FZ kollar in tangentbord, del två

Robot
FZ kollar in tangentbord, del två

Touchmetoden, ghosting, blocking, mapping. FZ fortsätter rota i tangentbordens värld.

#sega, #the-typing-of-the-dead, #the-house-of-the-dead-2, #the-typing-of-the-dead-ii


Inaktiv
FZ fördjupar sig i tangentbordens värld

"THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG"

Kan även hålla inne 6 knappar utan att störa någon annan knapp. men den 7e registrerade den inte alls.

G15 den blåa modellen. prima tangentbord

Kommer ihåg förr när ja hade dell tangentbord ett gammalt, så kunde ja inte röra mig snett frammåt samtidigt som ja smög i cs. det var lite störande. så ja fick gå sicksack fram.

Medlem

Hehe, när jag höll på att lära mig tangentbordet utantill för ca 8-9 år sedan så sprayade jag tangentborde också Blev jävligt tufft och unikt på den tiden, med allt svart förutom nåra nyckel-tangenter som jag använde i spel som blev silver-färgade, som ESDF (Kör inte WSAD) och lite annat. Lärde mig knapparna mycket snabbt efter det iaf.

Lyckades rota fram en gammal bild på gamla bettan, ett sladdlöst gammalt Logitech;

http://i166.photobucket.com/albums/u96/Da__Tobb/Bild003.jpg

Medlem

"HE QUIC BROWN OX UMP OVER HE Z OG"
Med mitt Logitech UltraX Flat.

Om jag någonsin byter bort mitt UltraX ska det vara till ett som tillåter mig hålla in minst 6 knappar iaf men det skall samtidigt ha flat/laptop knappar.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Inaktiv
Skrivet av ElyziuM:

"HE QUIC BROWN OX UMP OVER HE Z OG"
Med mitt Logitech UltraX Flat.

Om jag någonsin byter bort mitt UltraX ska det vara till ett som tillåter mig hålla in minst 6 knappar iaf men det skall samtidigt ha flat/laptop knappar.

Word

Har använt tangentbord med laptop-knappar nu i över 5 år och vill inte byta till standardknappar.

Inaktiv

mer sånt här! det är både kul och intressant att läsa


signatur

GA-EP35 DS3 | Core2Duo 3.0Ghz (E8400) | 2GB Ram/800Mhz | Geforce GT240/1024MB

Inaktiv

Intressant, förstår inte varför dvorak inte slagit igenom mer än vad det gjort.

Är mycket skönare för händerna och går fortare att skriva även om jag bara använt det ett halvår jämfört med 10års qwery.

Problemet är att många spel får helskumma knappuppsättningar och kortkommandona i de flesta program också blir helt söndermeckade.

Inaktiv

Yes, mer sånt här! Mycket kul läsning.

Skrivet av BlaBla:

Intressant, förstår inte varför dvorak inte slagit igenom mer än vad det gjort.

Lite som Windows. Folk blir vana vid det och vägrar att se efter smartare alternativ eller lösningar.


signatur

dare to be bold

Inaktiv

Andman: Jag minns någon som hade "UNIX" i mitten av sitt tangentbord för ett antal år sedan... För övrigt intressanta och välskrivna artiklar.

Medlem

jag tycker också dvorak verkar väldigt smart, bortsett från det faktum att det inte är särskilt välanpassat för svenska, eller något annat språk förutom engelska egentligen.
Nu är såklart inte qwerty det heller, men det är iaf "standard" nuförtiden. Självklart är inte standard kanske alltid synonymt med utmärkt - men det är väl rätt bra att ha en standard ändå, trots alla nackdelar som följer med.

Medlem

"HE QUIK BROWN FO JUPS OER HE LA DOG"

Gammalt Compaqbord. Bra artikel förövrigt.

Medlem

kan nog inte jämnföra win och en tangentbords uppsättning.
qwerty fungerar, gör väldigt liten skillnad, hade vi haft det från hade det varit en annan sak, men jag kan skriva på qwerty utan att titta på tangentbordet. men vill du köra med det så är det upp till dig. för mig är det inte "smart" att gå över då det skulle skapa mer problem än lösa. byta windows dock är en helt annan grej då även om det är en inlärnings kurva det är mycket mindre inlärnings kurva än att lära om hur knapperna sitter på ett tangentbord som jag har använt i långt över 10 år.

