Ge mig ping!

Flakmonkey
Ge mig ping!

Rent generellt så gillar jag matchmaking numera. Det fanns en tid då det var det värsta jag kunde tänka mig, när jag var som mest aktiv i UT-scenen och "casual gamers" var något av det värsta jag visste. Nu är det som sagt annorlunda, det är smidigt att bara kunna trycka på en knapp och sen hittar den en lämplig batalj med jämnbördigt motstånd och om jag så vill med mina vänner i släptåg.

Det finns emellertid en sak jag inte gillar och som jag förmodligen aldrig kommer gilla heller och det är att pinginformationen saknas och att man inte kan ställa in en "högstanivå" för den. Som nu i Modern Warfare 2 (PS3) då har de staplar som man får gå efter och visst ger de en indikation på hur bra ping du har, men den är långt ifrån korrekt. Hur många gånger har man inte förlorat en eldstrid bara för att se i killcamen att jag uppenbarligen inte hann få iväg ett endaste skott förrän jag var död när jag från min vy hann få iväg en rejäl skur och det trots att jag har så många gröna staplar som det bara går att få.

Jag förstår att pingen inte alltid är så himla bra, det är ju trots allt inte dedikerade servrar, men jag skulle faktiskt vilja kunna få en bättre indikator för hur bra/dålig ping jag har. Jag skulle också vilja kunna välja så att matchmakingtjänsten inte slänger in mig i en match där pingen är för dålig. Jag väntar hellre någon minut extra för att få bra ping (och obefintlig PL förstås) än att jag slängs in i en match som blir ett pina bara för att pingen är för dålig.

Något större problem är det här nu inte, det händer någon gång varje kväll som man spelar, men det är likväl irriterande och något som jag tycker att IW och andra utvecklare borde kunna ordna. Förstår inte varför de inte kan ha ping istället för staplar eller vad det nu må vara. Det är som att de är rädda för att visa hur illa det är, eller kanske tror de att folk är så urbota korkade att de inte skulle förstå vad siffrorna innebär?

#blogg

Medlem
Ge mig ping!

Låter jobbigt. Men hur funkar multiplayern i övrigt? Jag har väntat med ett köp av MW2, för att observera lite. Är det bara pingen som är tokig?

MFZ
Medlem

sälj spelet, det blir inte bättre än sådär.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Flakmonkey
Skrivet av 73mpl4R:

Låter jobbigt. Men hur funkar multiplayern i övrigt? Jag har väntat med ett köp av MW2, för att observera lite. Är det bara pingen som är tokig?

PS3-versionen strulade lite den första veckan men nu har de släppt fyra patchar som ser ut att ha fixat problemen... matchmaking har ju alltid sin negativa sidor men jag tycker det positiva överväger för mig som spelar lite lagom seriöst sådär...

Skrivet av Sheikh Plisken:

sälj spelet, det blir inte bättre än sådär.

Sälja spelet? är du tokig? Såhär kul har jag ju inte haft i ett FPS på väldigt väldigt länge

Medlem

Pingen styrs av andra krafter i universum än enbart bredbandslinan, kanske finns det någon konspiration bakom?

Medlem

Har för mig att man kan ändra antalet staplar och pingsiffra per stapel också. Något i någon cfg-fil man fick ändra, kommer inte ihåg just nu vad polarn sa. Och stör mig också när jag ser skillnaden mellan mitt spelande och motståndarens genom killcam.

1
Skriv svar