Tunga Nintendo-spel på gång

Medlem
Tunga Nintendo-spel på gång

Ett Zelda som inte är en kub-port?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det är klart att Nintendo jobbar på några stora titlar. Vore ju dumt att låta deras spelstudios rulla tummarna efter att Brawl, Galaxy, TP blev klara.

Inaktiv

Jag vill ha Wii för att kunna lira Zelda!
Men kommer förstås inte bli så.

Aja jag hoppas att Nintendo kan komma igen

Super Mario <3 Zelda

Medlem

zelda med wiimotion hade suttit fint

Medlem

Man kan ju iaf räkna med att dom spelen kommer bli grymt bra, som vanligt :)!

Medlem

Räkna med Zelda ihop med Motionplus! Jag ska svinga svärdet på slagfältet SJÄLV nästa år

Medlem

Undrar hur lång tid det tar att göra ett Wii Sports spel, ett halvår?

Medlem

Betyder det att man lägga undan sitt Wii? Om Nintendo inte tänkt släppa några kvalitetstitlar på 2-3år, vad ska man då spela för något så länge?

Inaktiv
Skrivet av Håkan:

Betyder det att man lägga undan sitt Wii? Om Nintendo inte tänkt släppa några kvalitetstitlar på 2-3år, vad ska man då spela för något så länge?

Med 2-3 år menar dom nog att det tar så lång tid att utveckla spelen, inte att spelen kommer om 2-3 år.

Jee
Medlem

Det här är väll knappast ingen nyhet? Det är ju ganska självklart att dem jobbar på fler stora titlar... Skulle vara dumt att inte göra det.
Men jag tycker det har varit lite för mycket klagande över Nintendo nu när dem inte släpper några stora titlar det närmsta halvåret. Men så har det väll varit innan också. Det kom väll knappast ett nytt Gamecube-spel från Nintendo varannan månad förut?
Det är väll snarare så att det inte släpps tillräckligt med vettiga tredje parts-spel som folk blir otåliga.


signatur

Eller inte?

Medlem
Skrivet av Håkan:

Betyder det att man lägga undan sitt Wii? Om Nintendo inte tänkt släppa några kvalitetstitlar på 2-3år, vad ska man då spela för något så länge?

de Blob, Starwars TFU, Skate It, Mushroom Men, Wario Land, Monster Lab, Order up!, Animal Crossing, Rygar, Fatal Frame 4, Dead Rising, Little Kings Story, Deadly Creatures, Megaman 9. Är väl några av dom bättre titlarna detta år, sen ska man ju inte glömma Wiiware heller.

Medlem

Zelda med MotionPlus vore jävligt nice, hoppas verkligen att de kommer utnyttja de

Medlem

Min wii står bara o samlar damm nu, och har gjort det rätt länge. Dags för ett hett nytt spel snart tycker jag!

Medlem

metroid 3:an var mkt nice, mario kart so so i sällskap av vänner, mario galaxy mja man tröttnar efter ett tag, Zelda ospelbar pga skitgrafik, det är skandal att dom inte gjort en Wii-exklusiv zelda ännu! hittar helt enkelt inga roliga spel till sablans Wii'n som fångar intresset, skiten ligger där och samlar damm. Vart är online läget? vart är FPS med världens bästa kontroller?

6st spel på IGNs top 100 lista är för wii. första är TFU på plats 32, åtminstånde 3 av dom är multiplatformspel med bättre versioner på ps3/xbox360 för samma pris, patetiskt nintendo!

http://games.ign.com/topgames/

Medlem

Sålde mitt Wii i förrgår, när det inte kommer mer än ett eller två bra spel till den som man vill ha per år så känns den onödig.

Inaktiv

Hoppas att de kommer med lite nya coola mini-games i nästa Mario Party

Medlem

Skönt för Wii-ägarna att Nintendo tänker släppa fler 1:a partsspel till Wiin och inte väntar tills nästa konsol

Medlem

Umm Monocryl om jag får fråga vilket Zelda spel du kört egentligen för om du menar Twilight princess så förstår jag inte vart du får skitgrafik ifrån? Och förresten om du är ute efter grafik så skulle du nog inte köpt ett Wii alls.

