Medlem
U Play

Ubisoft lanserar en ny tjänst, eller så värst ny är den inte. Det är helt enkelt achievements 2.0, istället för längre e-penis och ett maniskt behov att klara alla achievements i sina spel så kan man använda poängen till att låsa upp nya banor, kläder, vapen etc. i spelet!

Nu kan jag tycka att detta är precis vad acheivements alltid skulle ha varit... men hatten av till Ubisoft för detta tilltag. Än så länge är det Assassins Creed 2 och Splinter Cell som omfattas av U Play, men fler titlar lär komma om det blir populärt.

Äntligen slipper vi köpa map-packs som borde varit med från release och betala för nya vapen, det är bara att nöta i spelet och lösa in sina välförtjänta poäng mot mer innehåll. Detta ger enligt mig spelet längre livslängd och mer värde för mig som kund.

Ps. När jag läste AC2 recensionen så fick jag helt klart betyget 5/5 målat framför ögonen, men det landade på 4/5... hur som verkar det vara ett grymt spel, jag hämtar mitt ex imorgon, gör du? ds.

#blogg


signatur

Tempus fugit.

Medlem
U Play

Activision, de små liven, har mycket hyss för sig.

Inaktiv

Låter definitivt som ett steg i rätt riktning men att betala för DLC slipper vi knappast. De vill ju fortfarande ha pengar.

1
Skriv svar