Medlem
Patetiskt

Jag surrar förbi aftonbladet, och vad händer?

Man hittar en artikel, skriven av den skuldmedvetna festprissen Anna Sjödin.

http://www.ungtval.se/index.aspx?mainstart=main&article=82393...

Man länkas vidare till ungt val, och jag finner mig genast i en ytterst obekväm situation. Jag har blivit lurad, som en liten mus som söker efter ost på kvällarna.

Det är mycket oroande att all form av logiskt tänkande läggs åt sidan när dessa människor säger sitt. Det känns som att majoriteten av de icke politiskt medvetna ungdomarna blir lurade in i vänsterströmmen, då 7 av 10 svenska ungdomar har Lunarstorm, som är en av huvudsponsorerna för ungt(vänster) val.

Skall högern ge sig in i ett samarbete mellan Helgon och Expressen för att lösa problemet kanske(skrämmande tanke)?

Tänkte på frågan angående den senaste opinionsundersökningen.

Endast lite svammel ifrån mig, jag blir dock mycket förvånad över denna ojämna balans som råder mellan blocken. (Obs, denna text är vinklad)

Medlem

mm ja vet, men tyvärr är både aftonbladet å expressen 110% soce/vänster uppbygt, verkar som att folk med höger åsikter inte får jobba där, STV verkar vara lika dant :/
och som du säger man ser bara Vänstern hoppa och skriva extremt sällan man ser MUF på aftonbladet i samma anda/uppmärksamhet.

afton+expressen+SVT opartisk media, njaa, SVT är väll bäst i det här läget, men inte afton+express för fem öre.

btw "Vi tror också på att skapa fler riktiga jobb för dem som går ut gymnasiet och inför därför 3 000 nya lärlingsplatser. Dessutom skapar vi 11 000 nya sommarjobb"

Det där är statrliga finasinerade (stava) "jobb" Dvs våra skatte pengar. helt meningslöst.
Högern vill att jobben ska komma ifrån den privata sektorn, vilket i mina ögon är exakt det man ska göra, inte ge jobb via staten, det är samma sak som att ge socialbidrag, fast man får jobba
som de där "pluss jobben" inga jobb, bara att man gör nått för att få pengar (läs våra skatte pengar)
fram med företag, både stora och små, det är där i som jobben ligger o/


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Citat:

Socialdemokraternas politik bygger på att alla ska ha samma möjligheter i livet.
Vi tror att trygga människor vågar. Med en grundtrygghet i samhället vågar människor ta chansen att plugga, att starta företag, att ställa krav och utvecklas.

MOAHAHAHA!

med den politik som dom för så finns det knappt någon chans för ett litet företag att anställa fler, inte med alla avgifter och höga skatter som påtvingas...

sen är egenföretag sverige's majoritet av företag. varför? jo för att anställa en person till blir för hårt ekonomisk sett för otroligt många egen företagare så som företagsklimatet ser ut i sverige idag!
anställ en till i ditt företag (alltså dubbla antalet anställda) och du måste öka inkomsterna/produktiviteten minst tre gånger för att ens ha råd med det...
det är ju ett sånt jävla simpelt hamsterhjul som det bara kan bli.

sänka skatter --> företag får råd/vågar att anställa --> mer människor arbetar och får lön --> konsumptionen ökar --> efterfrågan ökar --> mer produceras --> företag går med mer vinst --> fler behövs anställas (och så rullar det vidare)

"Vi tror att trygga människor vågar"

NEJ! "trygga människor" blir sjukskrivna/förtidspensionerade/"arbetslösa" och blir bara en parasit i samhället, med 100% fritid och i sossarnas värld utan farliga ekonomiska förluster. (jävla alfa-kassa)
av egen erfarenhet så är det ju även främst sossar och vänster nissar som lever på oss arbetare och slappar sig igenom livet (med palistinasjäl och kofot i högsta hugg för att snabbt kunna sabotera lite skyltfönster och gator när dom ändåså håller på att suger ur samhället)

sossarnas taktik gällande valet:
1. gör så många bidragsberoende som möjligt (vilket dom lyckats bra med)
2. skräm så många människor som möjligt om hur "hemsk attacken från Moderaterna" kommer bli mot bidragare om dom får makten


