Medlem
Oxen

Det här är tydligen jag.

"Oxen är en lugn, trygg och jordnära person. Allt du tar dig för sker stillsamt, metodiskt och väl genomtänkt. Du är praktiskt lagd och mycket bra på att ta ansvar.

Oxen är känd för sin starka vilja, lojalitet och pålitlighet.

Du är öm, tillgiven och kärleksfull mot dem du älskar. Till barn och djur har du ett särskilt gott hjärta. Du är som en varm, trygg björn att hålla om och lita på då det blåser upp. Du vill helst ha det tryggt och lugnt omkring dig. Det bästa är om allt går sin gilla gång, precis enligt en redan genomtänkt planering.

Du strävar dock ständigt mot framtida mål, men det ska ske tålmodigt utan något förhastande. Det gäller både sådant i den enkla vardagen och i lite större perspektiv.

Du är behärskad och tålmodig i din relation med andra, men ändå bara upp till en viss gräns. Vid oärlighet, svek och liknande vet Oxen att det långa tålamodet ändå kan brista, och då blir det rejält."

Betyg: 5/5

#blogg

Medlem
Oxen

Jag är oxe med, men jag ser fler brister än vad du gör i "oss", det är inte alltid bra att vara helt godhjärtad, det måste finnas balans.

Medlem

Absolut, sen är det här bara en av flera tolkningar av "oss". Som såklart inte stämmer in på varje enskild person. Men jag håller dock inte med dig på den punkten, jag anser att man kan gott vara godhjärtad så gott som alltid. Jag har kunnat det hittils allafall:)

1
Skriv svar