Katolsk, krigsgalen grodätare planerade skolmassaker!

Frilansare
Katolsk, krigsgalen grodätare planerade skolmassaker!

Eller som kreativa Times Online vill sätta rubriken: "Datorspelsfan planerade skolmassaker". Han spelade ju faktiskt Wow. Ibland ända till kl 2 på natten.
Jag brukar inte hetsa upp mig över sådant här längre, men den här nyheten är ett riktigt lågvattenmärke. En skribents och en rubriksättarens fullständiga genomklappning. Konsten att ta saker ur sitt sammanhang har nått helt otroliga nivåer. Så här börjar artikeln, för er som inte ids klicka vidare:

Computer games fan 'planned school massacre'

Charles Bremner and Marie Tourres in Paris

French police believe they have averted a school massacre after arresting a 13-year-old computer games enthusiast who was apparently planning to shoot dead teachers who had given him poor marks.

Läs resten av denna märkliga publicering här.
Och förundras. Sedan kan vi öva på att sätta egna rubriker i kommentarsfältet!

#blogg

Medlem
Katolsk, krigsgalen grodätare planerade skolmassaker!

Korrelation är tydligen lika med kausalitet...

Se bara!: Hitler hade mustasch och dödade miljontals. Stalin hade mustasch och dödade också han miljontals. Alltså blir folk med mustasch massmördare!!

Jonas Gardell har inte mycket hår, det har inte heller Mark Levengood. Alltså är män med lite hår homosexuella.

Vi har en person som planerade att mörda, han spelade datorspel. Alltså är alla som spelar datorspel mördare!

Medlem

Haha, vad kan man säga.....vissa journalister undrar man över.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Vilket lågvattenmärke.

1
Skriv svar