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

Håller med Ice.. 10 000 sommar jobb jippie.. visst om det var i ett privat företag som anställer en under sommaren och dom tycker att man sköter sig bra.. men att jobba på ett ålderdomshem eller park skötare är inget man strävar efter i första hand.. hadde varit bättre om staten ger mer pengar till dom som vill starta eget som kanske leder någonstans..


signatur

Rail or Die

Medlem

omega|werzion grymt bra skrivet

det är faktist så, "trygga människor" blir ursäkta, men lata/bekväma, man måste ha nått som trycker på för att saker ska hända, jag är levande exempel om nån undrar


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Dummaste kommentaren jag har hört i en diskussion var när jag var arbetslös.

Då tyckte nåra vänster idiolister att bara för att jag var arbetslös skulle jag rösta på sossarna, Enbart för att sossarna inte skulla kapa lika hårt när det gäller arbetslöshets kassan.

Var typ skitsamma övriga punkter ,röstade jag på moderaterna så fick jag inte klaga på att arbetslöshets kassan ev skulle minska.

Vilka rånötter,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Är jag ensam om att tycka Centerpartiets förslag om sämre arbetsvillkor är bra?

Nuförtiden så vågar ju ingen anställa, av rädsla för att "arbetaren" i fråga ska ta ut sjukförsäkring, få ersättning för diskriminering, etc.

Jag känner en tjej som gick med sin kompis till en restaurang, för att söka jobb som servitris. När de pratar med arbetsgivaren så frågar tjejens polare:
-"När får jag ta ut sjukförsäkringen?"

Det var nog den kortaste anställningstiden någon haft i historien.

Jag håller med Omega. Människor har blivit för bekväma, för "trygga". Med ett sänkt arbetskydd så tror jag faktiskt att en grupp som invandrare skulle gynnas. Många arbetsgivare kanske är fördomsfulla, och inte vågar anställa invandrare, pga av ovanstående anledningar. Om man istället får testa personen i fråga, så kanske man blir av med sina fördomar, och tänker:"Herregud, han här är ju riktigt bra på att arbeta, honom anställer jag".

Det lutar mot det gamla bondepartiet för mig!

Inaktiv

IceMan, att aftonbladet och expressen skulle vara "110%" soce/vänster uppbygt är rent skitsnack.

Hur många artiklar har du inte läst om Tsunami efterspelet och all skit om Lars Danielsson? Om det nu skulle vara så som du säger skulle de aldrig tillåtas kan jag säga


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem
Skrivet av reset2:

IceMan, att aftonbladet och expressen skulle vara "110%" soce/vänster uppbygt är rent skitsnack.

Hur många artiklar har du inte läst om Tsunami efterspelet och all skit om Lars Danielsson? Om det nu skulle vara så som du säger skulle de aldrig tillåtas kan jag säga

Att aftonbladet är en vänstertidning är det nog få som tvivlar på. Det paradoxala är ju hetsjakten på sina regeringsrepresentanter, i form av Danielsson.

Medlem

reset2 - din spjuver

Chief Red Cloud -- mm precis, folk måste "tvingas" ut att jobba, idag finns det ju dem som tjänar på att INTE jobba, än att jobba, och som du säger företag är rädd att anställa folk, företag får ju inte direkt hjälpt ifrån varken staten eller lagen att ansälla folk, snarare blir de straffade

och det är helt sinnes sjukt att ett litet enmans företag idag i swe inte har råd att anställa en extre kille/tjej, det hoppas jag verkligen att de kan bli ändring på, grymt vad jobb det skulle bli då.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Kan låta hårt och taskigt men... hur kan man vilja hjälpa arbetslösa genom att (bara) ge dom bidrag efter bidrag men hålla dom borta från arbetsmarknaden (som sossarna gör?)
Det är ju som att säga
"Inget arbete? Nä men va synd, jaja, här har du pengar iallafall".