Även mitt Wii samlar just nu damm för nu nintendo verkar ju inte bry sig om vad för spel som släpps till deras maskin som för det mesta är rent skräp. Och stor titlar på deras omtalade Virtual Console lysser med sin frånvaro.

Så frågan är ju om nu nintendo har nya stortitlar på gång om 1-2 år kommer nån ha kvar sin Wii?

För att va företaget som hade första plats i försäljningen på sin konsol (vet inte hur det ligger just nu) så gör dom ju verkligen inte mycket för att hålla folk kvar.

MFC
Medlem

*gäsp* .. personligen är jag inte så kräsen, jag har dom spel jag behöver men det är anmärkningsvärt att så få bra spel hittar till Wii..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Umm Monocryl om jag får fråga vilket Zelda spel du kört egentligen för om du menar Twilight princess så förstår jag inte vart du får skitgrafik ifrån? Och förresten om du är ute efter grafik så skulle du nog inte köpt ett Wii alls.

Twilight var gjord helt för gamecube och portades till Wii i sluttampen. Grafiken är enligt mig så grynig och entonig att den nästintill är ospelbar såvida man inte ställer om hjärnan i flera timmar för att vänja sig, det finns spel till gamla pc med sämre hårdvara som ser fenomenala ut så det är ingen direkt ursäkt att pumpa ut skit hörr, kolla bara på metroid prime corruption eller mario galaxy, båda ser riktigt fina ut och visar vad wii är kapabel till.

Skrivet av Saarela81:

Så frågan är ju om nu nintendo har nya stortitlar på gång om 1-2 år kommer nån ha kvar sin Wii?

För att va företaget som hade första plats i försäljningen på sin konsol (vet inte hur det ligger just nu) så gör dom ju verkligen inte mycket för att hålla folk kvar.

Jo dom ligger ju riktigt bra till i försäljningen så det är svårt att fatta varför dom skiter i att utveckla 1:a handsspel, man får väl plocka ut den ur bokhyllan om några år när dom börjar satsa på att göra lite spel till den. För inte ens som partykonsoll toppar den PS2 med GH & Singstar, eller PS3/XBOX360 med rearmed multiplayer.

PaZ
Medlem
Skrivet av Monocryl:
Skrivet av Saarela81:

Umm Monocryl om jag får fråga vilket Zelda spel du kört egentligen för om du menar Twilight princess så förstår jag inte vart du får skitgrafik ifrån? Och förresten om du är ute efter grafik så skulle du nog inte köpt ett Wii alls.

Twilight var gjord helt för gamecube och portades till Wii i sluttampen. Grafiken är enligt mig så grynig och entonig att den nästintill är ospelbar såvida man inte ställer om hjärnan i flera timmar för att vänja sig, det finns spel till gamla pc med sämre hårdvara som ser fenomenala ut så det är ingen direkt ursäkt att pumpa ut skit hörr, kolla bara på metroid prime corruption eller mario galaxy, båda ser riktigt fina ut och visar vad wii är kapabel till.

Nu är ju skillnaden i hårdvara mellan GC och Wii inte enorm. Jag kanske inte är lika känslig, men jag kan fortfarande ta fram ocarina of time och spela utan att "ställa om hjärnan i flera timmar"... Sen känns ju designen betydligt viktigare än den tekniska snyggheten.

