Medlem

Fahrenheit var inget bra spel, var ju mer en slags interaktiv film för det mesta... storyn var intressant presenterad dock så det vägde upp mycket.

Känns ju som samma här, är storyn intressant så kanske något att ha annars blir det nog väldigt mycket grafik demo av det hela.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Fargo:

Inte till PC? Vore lite konstigt isf.

Kommer aldrig komma till PC då Sony är utgivare och det menas per automatik att det är exklusivt för PS3. Case closed.

Åh vad glad du måste ha blivit nu när du kunde kleta det ordentligt i mitt pc-face. Nåväl. Om det är som du säger så kan det mycket väl bli så att jag köper en ps3. Jag har råd :). Tycker det är tråkigt med all exklusivitet nu för tiden bara.

var inte meningen att låta spydig.

Exclusivitet är en självklarhet annars finns det ingen mening med olika spelsystem.:)

Word!
Man måste förstå att i de flesta fall så är det enbart de exklusiva spelen som skiljer de olika konsollerna alt.pc ifrån varandra.
Om Mac OS t.ex släppts till PC maskiner har jag svårt att tro att någon hade valt en Mac förutom för designens skull då alltså. Jag kan ju säga att jag inte köpte en mac för ca 3500:- mer än vad jag hade fått en liknande pc för , bara för att köra windows i bootcamp. Det är mjukvaran som gör skillnaden.

Inaktiv
Skrivet av redmac:

Exclusivitet är en självklarhet annars finns det ingen mening med olika spelsystem.:)

Huruvida ett 360/PS3-spel släpps till PC beror inte på meningen med olika spelsystem, utvecklare och distrubitörer motiverar inte sina beslut med filosofin bakom valmöjligheter. Det har släppts många spel till PCn som ursprunglingen var exklusiva för konsoller.

Medlem

Haha, blev lite orolig när jag först läste rubriken "Känsloladdat - Men var är moralen?"
Ååhh nej.. inget moralkaka tack. Tur det inte var det då

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av redmac:

Exclusivitet är en självklarhet annars finns det ingen mening med olika spelsystem.:)

Huruvida ett 360/PS3-spel släpps till PC beror inte på meningen med olika spelsystem, utvecklare och distrubitörer motiverar inte sina beslut med filosofin bakom valmöjligheter. Det har släppts många spel till PCn som ursprunglingen var exklusiva för konsoller.

Dock så ser man ju att kvalitén på de spel som "var" konsoll exklusivt och sedan släptes till pc brukar lida av bristande kvalitet enligt min mening. En konvertering bli sällan lika bra som ett ordentligt kodat spel. Enligt min mening är då inte tanken att erbjuda en spelupplevelse utan enbart att dra in mer pengar, vilket i sig inte är så konstigt då det kostar en hel del att utveckla spel idag. Det är dock inte ärligt att ta ordinarie betalt för en relativt dålig konvertering vilket de flesta faktiskt gör.

Medlem
Skrivet av zaphiren:

Hoppas det kommer till Xbox 360 också :p.

Du kan sluta hoppas då det är Sony som äger rättigheterna till Heavy Rain

Medlem

Låter ruskigt intressant, spelet har definitivt potential.
Det får väl bli till att spara ihop till en PS3 och en HDTV, dårå.

Inaktiv
Skrivet av Prehn:

Enligt min mening är då inte tanken att erbjuda en spelupplevelse utan enbart att dra in mer pengar, vilket i sig inte är så konstigt då det kostar en hel del att utveckla spel idag.

Utvecklare utvecklar spel för att dra in pengar oavsett om det är till PC eller till konsoller, om det är en portning eller originell utveckling. Enligt min mening är floskler som "att erbjuda en spelupplevelse" rent skitsnack.

Medlem

Helt klart värt ett PS3 inköp. Boundle anyone?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av Prehn:

Enligt min mening är då inte tanken att erbjuda en spelupplevelse utan enbart att dra in mer pengar, vilket i sig inte är så konstigt då det kostar en hel del att utveckla spel idag.