Det staten ska hjälpa en individ som är utan jobb med är ju att komma tillbaka in i arbetslivet, inte hjälpa till att glida genom livet på andra människors bekostnad...

avslutar med ett citetat av JFK och en länk:

Citat:

Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Vad föreslår du omega? Så vitt jag har förstått det så är sossarna i botten ett arbetarparti, typ. För det är det som vänstern gör, de representerar folket, de som inte är rika.
Jag föredrar bidrag över inget alls.

p.s. personligen är jag inte arbetslös eller dyl, går 3:an på gymnasiet så jag har inte särskilt mycket arbetslivserfarenhet. Men jag tycker att bidrag är nödvändigt för att förhindra desperation och offer som tar vilket jobb som helst.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

Vad föreslår du omega? Så vitt jag har förstått det så är sossarna i botten ett arbetarparti, typ. För det är det som vänstern gör, de representerar folket, de som inte är rika.
Jag föredrar bidrag över inget alls.

p.s. personligen är jag inte arbetslös eller dyl, går 3:an på gymnasiet så jag har inte särskilt mycket arbetslivserfarenhet. Men jag tycker att bidrag är nödvändigt för att förhindra desperation och offer som tar vilket jobb som helst.

Jag är inte direkt rik, och jag känner mig knappast stöttad av sossarna. Att folk inte köper det här med ideologier gör mig vansinnig.

Bidrag leder till en falsk "trygghet". Bidrag leder till mättnad. Hellre ett arbete än ett bidrag, så resonerar jag i alla fall.

"Inte vilka jobb som helst". Det är det som är problemet. Alla kan inte bli direktörer direkt.

Sossarna värderar ideologin framför logik och vett. Man väljer att vänta in arbetsplatserna för att göra det jämnställt. "Hellre en akademiker på 100 000 bidragsberoendes bekostnad, än 20 akademiker, på 10000 arbetares bekostnad", ungefär.

Att sossarna kallas för ett arbetarparti är ett skämt utan dess like. Snarare Bidragspartiet.

Medlem

pft mer skatter säger jag! har jobbat från jag slutade skolan from tills nyligen, å ja har inget imot att pynta 34% i skatt när jag vet det går till folk som behöver pengarna.

brukade få ut mellan 12 - 13 tusen efter skatt vilket gott och väll räcker för mig och de flesta andra.


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

först av allt hoppas jag att du är ironisk Lash! men är ordentligt tveksam på om du är det eller inte...

jaja, håller med dig att 12-13 tusen efter skatt räcker, men inte till mycket mer än hyra, räkningar och mat direkt (men som sommarjobbare och då boendes hos morsan klarade jag mig fint på det)

men du kan väl inte mena allvar med att du gärna låter 34% av din lön gå till andra människor som inte gör ett skit för att förtjäna pengarna?

och du måste la se det positivare att istället för låta dessa individer får mer i bidrag varje månad, och därmed plocka mer från våra löner, än att sänka skatterna för _både_ företag och dig och därmed få dessa individer till ett arbete och därmed få sin egna lön och förtjäna pengarna?!
(och som bonus får du behålla mer av dina egna pengar)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Jag önskar att jag vore mer insatt och därmed kunna vara med i den här tråden :/

Edit: Omega, de 34% går väl till annat än bidrag också? Tex. skola, gratis (men lite långsam) sjukvård till alla etc. Hur stor del av de nuvarande 25% går till bidrag nu? Någon?

Edit igen: men då märker jag ord och inte ditt allmänna budskap, usch jag hatar den debatttekniken och ska inte använda den egentligen. En skattesänkning för företag tycker jag personligen vore något positivt eftersom företag driver landet framåt. Men jag vill fortfarande ha kvar ett bra säkerhetsnät och vissa andra saker som högerblocket inte gillar.

Medlem

du har rätt i att vara tveksam jag är icke ironisk.

räckte bra för mig hade egen lya och allt och fick endå cirka 2 till 3 tusen över varje månad vilket ja oftast låter lät gå till rädda barnen "ha lite sup pengar sparar man ju naturligtvis, man är ju endå svensk".

vaddå gör inte ett skit? har du härt talas om nått som kallas socialt utslagen?