Medlem

Problemet är väl i grund att Wii säljs som en innovation inom styrning och nytänk men i slutändan har det blivit en konsoll som saknar bra vuxenspel, det saknar uppslutning av speltillverkare, och trenden har med få undantag mest blivit massa portningar från PS2:an med wiistyrning och en uppsjö generiska leksaksspel för småbarnen. Den "innovativa" styrningen är mestadels styr med styrspaken hoppa med knapparna och ryck lite i kontrollen åt något håll så ersätter det knapptryckning för en banal funktion, Metroid prime 3 visade hur väl det kan fungera men ingen annan tar vid där, spel som på förhand verkat så lovande som ex TFU & Clone Wars verkar bli av typen: oj svärden krockade, den som skakar på sin wiimote mest vinner den sammandrabbningen, i övrigt är det samma vanliga nunchuck knapptryckande. Wiimoten har helt klart hittils gjort sig bäst som muspekare på PC/TVn.

Den nya sensor-addon som känner av minsta rörelse verkar ju riktigt nice och hade gett en helt ny innebörd till spel som TUF och shooters, men då var nintendo så klantiga att inte tillkännage och samarbeta med utvecklarna INNAN årets E3-mässa och en uppsjö av spelutvecklarna missade chansen att implementera stöd för den i spelen som kommer. Räddaren i nöden är ju annars mest Homebrew channeln och retroklassiker via Virtual Console!

Medlem

Är det ingen här som har No More Heroes? Ett mycket roligt spel till Wii trots PAL-censuren. Vuxenspel är på g, Mad World t.ex! Jag önskar att ett nytt Silent Hill med "brusgrafik" till Wii kommer, vore ultimat skrämmande med Motionplus och siktet.

PaZ
Medlem
Skrivet av Monocryl:

Problemet är väl i grund att Wii säljs som en innovation inom styrning och nytänk men i slutändan har det blivit en konsoll som saknar bra vuxenspel, det saknar uppslutning av speltillverkare, och trenden har med få undantag mest blivit massa portningar från PS2:an med wiistyrning och en uppsjö generiska leksaksspel för småbarnen. Den "innovativa" styrningen är mestadels styr med styrspaken hoppa med knapparna och ryck lite i kontrollen åt något håll så ersätter det knapptryckning för en banal funktion, Metroid prime 3 visade hur väl det kan fungera men ingen annan tar vid där, spel som på förhand verkat så lovande som ex TFU & Clone Wars verkar bli av typen: oj svärden krockade, den som skakar på sin wiimote mest vinner den sammandrabbningen, i övrigt är det samma vanliga nunchuck knapptryckande. Wiimoten har helt klart hittils gjort sig bäst som muspekare på PC/TVn.

Den nya sensor-addon som känner av minsta rörelse verkar ju riktigt nice och hade gett en helt ny innebörd till spel som TUF och shooters, men då var nintendo så klantiga att inte tillkännage och samarbeta med utvecklarna INNAN årets E3-mässa och en uppsjö av spelutvecklarna missade chansen att implementera stöd för den i spelen som kommer. Räddaren i nöden är ju annars mest Homebrew channeln och retroklassiker via Virtual Console!

Absolut. Problemet med Wii är att det bara är Nintendo som gör annat än taffliga portar och gimmickartade partyspel. Varför det är så vet jag inte riktigt, men de har nog ett och annat att lära om hur man bäst stöder tredjepartsutvecklare. Sen tycker jag fortfarande att det är intressantare än konkurrenterna, men visst kunde det varit så mycket mer.

Medlem

Kul rubrik "Tunga Nintendo-spel på gång", ja hade väntat mig att läsa om någon ny o större tung gimmick typ Wii-Fit bräda eller någe hehe

Medlem

Låter intressant. Kul med ett vanligt Super-Mario spel. Gillade inte hur Super-Mario Galaxy såg ut. När man gick på munk formade planeter. Det såg ju konstigt ut enligt mig :\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Galaxy tog ju platformandet till en helt ny nivå. Grym variation på banor och jag hade iaf alltid skoj när jag spelade det :D! Enda man kan klaga lite på att det var lite för lätt, men jag tycker fortfarande det e top3 på Wii

Medlem

är fan sugen på ett wii:P får bli nästa månad:P


signatur

360 fanboys, just Shut The Fuck Up and enjoy Xbox 3FixMe!

1
Skriv svar