Utvecklare utvecklar spel för att dra in pengar oavsett om det är till PC eller till konsoller, om det är en portning eller originell utveckling. Enligt min mening är floskler som "att erbjuda en spelupplevelse" rent skitsnack.

Vill ju dock tro att utvecklarna vill leverera "upplevelser". Sedan är det ju alltid upp till ugivaren hurvida spelet skall släppas till fler plattformar eller ej, och då oftast med en annan studio som sköter konverteringen. Skit snack eller inte, du kan inte på fullaste allvar mena att utvecklarna går in med inställningen att de ska göra ett skit spel som skall sälja multum till så många plattformar som möjligt.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Fahrenheit var inget bra spel, var ju mer en slags interaktiv film för det mesta... storyn var intressant presenterad dock så det vägde upp mycket.

Känns ju som samma här, är storyn intressant så kanske något att ha annars blir det nog väldigt mycket grafik demo av det hela.

Ja, spelutvecklare måste sluta tro dom är så jävla duktiga på manus/story, till 99% är dom inte det om man jämför med en bra film.

Spel har fördelen att dom inte behöver vara linjära, det är där storheten ligger i spel tycker jag. Ett "on-rail" spel där alla som spelar får exakt samma upplevelse är helt enkelt ett jävligt kasst koncept som jag hoppas dör ut.


signatur
Medlem
Skrivet av Prehn:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Fargo:

Inte till PC? Vore lite konstigt isf.

Kommer aldrig komma till PC då Sony är utgivare och det menas per automatik att det är exklusivt för PS3. Case closed.

Åh vad glad du måste ha blivit nu när du kunde kleta det ordentligt i mitt pc-face. Nåväl. Om det är som du säger så kan det mycket väl bli så att jag köper en ps3. Jag har råd :). Tycker det är tråkigt med all exklusivitet nu för tiden bara.

var inte meningen att låta spydig.

Exclusivitet är en självklarhet annars finns det ingen mening med olika spelsystem.:)

Word!
Man måste förstå att i de flesta fall så är det enbart de exklusiva spelen som skiljer de olika konsollerna alt.pc ifrån varandra.
Om Mac OS t.ex släppts till PC maskiner har jag svårt att tro att någon hade valt en Mac förutom för designens skull då alltså. Jag kan ju säga att jag inte köpte en mac för ca 3500:- mer än vad jag hade fått en liknande pc för , bara för att köra windows i bootcamp. Det är mjukvaran som gör skillnaden.

Det är precis det jag menar. Exklusiva spel avgör vilken spelplattform man väljer. Utan dessa exklusiva titlar finns det ingen mening att erbjuda massa olika spelsystem. Så jag hänger inte med på vad du vill få fram.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Verkar mäktigt intressant detta!

Mer exklusiviteter vill jag se nu Sony!

Fasen... detta verkar bli hur bra som helst.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Prehn:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Fargo:

Inte till PC? Vore lite konstigt isf.

Kommer aldrig komma till PC då Sony är utgivare och det menas per automatik att det är exklusivt för PS3. Case closed.

Åh vad glad du måste ha blivit nu när du kunde kleta det ordentligt i mitt pc-face. Nåväl. Om det är som du säger så kan det mycket väl bli så att jag köper en ps3. Jag har råd :). Tycker det är tråkigt med all exklusivitet nu för tiden bara.

var inte meningen att låta spydig.

Exclusivitet är en självklarhet annars finns det ingen mening med olika spelsystem.:)

Word!
Man måste förstå att i de flesta fall så är det enbart de exklusiva spelen som skiljer de olika konsollerna alt.pc ifrån varandra.
Om Mac OS t.ex släppts till PC maskiner har jag svårt att tro att någon hade valt en Mac förutom för designens skull då alltså. Jag kan ju säga att jag inte köpte en mac för ca 3500:- mer än vad jag hade fått en liknande pc för , bara för att köra windows i bootcamp. Det är mjukvaran som gör skillnaden.