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem
Skrivet av omega|werzion:

och du måste la se det positivare att istället för låta dessa individer får mer i bidrag varje månad, och därmed plocka mer från våra löner, än att sänka skatterna för _både_ företag och dig och därmed få dessa individer till ett arbete och därmed få sin egna lön och förtjäna pengarna?!
(och som bonus får du behålla mer av dina egna pengar)

Tror du att det är någon som tycker om att gå på bidrag? Utöver offer som sitter hemma och spelar dator och har mentala problem, i vilket fall de förtjänar din sympati inte ditt hat.
FÖRFAN!
Jag har då ALDRIG sett siffror på att bidragsfuskare skulle sno mer skattepengar än skattefuskare och då i huvudsak större företag ocH RIKA MÄNNISKOR SOM SNOR MER PENGAR.
Ifall ni verkligen är så pass empatilösa att ni inte sympatiserar med människor som inte kan få jobb så kan ni lika gärna flytta till USA där ni vet att skattepengarna går till vettiga saker... militär.. aaand administration.
I'M NOT PAYING FOR HIS HEALTH DAMNIT.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

pengar kan gå till nått annat än militären


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

sno0zer: jag tar det igen i kortare version:

det sossarna gör är ju att hindra många människor från att få jobb (a.k.a gör det ekonomiskt väldigt riskfyllt för företag att anställa) och därmed gör människor till bidragsberoende.
medan Moderaterna vill sänka skatten, vilket ger varje människa mer frihet över sig själv, gör det bra mycket mer inbjudande för företag att anställa människor, vilket leder till att mer människor får jobb (vilket ökar konsumtionen, vilket ökar efterfrågan på saker, vilket gör att företag måste anställa mer och expandera, och så rullar det på).

det härligaste med ditt inlägg är

Citat:

Ifall ni verkligen är så pass empatilösa att ni inte sympatiserar med människor som inte kan få jobb

för det är ju just sossarna som hindrar folk från att få jobb

om du inte visste det så räknas cirka hälften av alla som är arbetslösa i arbetsförålder (heter det så?) är det ofrivilligt, alltså vill jobba egentligen.
alltså är ju ett enormt problem att folk inte kan komma in på arbetsmarknaden - bara att tacka och vinka till sossarna och deras skatter för det.

resterande hälften tror jag även dom mycket väl kan jobba. jag anser att en människa måste vara ganska ordentligt sjuk eller skadad för att inte kunna utföra något arbete...
och om någon sitter hemma och spelar datorspel och har mentala problem så
1. borde nissen inte sitta och spela datorspel
2. gå hos en psykolog eller liknande
3. söka jobb, största delen av ens sociala nätverk är just jobbarkompisar (alternativt andra studenter).

att vara och känna sig uppskattat, behövd och veta att man tillför nånting till samhället/ett företag (hur man nu vill se det) hjälper ju ens mentalitet bra mycket mer än att sitta hemma, rädd för andra människor och leva sitt liv framför en dator med enda kontakt till andra människor över skärmen.

föresten, vilka siffror har du sett? hehe, om du nu anser att rika människor kostar oss/staten mer pengar än bidragsberoende och bidragsfuskare.

sånt är ju också kul i dagens samhälle, lyckas man riktigt bra och börjar tjäna ordentliga pengar (vilket är fult... antar jag...) så ska staten har 54% av ens pengar... och ni som anser att det är inte mer än rätt, well, att ofrivilligt donera över hälften av sin lön anser jag helt klart borde vara frivilligt. (skulle jag ha en sådan lön skulle jag bra mycket hellre donera 54% till afrika eller liknande än perssons bondgård (haha, där satt den *fniss*)

peak_performance: sant, jag tog nog i lite för mycket där (läs: tänkte inte färdigt innan jag skrev)
p.s please call me Werzion


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

JB
Medlem

lol @ this thread

en del pratar en massa de inte vet ett skit om

Okej då, Werzion

Hade Moderaterna bara stått för att sänka företagsskatterna (med allt tillhörande) och inte minska arbetstryggheten hade jag faktiskt tyckt om dem. Som det är nu föredrar jag den ideologiska inriktning som Sossarna använder även om det hindrar tillväxten

Men som sagt, jag är alldeles för dåligt insatt i ekonomi och alla partiers program för att kunna diskutera helt på eran nivå

Inaktiv
Skrivet av omega|werzion:

Kan låta hårt och taskigt men... hur kan man vilja hjälpa arbetslösa genom att (bara) ge dom bidrag efter bidrag men hålla dom borta från arbetsmarknaden (som sossarna gör?)
Det är ju som att säga
"Inget arbete? Nä men va synd, jaja, här har du pengar iallafall".

