Lära sig snacka brittiska

Medlem
Lära sig snacka brittiska

Undrar om nån vet några bra gratis ljud guider till att lära sig prata med brittisk accent?

eller andra bra tips ^^


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

lyssna på the Streets


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

eh, te drickande fjollor det e vad dom alla är!

Inaktiv

Brittiska :S jag föredrar hellre Fransk/Indisk engelska..


signatur

Rail or Die

Inaktiv

Britter har ju så grymt sköna dialekter
Har inga tips dock.. Drick Te tills du blir en av dom?


signatur

Fear the #komsi Brigade!

Inaktiv

Åk till England.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

uhm kolla på några filmer så lär du dej snabbt.. gillar inte snobbengelska dok, Skottish dialekt souunds bettear ye bestard

Medlem

Irish^^


signatur

Videomupp

Medlem

Det går ju konstiga brittiska serier på fyran varje dag, bara att bänka sig framför tv-n och lyssna och härma


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

The IT Crowd ftw!


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem

Glo igenom alla säsonger av Top Gear vettja

Medlem

Top Gear är en fullgod lösning. Gör som jag annars, gå med en brittisk klan. Inom kort kommer dina vänner att kalla dig gay så fort du pratar drottningens engelska.

Medlem

Brittisk accent äger..bara att slänga på sig en hög hatt, dra på sig fracken och ge sig ut på krogen...Sedan är det bara att stå där och mys snacka med sig själv och se riktigt överklass ut så flockas alla brudarna runt en...jag lovar! (är iof så det sur ut runt många VIP bord nuförtiden, fast mindre frack och hatt då:))


signatur

Åh, Spenat knytena!
Såg ni himlen, snacka om blå!

Medlem

Masus: du är bara avundssjuk på bratsen

(inte för att jag tillhör nån av dom men endå hehe...)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

Vart snackar dom sådär egentligen? Jag är med i ett internationellt gille i WoW som har en hel del brittiska medlemmar, och de som är mest aktiva i ventrilo är britter. Men så vitt jag har hört snackar ingen med den där fjolliga accenten, även fast somliga är bosatta i London. Det låter mer som ren engelska i mina öron.
De från norra england och skottland har rätt fet accent dock

Medlem
Skrivet av RoGGe:

Vart snackar dom sådär egentligen? Jag är med i ett internationellt gille i WoW som har en hel del brittiska medlemmar, och de som är mest aktiva i ventrilo är britter. Men så vitt jag har hört snackar ingen med den där fjolliga accenten, även fast somliga är bosatta i London. Det låter mer som ren engelska i mina öron.
De från norra england och skottland har rätt fet accent dock

Det är väl mest bara upper klassernas britter som bratar snobbengelska. Sen beror ju det på vart man bor också. alla städer har ju olika dialekter, är ju så överallt. exempel dem i skåne pratar ju skånsk dialekt, och dem i stockholm och uppsala snackar ju ?rikssvenska?

samma med typ bratsen här i sverige, dem brukar ju prata lindingösvenska(skämt)

Medlem

Tack för tipsen, inte jag som ska lära mig dock utan en vän ^^
hittade denna sida om nån är intresserad http://www.britishcouncil.org/learnenglish-central-listening-...


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av omega|werzion:

Masus: du är bara avundssjuk på bratsen

(inte för att jag tillhör nån av dom men endå hehe...)

Klart jag är! Vem vill inte ha bakåtslick, ytliga polare, och fåniga tjejer som bara vill att man ska bjuda dem på drinkar...Jotack..brats vill man va;)


signatur

Åh, Spenat knytena!
Såg ni himlen, snacka om blå!

Medlem

Ingen pratar snobbengelska längre, det är bara en korkad stereotyp (duh). Det finns dock en hemsk dialekt som folk i norr har. Det är inte sällan man hör mina klankamrater säga något illa om dem. Nämnda klankamrater är alla londonbor, vilket jag hävdar är den skönaste dialekten.

Inaktiv

Hehe jag tycker den där norra dialekten är ball

Medlem

ya! go for it lad! Be a blody mate my firend.

Medlem

Fö. är mate ett ord som enbart fjortisar använder...

Medlem

Håller jag inte riktigt med om, har hört det användas av alla möjliga människor. Både britter och australienare. Har bl.a. jobbat med två personer från London som använder det ordet, den ena runt 30 och den andra runt 40...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Det kan ju vara en generalisering också, men det är vad jag fått höra i varje fall...

Inaktiv

En rätt grov generalisering isf. Jag kan räkna de under 20 på fingrarna som är med i mitt gille ändå haglar "mate" i både vent och chatt.

Medlem

Kolla in Mastering swedish istället. Andra hållet då. Engelska - svenska. Riktigt roligt att höra.


signatur
Medlem
Skrivet av the wookiee:

Det kan ju vara en generalisering också, men det är vad jag fått höra i varje fall...

det ÄR en grov generalisering. Spenderade en tid i London och _ALLA_ använder mate.


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem

Det är väl mest bara upper klassernas britter som bratar snobbengelska. Sen beror ju det på vart man bor också. alla städer har ju olika dialekter, är ju så överallt. exempel dem i skåne pratar ju skånsk dialekt, och dem i stockholm och uppsala snackar ju ?rikssvenska?

samma med typ bratsen här i sverige, dem brukar ju prata lindingösvenska(skämt)[/quote]

Där har du lite fel kan jag säga dig..
Rikssvenska hittar man uppe i Kiruna! Det är ruskigt komiskt när man tänker efter att bara mellan Luleå (min hemstad) och Kiruna så finns det ett antal "norrländska dialekter" och sen när man helt plötsligt kommer upp dit till Kiruna så är det rikssvenska.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

brittisk? naej gå mer efter skottsk, där snackar vi dialekt.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

bara kolla på massa brittiska filmer/serier som faller i smak ljudvägen, och försök apa efter.

1
Skriv svar