The Alphabet of Manliness

Inaktiv
The Alphabet of Manliness

Bästa boken som någonsin skrivits?

Får se när den kommer fram vilket borde vara vilken dag som helst nu.

För er som inte vet vem maddox är så kan ni läsa hans hemsida här

Medlem

okej, boken är jävligt manlig... men vad fasen handlar den om? o_O


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

Oj oj, har maddox knåpat ihop en bok!? Haha den får man ju inte bara missa.

Inaktiv

Maddox for president!

Medlem

Hahaha, vad är detta för en dåre?

Inaktiv

Jo har läst lite om den, funderar på att köpa den


signatur

Fear the #komsi Brigade!

Medlem

och så sammanfattningen:
1. vad tusan handlar boken om?
2. vem fasen är Maddox?

:\

*edit*

hmmm... det var en ful och usel sida han hade... med... sina tankar och kommentarer... ja...:|

*edit igen*

läsa om hur en person skriver att han hatar allt och alla... vart ju riktigt kul... ehmm... nee föresten


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Maddox har alltid rätt. Tror man annat så har man fel.

Medlem

Maddox är utantvekan en idiot...

Edit: haha den där killen är ju helt störd :D, att han orkar lägga ner så mycket tid på att skriva så mycket skit :|.


signatur

<3

Medlem

En idiot? Han tjänar pengar på att skriva det där, hur underbart ska inte det vara?!


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Javisst, man kan ju tycka att han är lite smart iom att han tjänar pengar på det, men en person som skriver så mycket skit (det är fan dynga i sin renaste form) och inte respekterar eller tar hänsyn till andra människor är ju helt klart en idiot imo. Nu kan det ju vara så att kan bara "spelar" denna bittra idiot för att tjäna pengar på det men det spelar faktiskt ingen roll varför han gör det, en person som han är en idiot.


signatur

<3

Medlem

Hur skulle han kunna tjäna pengar på sin sida när han inte har någon reklam på den (eller syftar ni på boken)?

Hur fan kan ni tro att han är seriös med det han skriver förresten? Det är ju som att tro att South Park är seriöst.
Däremot har han som oftast alltid en poäng i det han skriver, även om den ibland kan vara svår att hitta.

Medlem

Jag tror inte det är många som tar honom seriös men det är extremt roligt att låtsas att han är seriös typ hur man uppfostrar sina barn genom att göra "Dragon Kick" i magen på ungarna är ju bara för roligt alltså

Inaktiv

Han tjänar pengar på att låta folk köpa kläder och stickers av honom.

Medlem

han verkar vara bra på att vrida citat och förklaringar ur sitt innehåll..

Inte min sorts av humor men säkert nån som tycker det är roligt tyvärr.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av omega|werzion:

det var en ful och usel sida han hade...

Skrivet av Maddox:

Why does your site look so shitty? / Why do you use such huge fonts?

My site looks shitty for the following reasons:

1. Bandwidth conservation. I'm costing my ISP, Xmission, a lot of bandwidth per month, even with the text-heavy layout I have now. Xmission has been great about hosting this site, and I want to make it as efficient as possible while still getting my point across.

2. Protest. I'm keeping my web site shitty as a protest against all the slick-looking, contentless web sites out there. Nobody cares about your stupid rotating icons and fading links. Mine isn't the only site on the internet that uses a simple layout, perhaps you've heard of this one?

<Screenshot från Google>

Some webmasters have spent years tweaking their layout and designing their site, and very few get any traffic. This site, as shitty as it looks, gets over 1 million visits per month. I use large fonts also as a protest against all the stylish garbage you see out there. When I go to a web site, I WANT TO READ THE CONTENT. Trust me, that micro-font everyone uses isn't nearly as original as they think. I've chosen a black background for most of my text because it's easier on the eyes than staring at a white screen. Think about it: your monitor is not a piece of paper, no matter how hard you try to make it one. Staring at a white background while you read is like staring at a light bulb (don't believe me? Try turning off the lights next time you use a word processor). Would you stare at a light bulb for hours at a time? Not if you want to keep your vision.

