Nya bilder och filmer från Dragon Age

Medlem
Skrivet av moberg:
Skrivet av Der Untergang:

Äntligen ett bra PC RPG på G, blodigt och riktat åt den äldre publiken.
Ni som klagar på att det ser slött ut och för mycket text, hoppa tillbaks till soffan och lira Halo istället...

för mycket text? om något ser dialogen och det lilla man får se av text alldeles för lite ut. sen ser spelet väldigt långsamt ut. det ser onaturligt och orealistiskt långsamt ut, ungefär som fysiken i oblivion, och det är inte bra på något sätt.

Text och text... Dialog är ett bättre ord. För visst, några 20 rader långa svarsalternativ lär vi nog inte se. Däremot kommer det vara en hel del dialog, något du borde veta om du har spelat tidigare Bioware-spel.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av moberg:
Skrivet av Der Untergang:

Äntligen ett bra PC RPG på G, blodigt och riktat åt den äldre publiken.
Ni som klagar på att det ser slött ut och för mycket text, hoppa tillbaks till soffan och lira Halo istället...

för mycket text? om något ser dialogen och det lilla man får se av text alldeles för lite ut. sen ser spelet väldigt långsamt ut. det ser onaturligt och orealistiskt långsamt ut, ungefär som fysiken i oblivion, och det är inte bra på något sätt.

Text och text... Dialog är ett bättre ord. För visst, några 20 rader långa svarsalternativ lär vi nog inte se. Däremot kommer det vara en hel del dialog, något du borde veta om du har spelat tidigare Bioware-spel.

visst har jag lirat bioware-spel förut. men alla företag förändras. de kan mycket väl banta ner på dialogen för att göra plats åt andra mindre viktiga saker.

Inaktiv

Woho!!! Har precis skaffat 4GB minne. Kanske kommer till användning.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

I väntan på Baldur's Gate 3

Medlem

såg ju rätt blekt ut... :S

Medlem
Skrivet av moberg:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av moberg:
Skrivet av Der Untergang:

Äntligen ett bra PC RPG på G, blodigt och riktat åt den äldre publiken.
Ni som klagar på att det ser slött ut och för mycket text, hoppa tillbaks till soffan och lira Halo istället...

för mycket text? om något ser dialogen och det lilla man får se av text alldeles för lite ut. sen ser spelet väldigt långsamt ut. det ser onaturligt och orealistiskt långsamt ut, ungefär som fysiken i oblivion, och det är inte bra på något sätt.

Text och text... Dialog är ett bättre ord. För visst, några 20 rader långa svarsalternativ lär vi nog inte se. Däremot kommer det vara en hel del dialog, något du borde veta om du har spelat tidigare Bioware-spel.

visst har jag lirat bioware-spel förut. men alla företag förändras. de kan mycket väl banta ner på dialogen för att göra plats åt andra mindre viktiga saker.

Då kan du inte ha läst på speciellt mycket om Dragon Age. Just att det ses som spirituell uppföljare till Baldur's Gate-serien antyder nämligen på mängden handling och dialog, om man ska tro Bioware. De har sagt att Dragon Age kommer vara ett av de mest fullspäckade spelen de har gjort sedan Baldur's Gate-tiden.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Stämmer allt Bioware har sagt om spelet kommer detta göra att jag måste sjukanmäla mig från jobbet och fylla frysen med micromat! Längtar!!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Så jävla trött på tolkienfantasy, hitta på nåt nytt.
Lite fantasy där krigaren dör i en könssjukdom, magikern begår självmord för hans fru lämnar honom, mästertjuven är alkoholiserad och är tokrasist mot alver.

Lite mer riktigamänniskorkänsla över karaktärerna istället för mer "Sir Godorollorododn, the Orckses are at the gates, we must flee to Mordohorodia"

Alla har läst Tolkien, Feist, Eddings osv. Det räcker nu tack.


signatur

---
Boo!

Medlem

Möjligheten att zooma ut, pausa och ge order till 4 olika karaktärer är så lockande, nostalgi från Baldur's Gate wohoo!

"Go for the eyes Bo, go for the eyes!"

Medlem

Näe, nu flyger det här spelet upp på min vill-ha lista.

Medlem

eeh någon sa att de skulle banta ner dialogen??? va fan?? det är ett rollspel, med en story, med handling, tro fan det skall vara fett med dialog och alternativ så man kan vara ond eller god i olika grad som i alla bra bioware rollspel...

ne detta såg ut att vara just ett sådant spel jag längtar efter just nu...

Medlem

Fan, jag gillar inte när man har en grupp att styra, föredrar när man är ensam eller som i Mass Effect när dom knappt märks och man kan inte styra dom direkt själv.
Inget köp på det där spelet för min del.
Får vänta på Mass Effect 2 eller nästa Kotor dårå.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av Phosphor:

Så jävla trött på tolkienfantasy, hitta på nåt nytt.
Lite fantasy där krigaren dör i en könssjukdom, magikern begår självmord för hans fru lämnar honom, mästertjuven är alkoholiserad och är tokrasist mot alver.