Det är precis det jag menar. Exklusiva spel avgör vilken spelplattform man väljer. Utan dessa exklusiva titlar finns det ingen mening att erbjuda massa olika spelsystem. Så jag hänger inte med på vad du vill få fram.

Det jag vill få fram är precis det du sa.

Medlem

Verkar som en rejält uppiffad version utav Fahrenheit, gillade förgångaren så hoppas detta blir bra, det har ju potential iaf!

Inaktiv
Skrivet av redmac:

Det är precis det jag menar. Exklusiva spel avgör vilken spelplattform man väljer. Utan dessa exklusiva titlar finns det ingen mening att erbjuda massa olika spelsystem. Så jag hänger inte med på vad du vill få fram.

Det är därför jag inte fattar att dom jag känner säger att PS3 äger eller 360 äger och ÄNDÅ har dom bara spel som finns till båda :/

Gen
Medlem
Skrivet av LOLLY:
Skrivet av redmac:

Det är precis det jag menar. Exklusiva spel avgör vilken spelplattform man väljer. Utan dessa exklusiva titlar finns det ingen mening att erbjuda massa olika spelsystem. Så jag hänger inte med på vad du vill få fram.

Det är därför jag inte fattar att dom jag känner säger att PS3 äger eller 360 äger och ÄNDÅ har dom bara spel som finns till båda :/

Precis, satt själv och började fundera på att hänga med i konsolltrenden, men ärligt talat verkar det som att man borde äga både PS3 och X360 för att kunna njuta av allt det goda som erbjuds.

Medlem

Jag tycker att det känns rätt skönt, hittills har jag inte sett ett ENDA spel till 360n som fått mig att vilja köpa en, inte för att jag inte gillar 360n utan mer för att de få spel de har exklusiva (och jag väl är intresserad av) ändå kommer till PC till slut.
Så är det sällan med de PS3-exklusiva...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Kan mycket väl bli ett köp av PS3 om detta blir bra. Gillade Fahrenheit starkt, även om upp/höger/vänster/ner-momenten blev lite repetitiva i längden.

Inaktiv
Skrivet av Mahone:
Skrivet av zaphiren:

Hoppas det kommer till Xbox 360 också :p.

Du kan sluta hoppas då det är Sony som äger rättigheterna till Heavy Rain

NEVAAAAH!!!


signatur

War never changes.

Medlem

Sweet


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Snyggt, men det tyckte jag Fahrenheit var för sin tid också och det blev jag väldigt besviken på efter att ha plockat upp det på releasedagen. Kommer akta mig mer för att falla för Cages hype den här gången och ge honom mina pengar - det hjälper förstås att jag inte har en PS3

Det jag främst ställer mig tveksam till är att ens handlingar ska påverka mer av spelet, i Fahrenheit (som hypades likadant) slutade det med att små detaljer i vissa scener ändrades men de fortsatte på precis samma sätt. Det är klart, om alla scener i sig är så ickelinjära som den scen de pratar om här kan det ju bli super ändå, men jag ställer mig tveksam till att de kan få mer än en enda med samma kvalitet.

Fö. hör Fahrenheits story och karaktärer till spelvärldens mest överskattade någonsin, inte för att de är särskilt dåliga utan för att folk på allvar tycker de är speciella. (Edit: heh, jag upprepade visst definitionen på "överskattat" än utvecklade det jag menade)

FM-guru
F.d. Sisyr

Sjukt tråkigt att det är PS3-exklusivt då jag endast har en PC och Fahrenheit är ett av mina favoritspel... Bannat också.

Medlem

Det jag överraskades av var den fruktansvärt fula lipsyncen.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Fargo:

Inte till PC? Vore lite konstigt isf.

Kommer aldrig komma till PC då Sony är utgivare och det menas per automatik att det är exklusivt för PS3. Case closed.