på tal om, jag är gamer på clan nivå och jag använder även datorn i arbersrelaterat syfte, men jag köper dom aboslut billigaste tangentborde jag bara kan, finns ingen som helst mening för mig att skaffa tex g15 som är mycket dyrare än dom jag kör med, förövrigt verkar dom jag köper hålla längre. alla funktioner som key mapping har jag ingen använding av. jag kan tangentbordet jag sitter vid som är standard uppsättning, jag kör med oftast med standard inställningar key mässigt, ändra sense i musen ofc, men på dom flesta spel så som cod4 eller bf2 så kör jag med standard för det är lätt att lära och det helt lagom mycket knappar, den enda knappen i bf2 som är en bit bort är fallskärm, vilket jag sällan har problem med att jag missar. like ofta som jag råkar hoppa ur en heli när jag ska trycka framåt och det händer kanske ne gång på 100 timmar spel tid.

tangentbord står still och jag ser ingen som helst mening med att uppgradera då det inte tillför nåt jag behöver.
visst g15 tillåter att man tex kan scripta så man kan spamma fram spottningar i bf2, men roliga är att dom bästa commanders som spot spammar, är dom som gör det manuellt utan att använda script funktionen i g15. detta för att folks som använder script spottar oftast på samma ställe, och då spottar samma kille, och dom 5 andra som var där kommer aldrig upp. manuellt tar det bort det problemet genom att vara mer random och det är inte speciellt svårt att göra heller. jag kan det även om jag inte är aktiv commander, allmänt road över folk som blir så imponerade, dock så räknar alla med att man kör script numera tack vara g15. men det märks väl för en som vet när det är ett g15 script som ligger och kör eller nån som vet vad han håller på med gör. skillnaden är enorm, och man uppskattar oldschools som inte anvädner script.

sen finns det dom som scriptar så dom för fram shockpaddlarna, skjuter av och sen byter till det förra vapnet. förstår att vissa har det svårt att lära sig knapp satser snabbt nog i pressade sitationer, men jag har inte det problemet, jag hittar min knappar när jag behöver dom så ett sånt script förbättar inte min förmåga att spel ett dugg, det skulle snarare, som spottningen, antagligen försämra mig.

billigast skiten ftw.

Medlem

Mond: Haha

Kul att höra att artiklarna gillas!

Dvorak är spännande. Även om det inte verkar finnas några vetenskapligt accepterade studier som kan säga huruvida det verkligen är så väldans mycket bättre så vore det kul att prova. Kan absolut tänka mig att det åtminstone är mer ergonomiskt, och svenska är väl ändå rätt likt engelskan vad gäller bokstavsfrekvenser - enligt snabbt googlande har Dvorak åtta av svenskans tio vanligaste bokstäver på samma rad.

Här är en intressant sajt som givet en viss text jämför hur pass effektiva Qwerty, Dvorak och ett par andra är.

August Dvorak själv blev förbittrad av sin hopplösa kamp:

"I'm tired of trying to do something worthwhile for the human race. They simply don't want to change!''

Medlem

fy fan jag fick bara
E UIC RWN JUS ER E LA DG
logitechs gamla internet keyboard :<
fö, väldigt intressant läsning mer sånt!

Inaktiv

Fick "THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG" på mitt Zboard...


signatur

CZorg will rise again...

Medlem

HE QUIK BROWN FO JUPS OER HE LA DOG

på mitt Saitek Eclipse


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Medlem

H CK BN DG JMPS V H LAZ DG << Macbook Pro

Medlem

H CK BN FX JMPS V H LAZ DG

Macbook...

Riktigt grym artikel, gillade den :D!

Medlem

HP Pavilion HDX 9000 (Bärbar):
TH K B N F J S TH LAY DG
Kass!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

"THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG"

Ingen tvivel om att mitt G15 klarade det.

Medlem

"HE QUIC BROWN OX UMPS OVER HE AZ DOG"
Razer Lycosa

Medlem

HE QUIK BROWN FO JUPS OER HE LA DOG
Saitek Eclipse


signatur

The cake is a lie.

Medlem
Skrivet av TruB:

billigast skiten ftw.

Håller förvisso med men just ditt tangentbord verkar sakna hälften av dess tangenter.

Medlem

THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG
Microsoft digital media pro keyboard

Medlem

THE QUICK BROWN FO JUMPS OVER THE LAZY DOG
Nått microsoft ergonomic keyboard. Allt förutom x

Jaq
Medlem

HE QUIK BROWN FO JUPS OER HE LA DOG

saitek Eclips

Medlem

HE QUIC BROWN OX UMP VER Z OG

Medlem

"THEQCKBRWFXJVERTHELAZYG"

kör med senaste versionen av G15. Reggade inte ens space tryck. :S


signatur

- Wiiga -

Medlem

Min laptops t-bord är "jättebra": "TE UIC RWN JUPS VER TE LAY DG"

Medlem

Tack för en givande och intressant artikel. Keep up the good work!

Apple iBook G4 tgb: "THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG"
Vågar inte prova på mitt UltraX, kan bli besviken...


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

123
Skriv svar