Det staten ska hjälpa en individ som är utan jobb med är ju att komma tillbaka in i arbetslivet, inte hjälpa till att glida genom livet på andra människors bekostnad...

Känner en snubbe som har knarkat ner sig riktigt ordentligt.. han fick socialbidrag och såklart var han tvungen att ta piss prov och snacka om allt.. men det gjorde han i kanske 2-3 månader.. sen sa dom "Hitta en bostad så betalar vi för den" ah så han hittade en schysst lägenhet på söder.. 1 vecka senare sitter han och några andra och har precis tagit syra och inte nog med det så kom det 2 snubbar dit som drog pistol och slog hans polare som var skyldig dom pengar.. han blev ju av med lägenheten och nu 5 månader senare så har han fått samma möjlighet "Hitta en lägenhet så betalar vi för den!".. Han håller fortfarande på med droger inte precis som att han förändrats något.. Jag är inte polare med den här snubben utan jag känner honnom via en polare som inte håller med med sånna grejjer..

Gj sossarna.


signatur

Rail or Die

Lappis, alternativet är vad? Låta honom dö på gatan? Men visst, lite strängare kunde de väl vara mot honom.

Medlem

1. Jag är inte helt nykter så ta mig inte på för stort allvar

2. Har någon här varit sysslolös en längre tid? Isf har ni inte kännt er handlingsförlamade, man går runt i en dimma och hittar inte ut?! Jag har aldrig direkt varit arbetslös, men jag har varit timmanställd och ibland har det helt enkelt inte funnits något jobb. Det skapar en sjuklig passivitet. Jag har aldrig haft någon a-kassa/alfakassa, hade jag haft det hade jag förmodligen gått runt i min dimma fortfarande. Visst behöver man trygghet, om jag bryter benet vill jag att staten tar hand om mig tills jag tillfrisknar, när jag gjort det vill jag ha en spark i arslet. Så fungerar det tyvärr inte i socialdemokratiska Sverige, i arbetarpartiets Sverige. Jag har en bekant som blev utsparkad med fru och tre barn av kronofogden för att han brutit benet och inte kunde jobba.

3. Min ärliga uppfattning är att den som säger "Socialdemokraterna för arbetarnas talan" utan att först se till den politik som förs borde inte ha rösträtt. Om man skapar sig den uppfattningen på egen hand är det självklart OK.

4. Vem här är så naiv att han tror att han betalar ~30% i skatt? Arbetsgivaravgift-inkomstskatt-moms-fastighetsskatt-punktskatt. Det är drygt 60% enligt senaste officiella mätningarna. Kom sen inte och säg att du inte betalar fastighetsskatt för att du inte äger någon fastighet, du betalar indirekt fastighetsskatt för din hyresrätt också.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Lappis:
Skrivet av omega|werzion:

Kan låta hårt och taskigt men... hur kan man vilja hjälpa arbetslösa genom att (bara) ge dom bidrag efter bidrag men hålla dom borta från arbetsmarknaden (som sossarna gör?)
Det är ju som att säga
"Inget arbete? Nä men va synd, jaja, här har du pengar iallafall".

Det staten ska hjälpa en individ som är utan jobb med är ju att komma tillbaka in i arbetslivet, inte hjälpa till att glida genom livet på andra människors bekostnad...

Känner en snubbe som har knarkat ner sig riktigt ordentligt.. han fick socialbidrag och såklart var han tvungen att ta piss prov och snacka om allt.. men det gjorde han i kanske 2-3 månader.. sen sa dom "Hitta en bostad så betalar vi för den" ah så han hittade en schysst lägenhet på söder.. 1 vecka senare sitter han och några andra och har precis tagit syra och inte nog med det så kom det 2 snubbar dit som drog pistol och slog hans polare som var skyldig dom pengar.. han blev ju av med lägenheten och nu 5 månader senare så har han fått samma möjlighet "Hitta en lägenhet så betalar vi för den!".. Han håller fortfarande på med droger inte precis som att han förändrats något.. Jag är inte polare med den här snubben utan jag känner honnom via en polare som inte håller med med sånna grejjer..