Medlem

jodå, jag läste det innan.

kul (läs: synd) att han har fullt med energi att klaga, trycka ner och tycka skit om allt och alla men ingen energi till kreativa saker, t.ex. designa en hemsida...

och så frågorna igen...

1. vad tusan handlar boken om?
2. vem fasen är Maddox?

är boken bara en sammanfattning om allt vad den individ hatar och älskar skriva skit om så skrattar jag hårt åt alla (idioter) som köper den, och ler åt att han tjänar pengar på det


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

Jag tycker han är riksskön och så är det med det. Och det roligaste med hans sida och det han skriver är att folk blir uppretade. Ibland slänger han upp e-mail konversationer med uppretat folk och det är skitkul.

Medlem
Skrivet av RoGGe:

Jag tycker han är riksskön och så är det med det. Och det roligaste med hans sida och det han skriver är att folk blir uppretade. Ibland slänger han upp e-mail konversationer med uppretat folk och det är skitkul.

Rätt barnslig humor man har om man tycker det är kul:down:

Inaktiv

Japp men så är jag rätt barnlig rent mentalt också. Och det verkar vara rätt normalt här på FZ.
Hänvisar till den här tråden http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=1596

Fast vad är egentligen barnsligast? Bli uppretad över vad någon tjomme tycker och tänker eller ta det för vad det är, humor?

Medlem

Hur kan man ogilla en kille som på ett så snyggt sätt äger upp ett så, för vårt lilla community, viktigt ämne som moralpaniken och hela debatten kring GTA: San Andreas.

Skrivet av Latex:

Det är ju som att tro att South Park är seriöst.

Maddox kritiserar helt öppet de saker han stör sig på och tar ofta upp aktuella ämnen på ett intressant, roligt och inte sällan provocerande vis. På samma vis som Parker och Stone gör i South Park, virar Maddox in sitt budskap i lustiga och grova formuleringar, men det gör inte för den skull deras budskap mindre giltigt eller aktuellt. South Park och Maddox bör tas på dödligaste allvar.

Några intressanta artiklar.

Maddox om samhällets acceptans av dubbelmoral åt "rätt" håll
Maddox om att anställa immigranter
Maddox om Bush

Medlem
Skrivet av asker:

Maddox kritiserar helt öppet de saker han stör sig på och tar ofta upp aktuella ämnen på ett intressant, roligt och inte sällan provocerande vis. På samma vis som Parker och Stone gör i South Park, virar Maddox in sitt budskap i lustiga och grova formuleringar, men det gör inte för den skull deras budskap mindre giltigt eller aktuellt. South Park och Maddox bör tas på dödligaste allvar.

Jo, skrev ju att han har en poäng i det mesta han skriver.

Medlem

men jag ser ändå inget syfte med att läsa hans sörja (eller anledning till varför han skrev det).

hans negativa tankar om allt blandat med kritik och sarkasm är ju vad varenda forum på internet skriver om några dagar om inte månader tidigare... han bara tar allmänhetens åsikter, blandar det med humor och framställer det som sina egna tankar...

ännu en bland några miljoner anti-usa texter på internet.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av omega|werzion:

men jag ser ändå inget syfte med att läsa hans sörja (eller anledning till varför han skrev det).

hans negativa tankar om allt blandat med kritik och sarkasm är ju vad varenda forum på internet skriver om några dagar om inte månader tidigare... han bara tar allmänhetens åsikter, blandar det med humor och framställer det som sina egna tankar...

ännu en bland några miljoner anti-usa texter på internet.

Jag läser dom därför att jag finner dom underhållande. Anledningen till att man läser saker är väl antingen för att man måste eller för att man finner det underhållande eller intressant?

Förövrigt så är hans texter inte alls mot u.s.a, däremot händer det ju att han kritiserar det land han bor i.

1
Skriv svar