Far Cry 2 konsolfilmat; Far Cry 3 planeras

Medlem

Snyggt spel, schysta effekter men två saker stör jag mig på...
1) AI, jajaja. Bättra på!!! Dom ska vara smartare helt enkelt, klart som fan att man inte bara rushar fram när man inte vet vart killen är... Men neeej, nu springer vi, i klunga av personer fram ur skyddet och rakt in i kulregnet från huvudpersonen. Najz!

2) Gräset, hallå! När man går igenom gräset ska det röra på sig, och inte bara försvinna genom dig. Det ska även vara möljigt att lämna spår, jag menar. Har du gått genom gräs som kanske är ½meter hög så ska det ju synas...

Medlem

Fan vad jag älskar atmosfären, kan de släppa det nån jävla gång på PC!!!

Medlem
Skrivet av Marabou:

2) Gräset, hallå! När man går igenom gräset ska det röra på sig, och inte bara försvinna genom dig. Det ska även vara möljigt att lämna spår, jag menar. Har du gått genom gräs som kanske är ½meter hög så ska det ju synas...

Vadfan yrar du om? Det enda gräs han vinglade igenom var i crouch-stance, ser du gräs som böjer sig i verkligheten om du hukar dig genom vegetation? Svar, nej. Det du föreslår skulle göra så att det kändes som man hade en ölmage två meter framför sig -- men det kanske du har.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Inaktiv

Tyckte spelet såg riktigt nice ut, men är tveksam till ifall det blir en storsäljare. Jag har så många andra spel på önskelistan..

Medlem
Skrivet av Marabou:

Snyggt spel, schysta effekter men två saker stör jag mig på...
1) AI, jajaja. Bättra på!!! Dom ska vara smartare helt enkelt, klart som fan att man inte bara rushar fram när man inte vet vart killen är... Men neeej, nu springer vi, i klunga av personer fram ur skyddet och rakt in i kulregnet från huvudpersonen. Najz!

2) Gräset, hallå! När man går igenom gräset ska det röra på sig, och inte bara försvinna genom dig. Det ska även vara möljigt att lämna spår, jag menar. Har du gått genom gräs som kanske är ½meter hög så ska det ju synas...

Håller med, en annan sak som jag finner lite irriterande är när han slänger upp kartan i ett inte så belyst område och kartan ser att att ha något som liknar backlight, tar man upp en karta i ett mörkt rum eller dyl. så ser man inte vad det står.


signatur

~QX6700@3600Mhz~ASUS-Commando@FSB300~Corsair8500C5D@950Mhz 4-4-4-12-2T~xFx8800GTX~Cooltek600CT~

Skrivet av Schattiz:

Håller med, en annan sak som jag finner lite irriterande är när han slänger upp kartan i ett inte så belyst område och kartan ser att att ha något som liknar backlight, tar man upp en karta i ett mörkt rum eller dyl. så ser man inte vad det står.

Herregud vilken löjlig sak att klaga på.
...Och om kartan skulle vara mörk för att omgivningen är mörk så skulle folk klaga på att man inte ser något. och om han skulle hålla upp en lampa och lysa på kartan så skulle folk lacka på att AI'n inte upptäcker en direkt när man börjar lysa på sin karta i mörkret.

det går verkligen inte att göra rätt som spelutvecklare...

Medlem
Skrivet av Salmonella:
Skrivet av simulacra:

Varför är vapnen spegelvända? hylsutkastet sitter till höger på armalites, inte vänster...

Inte första spelet detta förekommer i direkt. Tror det är för att det ska hända mer på skärmen och se fränare ut.

Då får man helt enkelt hoppas att ngn moddar bort det, far cry 2 skulle vara perfekt för en ghost recon mod...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Oj detta blir de att köpa ser de ut som. Snyggt! Verkar riktigt rolig action.

Medlem
Skrivet av Marabou:

2) Gräset, hallå! När man går igenom gräset ska det röra på sig, och inte bara försvinna genom dig. Det ska även vara möljigt att lämna spår, jag menar. Har du gått genom gräs som kanske är ½meter hög så ska det ju synas...

Krävande.
!

Inaktiv

[quote=slartibartfast]

Skrivet av Schattiz:

"det går verkligen inte att göra rätt som spelutvecklare..."

Jodå fast det är otroligt svårt. Med tanke på hur många det är som alltid måste gnälla på någon liten detalj. xD

Tänk ifall alla som gnäller skulle sätta sig o göra ett eget spel... vore kul o se hur bra de lyckas?

Medlem

Inte alls, de skulle tro att fansen vet bättre och få en buggig skitprodukt.
Lite som arma 1 one might say.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

KoP
Medlem

Jösses vad folk är negativa (som vanligt).. kort och gott: Detta blir nog kul.

Inaktiv

Alla ni som bara klagar på realism och AI tycker jag ska skita att spela spel och ta anställning i Blackwater eller dyl.

Hade Ubisoft visat denna film för 5 år sen hade ni kissat på er...

Medlem

Decay, det där är en fruktansvärt tröttsam attityd, vissa av oss VILL ha realistiska spel, och det handlar inte om ngt uppdämt behov av att åka till fjärran länder och skjuta ihjäl folk, utan för att man vill ha en tightare spelupplevelse som utmanar ens taktiska sinne och inte bara hålla inne skjutaknappen och kutaknappen samtidigt på ett hjärnlöst sätt.

Vissa av oss har kul med simulatorer även om du inte är vidsynt nog att inse att smaken är som baken...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

Längtar redan men fy fan vad stelt man spelar på konsoll (oavsett spel), och då har man ändå i åtanke att snubben som spelar på den där videon säkert är ganska skicklig.


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem

sen finns det en sorts elitism att klaga på spel, är man inte nöjd så är man cool, hur bra spelet än är. tyvärr finns det inget bara att säga, annat än spela inte då.

Inaktiv

Jag säger bara en sak: MAP EDITOR!!!!!

Inaktiv
Skrivet av simulacra:

Varför är vapnen spegelvända? hylsutkastet sitter till höger på armalites, inte vänster...

Snubben han snodde det av kanske var vänsterhänt? ;o

12
Skriv svar