Gj sossarna.

HAHAH jeeeus vilket grotta kommer du ifrån? snacka om att vara rabiat.

så för att en kille som din polares polare kännerså är alla så?
låter mer som ren bullshit bara för att ha nått att skriva om...

hur många tror du inte tagit sig upp UR träsket pga sådana här möjligheter?


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Inaktiv

"Socialdemokratin är korrupt. Man tar inte längre besluten för Sveriges väl utan för att behålla makten" (Taget från länken tidigare i tråden)

Det där räcker för att beskriva vad jag har känt för styret i Sverige en längre tid nu. Och vad är jag? Jo en av dessa arbetare som står på golvet i produktion vilka sossarna säger sig representera.
Hej Sverige. Som jag sagt tidigare, får jag chansen hoppar jag på första bästa tåg härifrån.

Medlem

"It is neither wealth nor splendor, but tranquility and occupation, which give happiness."

- Thomas Jefferson


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Hwergelmer - jag har varit arbetslös sen jag slutade skolan typ vad är det 3år sedan? haft sommarjobb, och hjälpt far (bonde å gräv)
men det är inte samma sak som ett riktigt jobb.
det är grymt tråkigt, man sitter hemma och glor rakt in i en vägg och ser ut som en Zombie. inte kul för fem jälva röda ören.
man lever utan problem på A-kassa/alfa, man blir lat/bekväm, inte bra.
skulle helt säkert varit mera aktiv om man fick mindre pengar att leva på, en del säger "ta inte vilka skit jobb som helst" men då frågar jag, vem ska jobba med de jobben då? invandrare och handikappade? nån måste ta "skit jobbet" ingen som säger att man kommer slita med det i 50år. Man börjar nånstans
För egen del har jag sen 2mån gått som lärling och de är super nöjda med mig och det låter som man kommer få jobb där farligt snart man kan inte bli gladare än så:)

Far som är bonde, har sen 1.5år sålt/slaktat alla djur och gräver med grävmaskin nu för tiden (+allt runt omkring)
han pratade lite smått om att ansälla mig, MEN pga dagens idiotiska system (straff system) när det gäller att annställa folk så hadde han inte råd, känns som folk blir straffade i swe när de anställer folk, så grymt dyrt.
Vidare så har jag en tjej kompis som btw var 19år när hon startade sin blombutik, hon jobbade 9h om dagen, varje dag i 1.5år (sen fick hon lägga ner ) iallafall hon hadde inte heller råd att ansälla nån pga alla förbaskade avgifter och höga skatter.

om de kan göra så de små kan ansälla nån extra kille/tjej, om inte på full tjänst iallafall 50% osv..
så skulle det skapas extremt mycket jobb


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Utan att ha hängt så mycket på ungtval, men är det inte så att alla ledarna för ungdomsförbunden får skriva en sådan "artikel" var?, och sedan chatta med ungdomarna? Så jag _tror_ att det finns en viss balans på ungtval.

Skrivet av Lash:

pft mer skatter säger jag! har jobbat från jag slutade skolan from tills nyligen, å ja har inget imot att pynta 34% i skatt när jag vet det går till folk som behöver pengarna.

Jag tycker också att det är helt ok att betala skatt, om nödvändigt mycket, för att hjälpa de som har det sämre i samhället. Dvs sjuka, arbetslösa osv, problemet är att du betalar låååångt över 34 % i skatt och det är en väldigt liten del av skatteuttaget som går till såkallade transfereringar. (Flyttande av pengar från de rikare delarna av befolkningen till de behövande). Stora delar av skatten går bara en rundgång mellan dig själv och staten.

En sak som jag inte gillar är att "skatten smyghöjs" hela tiden, genom att man inte längre kan förvänta sig att staten ska stå för det som man vill att den ska stå för. Exempelvis, vård, åldringsvård, brottsbekämpning osv.

Kort sagt, jag älskar att betala skatt till de behövande, men gillar inte att jag får mindre och mindre för mina, allt fler, skattekronor.


signatur

Snus är snus och mus är mus

Skriv svar