europa kunde medföra bättre prioritering i releasefållan.
Nu ber vi fransoserna och ze germs att ta ned näsan för en stund, rusta upp samtliga länders militärstyrka och sätt jänkarna under oss! Haha!

[Harkel]


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Khan:
Han är Ubisofts VD så han är i allra högsta grad en del av Ubisoft. Detta står i underrubriken på löpet men saknas dessvärre i själva huvudnyheten. Så ifall du länkades hit eller liknande förstår jag att du är förvirrad.

Ska tänka på det när jag skriver nyheter i framtiden.

Aha, nä jag har fz.se/nyheter som startsida så det var väl därför jag missade det


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Åh för fan, lägg av Fjornsvavne, som om det skulle gå liksom. Annat vore det väl om vi skulle snacka Tyskland och England, eller JAS-Sverige! Men fransoserna skulle bara lukta gammal ost

Inaktiv

Europa är viktigaste marknaden för Ubisoft och ändå så får vi inte köpa deras spel på Steam!!!


signatur

<Skriv in Signatur här>

ptr
Medlem
Skrivet av MFC:

Ja, för här har vi inga knasiga föräldrar som löper amok varje gång det är en pikkadojja i ett spel

om pikkadojja = pickadoll = puffra = pistol så är väl det helt perfekt för jänkarna, medan lite naket får vilken som helst att gå i taket :O:O:O

Medlem

Länge leve Europa!

Skrivet av dArp:
Skrivet av prox1mately:

dArp, varför skulle styra med rösten vara så mycket mindre ansträngande än att använda mus och tangentbort? Du kan inte på allvar mena det du sade, väl? Jag är i allra högsta grad intresserad av spelet, till stor del för känslan av att ge ut order direkt .

Jag var helt allvarlig med det jag sade. Märkte dock efter ett par poster att det faktiskt intresserar några stycken

Har kastat mig in i flera av dessa röststyrnings -spel/program innan och man blir alltid så besviken.

Det låter nämligen som att röststyrningen är en stor del i spelet vilket gör mig ointresserad då röststyrning i allmänhet är det buggigaste jag testat.

Håller med dig röststyrt är inte så pass kul.


signatur
1
Skriv svar