Operation Flashpoint 2

Robot
Operation Flashpoint 2

Realismikonen Operation Flashpoints fortsättning blir multiformat. Hädelse? Nej, vi tror att Codemasters kommer göra simulatordyrkarna tillfreds en gång till.

#codemasters, #bohemia-interactive, #arma-armed-assault, #team-fortress-2


Medlem
GC-förtitt - Operation Flashpoint 2

Ser fint ut.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Ja jag är iallafall impad.


signatur
Medlem

Alltid taggad på OFP2 nu...

Medlem

Kan bli riktigt bra

Medlem

arma2 och ofp2 kommer nog båda bli riktigt bra.

Medlem

Det ser gott ut

Medlem

ballt , blir perfekt att lira efter lumpen lal, får man se hur realistiskt det verkligen är :P.

Medlem

Står högt på min önskelista!


signatur

NinjaSkitz.

Inaktiv

Älskade 1:an, och 2:an ser ju ut att kunna bli riktigt bra!

Medlem

Hoppas fan dom håller isär PC- och konsol-versionerna nu. Fina mod-möjligheter vill vi också ha!

Medlem

GIMMEH!


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Ettan va bra, så jag har höga förväntningar på detta, men det ser ut att leva upp till de. ArmA tycker ja inte va särskilt bra, kanske tvåan blir bättre, men de blir inte bättre än OFP2.

Medlem

Är det här in-game bilder för det ser förbannat bra ut.


signatur

P.L.U.R

Inaktiv

GAH! detta är det ända spelet jag igentligen har lägntat efter! Ettan var ett av de första "snygga" spel jag spelade, och detta ser ut att bli ännu snyggare och verkligare!

Inget ont mot de som använder konsoler men, vad besviken jag blir om dataläget också innebär typ 6 knappar... Jag är personligen inget konsol-fan...

Inaktiv

Älskar bilden längst upp :)..

Medlem

Hoppas att dom är smarta och gör det i 3:e personsperspektiv, för realismens skull.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av poliiz:

GAH! detta är det ända spelet jag igentligen har lägntat efter! Ettan var ett av de första "snygga" spel jag spelade, och detta ser ut att bli ännu snyggare och verkligare!

Inget ont mot de som använder konsoler men, vad besviken jag blir om dataläget också innebär typ 6 knappar... Jag är personligen inget konsol-fan...

6 knappar? är du tokig?

SNES kontrollen har 6 knappar,
min 360kontroll har 8 (+2, start/back), plus en 8-vägs D-pad (effektivt ekvivalent med 4 knappar) och två analoga spakar (som i sin tur också fungerar som knappar).

det blir om man summerar, 16 knappar plus styrkors.

Medlem

en krigssimulator som OFP passar egentligen bäst till PC, jag hoppas inte dem tar ner på spelet för anpassa det till konsoler..

sen så måste jag whina lite till, det ser ut som amerikanska soldaterna använder MULTICAM camouflage, vilket floppades för längesedan, nu är den officiella camouflagen ACU, eller för marinen MARPRAT, så om det nu ska vara realistiskt så får dem ju fixa camouflagen rätt hehe

men det blir nog ett bra spel, can't wait, och om det nu skulle floppa så kommer ARMA 2 ut också så

Medlem

fan va snyggt !! kolla skillnaden på dom gamla screensen, det går fort grafikmässigt alltså undrar hur dåligt man tycker detta ser ut om 3 år till ^^

Gen
Medlem
Redaktör

Gen, vilka syftar du på? #Flashpoint 2 släpps till dator, PS3 och Xbox 360.


signatur
Gen
Medlem

Beklagar min felskrivning. Var tröttare än vanligt på jobbet när jag läste nyheten och uppfattade att Flashpoint bara släpps på konsoll och inte PC.

Medlem

Jag är fett intresserad, men det känns som om codies vilja att visa en gritty känsla av krig så har de dragit lite för mkt i bloom och depth of field-slidern.
Och som de säger i en strip av ctrl-alt-del "apparently reality is brown", de kanske borde lugna ner sig lite med filtreringen.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Det e fortfarande "bara" alpha detta, det är beräknat att släppas våren 2009.

Och dom har "lovat"(obs, jo jag vet)att PC versionen inte kommer att bli lidande bara för att det ska släppas på konsol också. Men det ska väl Arma II också för den delen?

Hittils har dom inte släpps så mycket info angående hur moddningsbart det ska bli annat att dom vagt uttryckt att det ska bli lika moddningsbart som ettan, trot den som vill.

Hur som helst, det ser sjukt lovande ut, framförallt AI:n.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Gillar att himlen är sådär mäktigt grå. Ger verkligen en dyster krigskänsla och kontrast till den gröna färgglada miljön.

Kul att få se ingame screens för första gången. Ser lovande ut.

Medlem

Blir ett klart köp!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Artikelförfattaren:

Om lång utvecklingstid borgar för kvalitet kommer Operation Flashpoint 2 bli ett av tidernas bästa spel.

Hmmm... Då lär ju Duke Nukem Forever slå detta spel


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Hoppas fan dom håller isär PC- och konsol-versionerna nu. Fina mod-möjligheter vill vi också ha!

Svensk-mod .. dräggel :D:up:

123
Skriv svar