Hur tänkte Valve med episoder?

Skägg.
10 Chambers
Hur tänkte Valve med episoder?

När #Valve presenterade sitt episodtänk kring #Half-Life 2 var en stor fördel i jämförelse med traditionella expansioner att de skulle kunna få ut nytt innehåll snabbare. Ja, precis. Låt oss ta en titt på det första spelet och dess expansioner.

Utan miniräknare ser vi att kofotsviftare fick vänta som mest 15 månadera mellan doserna. Hur har det gått med uppföljaren då?

Titta, 14 månader som minst mellan Ep One och Two men innan dess och sen då? Visst, de skulle enkelt kunna skylla på att Opposing Force och Blue Shift skapades av #Gearbox Software men det är ändå deras egna ord - det går snabbare med episoder - som vi skulle vilja trycka ner i halsen på dem.

#blogg


signatur
Medlem
Hur tänkte Valve med episoder?

Jag vet inte hur du räknar, men vi fick vänta som mest ca 15 månader mellan OF och BS.

Skägg.
10 Chambers

Jag behövde visst en miniräknare. Fixat!


signatur
Medlem

Inte bara ord, kofoten med! Mest för deras pest STEAM. Men även för den eviga väntan på deras spel samt att de fortfarande vägrar släppa Source... KOFOT I tell you!


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Bra upplyst; deras jäkla Half-Life är inte intressant längre; finns så mycket bättre som har gått om spelet för länge sedan; så ska en slipsten dras tydligen, in i evigheten.

Medlem

Kanske så att dom tar större delen utav utvecklingsteamet på projekt som har högre prioritet än Ep3? Kolla på TF2 och L4D, när L4D utvecklades så har större skaran av TF2 arbetarna gått över till L4D och arbetat där, när L4D var klart började TF2 updates komma in snabbare, samma sak syns nu igen iom L4D 2. TF2 is on hold..

Ep3 = 2 gubbar som sketchar på hur nästa trädgårdstomte ska se ut? :/


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem
Skrivet av Sniper_Nr1:

Kanske så att dom tar större delen utav utvecklingsteamet på projekt som har högre prioritet än Ep3? Kolla på TF2 och L4D, när L4D utvecklades så har större skaran av TF2 arbetarna gått över till L4D och arbetat där, när L4D var klart började TF2 updates komma in snabbare, samma sak syns nu igen iom L4D 2. TF2 is on hold..

Ep3 = 2 gubbar som sketchar på hur nästa trädgårdstomte ska se ut? :/

På tal om saker on hold, Day of Defeat: Source har inte direkt sett många uppdateringar iaf.

Tror snarare så att Valve lätt hoppar på något nytt när de är färdiga med det gamla.

Sedan kan man inte direkt jämföra Valve-tid med vanlig tid.

Gabe Newell: "We will release it in the next 3 months... ooh, something shiny... delay that, we will release it when it's done."


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Ja man kan ju undra hur valve tänker... Gillade det där att dom skulle släppa info om spelet förra nyåret. Kom det någon info? NEJ! Det är som dom har glömt bort Ep3.

Medlem

Dom kommer nog med Ep3 om ett tag förhoppningsvis. Dom måste ju i allafall avsluta på något vis. Men efter det? Bara multiplayerspel och underhåll? TF3, L4D 3, CS:?DoD:? Vi får väl se:)

Inaktiv

Epesodic gaming är en kass ide oavsett vem som står för fiolerna. Det var mycket snack om det, hur det skulle komma mindre delar snabbare och hur utvecklarna skulle kunna utveckla nästa avsnitt efter återkoppling på det förra.
Resultatet är att det tar minst lika lång tid (eller mer) som vanliga exp pack, eller att spelet redan är klart men styckas upp i små bitar som redan måste vara mer eller mindre klara för att kunna släppas varje månad och hålla kvar spelaren. Vem vill spela 3h varje kvartal?

Döfött.

1
Skriv svar