Alone in the Dark-styrning styrs upp

Robot
Medlem
Alone in the Dark-styrning styrs upp

är styrningen lika illa på pc / wii ?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Tror inte att de någonsin lyckas laga det här spelet. Av det lilla jag hann testa det så var det skräp från början till slut och förtjänade allt ovett det någonsin fick. Styrningen var bara ett av många problem och troligen är det här bara säljsnack för att försöka rädda vad som räddas kan inför PS3 lanseringen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

Tröttsamt som fan med såna här ofärdiga produkter.

Medlem

Haha..dom säger väl så bara för att sälja mer ps3....

Folk har sagt till mig att det enda som är bra med detta spelet är grafiken. lol Stämmer det?

Trailerna ser ju dock rätt coola ut.


signatur
Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

är styrningen lika illa på pc / wii ?

Värre än illa!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Hoppas att man får fortsätta blink själv iallafall!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

jasså, jag tänkte ju kanske köpa spelet idag, får ta mig en funderare


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv
Skrivet av rolle90:

jasså, jag tänkte ju kanske köpa spelet idag, får ta mig en funderare

GÖR INTE DET! styrningen och kameran är helt värdelös, spelet har sågats på alla format för detta såvitt jag vet

Har själv testat 360 och Wii versionen, verkligen hemskt och dom har misslyckats katastrofalt

Medlem

Jag provade demot på 360.
Visst, spelet var verkligen inte perfekt, men det lilla jag fick spela i demot tyckte jag var kul ändå.
Fixar de en patch så kommer jag nog köpa det bara för att få spela hela spelet
(Jag har spelat spel med värre styrning, om man säger så)

Inaktiv

Och så undrar vissa varför PC-spelen säljer dåligt? Det här är ett praktexempel. xD

Inaktiv
Skrivet av nudelsdesign:

är styrningen lika illa på pc / wii ?

på wii=kass
på pc=orkar inte bry mig...

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

Och så undrar vissa varför PC-spelen säljer dåligt? Det här är ett praktexempel. xD

Absolut. Det finns ingen som helst anledning till varför man skulle vela lägga ut pengar på ett sånt här spel, eller något liknande. Envisas dom med sånt här skräp så kan dom ju inte precis skylla på pirater för deras dåliga försäljnings-siffror.

Medlem

Själv har jag harft spelet sen de släppte och jag håller fortfarande på och spelar det. Inte för att det är tråkigt utan för att storyn är skitbra, karaktärerna astuffa och själva gameplaymomenten är annorulnda häftigt. Visst styrningen är kanske inte på topp men efter ett tag så vänjer man sig, preci som med andra spel. Blir sjukt irriterad på folk som säger att spelen är kassa bara för att de har läst att det är dåligt. Ett givet köp för er som är sugna

Medlem

Styrningen ska tydligen va värst på PC´n, va inne på Atari´s AITD forum å kikade och det fanns en del (läs massor) sura PC människor, så man tycker att fixen borde komma till PC verren först.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Är det lönt med en patch till ett spel som visade sig vara en stor flopp som ingen nu spelar typ ? get over it. spelet kom, det floppa och nu är det dött.. låt det vara så.

Medlem

Har nästan orkat spela igenom det och det finns ingen känsla alls i spelet. Tur att det kostade bara 200:-


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag fick detta spel när jag köpte ett grafikkort spelet är mer en komedi i buggar och glitchar en ett horror spel.

Hoppas dom får bort många av felen på ps3 utgåvan för kostar spelet 529kr ska knappen i hissen fungera men är det lika mycket fel där då tycker jag Atari, Eden studios får skämmas.
(spara ladda om sen fungera knappen)

Jag spelade igenom hela på PC med 360 handkontroll.

Medlem

Alltså, man kan ju förstå att styrningen blir kass när spel konverteras från konsoler till PC men utvecklarna struntar i att ändra kontrollerna för att passa mus+keyboard (Gears of War och Mass Effect till PC är två undantag, tack och lov!)

Men när dem har fukkat upp kontrollerna till konsolerna också så har dem ju skjutit sig själva i foten. Det upphör aldrig förvåna mig hur vissa utvecklare gång på gång lyckas repetera gamla misstag. Dåliga kontroller är ju nästan en klassiker numera...
:/

Medlem

spelet som skulle kunnat bli ett spel

Medlem

Känns som om den här uppdateringen kommer alldeles för sent. De som har funderat på att köpa spelet har sannolikt vänt sig till något annat spel.

Inaktiv

Kan bara citera Petter Hegevall från Gamereactor:

"Anna is back (skrikande fruntimmer som gråter konstant) with a jigsaw of flesh on her face. The thing that possesses her asks me for the stone, I don't have it so I tell her to fuck of" Ja. Vad ska man säga? Hollywood se upp! Det finns en bunt briljanta manus-fransoser heading your way... Eller?"

Kan det blir mer uselt spel?

1
Skriv svar