Lite mer riktigamänniskorkänsla över karaktärerna istället för mer "Sir Godorollorododn, the Orckses are at the gates, we must flee to Mordohorodia"

Alla har läst Tolkien, Feist, Eddings osv. Det räcker nu tack.

Det nya du efterfrågade fick mig att tänka på The Witcher...

Vad gäller Dragon Age hoppas jag att det har liknande proportion bra dialog (det egentliga rollspelandet i de flesta rollspelen) som BG.

Medlem

BG-spelen hade ju inte ens särskilt mycket dialog i sig då man jämför med storleken, man hade gärna sett mycket mer i de spelen. Det hade dock en riktigt fin känsla då det begav sig, och långt därefter. Samt beredde vägen för mästerverk som Planescape: Torment.

Efter att ha sett filmerna en andra gång, det känns liksom så fantasilöst. Det är väl bara att hoppas att det blir bättre då man väl spelar det, för man vill ju att det ska bli ett kul spel. Det såg inte helt lovande ut dock. Det är väl kul om de siktar på lite mer BG-känsla, men man behöver väl inte visa standard-fantasy-plot-1A för det? Nåja, den som lever får se.

Medlem
Skrivet av Phosphor:

Så jävla trött på tolkienfantasy, hitta på nåt nytt.
Lite fantasy där krigaren dör i en könssjukdom, magikern begår självmord för hans fru lämnar honom, mästertjuven är alkoholiserad och är tokrasist mot alver.

Lite mer riktigamänniskorkänsla över karaktärerna istället för mer "Sir Godorollorododn, the Orckses are at the gates, we must flee to Mordohorodia"

Alla har läst Tolkien, Feist, Eddings osv. Det räcker nu tack.

Kan du läsa?


signatur

Patrick
Producer@DICE

Inaktiv

Det som saknas är nån riktigt pampig musik.. kändes lite tamt.

Medlem

Kunde de inte ha satsat på ett spel som binder samman Planescape med Forgotten Realms istället, en fortsättning eller nystart på baldursgate serien...

Inaktiv

Läckert, ser fram emot detta


signatur

All men are cremated equal

Skrivet av Oxide:

"Go for the eyes Bo, go for the eyes!"

Nostalgi bara det och sen vrålar han hehe


signatur
Medlem

Måste ta mig en närmare titt på detta sen
BG FTW! =D
(även fast detta inte är BG)


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Dreamtale:

Ser ganska fult ut, faktiskt. Tråkiga dialoger. (De vi såg)

Fult? Jag förstår inte varför folk klagar på grafiken. Exakt vad är det som är så fult? Visst, det är ingen grafisk revolution men det är i alla fall i den klass som man räknar sig att dagens spel ska se ut.

Mjo, för en egen uppfattning får man ju inte ha. Kollektivets åsikt är den enda!

Det såg inte överdrivet snyggt ut, därmed "ganska fult". Om du har betydligt lägre standarder än mig är det något DU får stå för.

Medlem
Skrivet av Dreamtale:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Dreamtale:

Ser ganska fult ut, faktiskt. Tråkiga dialoger. (De vi såg)

Fult? Jag förstår inte varför folk klagar på grafiken. Exakt vad är det som är så fult? Visst, det är ingen grafisk revolution men det är i alla fall i den klass som man räknar sig att dagens spel ska se ut.

Mjo, för en egen uppfattning får man ju inte ha. Kollektivets åsikt är den enda!

Det såg inte överdrivet snyggt ut, därmed "ganska fult". Om du har betydligt lägre standarder än mig är det något DU får stå för.

Alltid lika roligt med folk som har förutfattade meningar. Var någonstans har jag sagt att du inte får ha din egen åsikt? Det jag undrar över är exakt vad som är så fult. De kommentarer jag ser från de som inte gillar den grafiska delen säger alltid "fult!!!" utan någon vidare förklaring. Jag vill bara få en uppfattning om vad en del tycker är SÅ fult med spelet, speciellt då jag själv tycker att det lever upp till förväntningarna av hur ett spel ska se ut idag.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Det som jag skulle kunna klaga på i den grafiska delen är först och främst hur uttryckslösa och döda ansiktena ser ut. Tycker även att dom känts så färglösa i varje film jag sett. Nåväl.

Får jag en chans att döda den där mesen Kaelyn som går runt i skinande rustning så kommer jag ta den genast. Det ska bli mig ett nöje att förlänga hans hals ett par meter

Medlem

Vill ha... så jävla mycket.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Kunde de inte ha satsat på ett spel som binder samman Planescape med Forgotten Realms istället, en fortsättning eller nystart på baldursgate serien...

Nej, eftersom de inte har rättigheterna till D&D (och därmed såväl Forgotten Realms som Plansecape) längre.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av fisk:
Skrivet av skogsvilden:

Kunde de inte ha satsat på ett spel som binder samman Planescape med Forgotten Realms istället, en fortsättning eller nystart på baldursgate serien...

Nej, eftersom de inte har rättigheterna till D&D (och därmed såväl Forgotten Realms som Plansecape) längre.

Vill bara påpeka att de släppte den självmant. De flesta spelen de har gjort sedan Baldur's Gate har varit licensspel, så de tyckte att det var dags att få ut ett par egna IP:s.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

12
Skriv svar