Åh vad glad du måste ha blivit nu när du kunde kleta det ordentligt i mitt pc-face. Nåväl. Om det är som du säger så kan det mycket väl bli så att jag köper en ps3. Jag har råd :). Tycker det är tråkigt med all exklusivitet nu för tiden bara.

var inte meningen att låta spydig.

Exclusivitet är en självklarhet annars finns det ingen mening med olika spelsystem.:)

Mja. Kanske inte självklarhet, men det är ett säljningsargument för en konsol. Skulle jag vilja säga. Tycker bara det är tråkigt med exklusivitet.
I slutända blir jag ju tvingad att äga både en ps3, xbox 360 och en pc. Men men. Det blir väl så i slutändan. Tycker synd om dom som inte har råd att äga alla 3 konsoler dock. Dom missar många bra spel. Men för min del blir det nog snart en ps3.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Fargo:

Inte till PC? Vore lite konstigt isf.

Kommer aldrig komma till PC då Sony är utgivare och det menas per automatik att det är exklusivt för PS3. Case closed.

Åh vad glad du måste ha blivit nu när du kunde kleta det ordentligt i mitt pc-face. Nåväl. Om det är som du säger så kan det mycket väl bli så att jag köper en ps3. Jag har råd :). Tycker det är tråkigt med all exklusivitet nu för tiden bara.

var inte meningen att låta spydig.

Exclusivitet är en självklarhet annars finns det ingen mening med olika spelsystem.:)

Mja. Kanske inte självklarhet, men det är ett säljningsargument för en konsol. Skulle jag vilja säga. Tycker bara det är tråkigt med exklusivitet.
I slutända blir jag ju tvingad att äga både en ps3, xbox 360 och en pc. Men men. Det blir väl så i slutändan. Tycker synd om dom som inte har råd att äga alla 3 konsoler dock. Dom missar många bra spel. Men för min del blir det nog snart en ps3.

Åandra sidan så är väl livet fullt av sådana val? Om jag köper en Volvo så missar jag det som en Saab har att erbjuda, köper jag en Coca-Cola får jag ju alltid en Coca-Cola men får inte veta om den där jävla Pepsin är lika god, är jag hetro får jag ju aldrig veta om det är lika grymt på andra sidan, men så finns det ju de som lever som bisexuella o kan välja o vraka. Tyvärr är de oss få förunnat att leva ett liv som "konsoll bi",men det är något som vi "konsoll hetro" får leva med.

Inaktiv
Skrivet av Prehn:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Fargo:

Inte till PC? Vore lite konstigt isf.

Kommer aldrig komma till PC då Sony är utgivare och det menas per automatik att det är exklusivt för PS3. Case closed.

Åh vad glad du måste ha blivit nu när du kunde kleta det ordentligt i mitt pc-face. Nåväl. Om det är som du säger så kan det mycket väl bli så att jag köper en ps3. Jag har råd :). Tycker det är tråkigt med all exklusivitet nu för tiden bara.

var inte meningen att låta spydig.

Exclusivitet är en självklarhet annars finns det ingen mening med olika spelsystem.:)

Mja. Kanske inte självklarhet, men det är ett säljningsargument för en konsol. Skulle jag vilja säga. Tycker bara det är tråkigt med exklusivitet.
I slutända blir jag ju tvingad att äga både en ps3, xbox 360 och en pc. Men men. Det blir väl så i slutändan. Tycker synd om dom som inte har råd att äga alla 3 konsoler dock. Dom missar många bra spel. Men för min del blir det nog snart en ps3.

Åandra sidan så är väl livet fullt av sådana val? Om jag köper en Volvo så missar jag det som en Saab har att erbjuda, köper jag en Coca-Cola får jag ju alltid en Coca-Cola men får inte veta om den där jävla Pepsin är lika god, är jag hetro får jag ju aldrig veta om det är lika grymt på andra sidan, men så finns det ju de som lever som bisexuella o kan välja o vraka. Tyvärr är de oss få förunnat att leva ett liv som "konsoll bi",men det är något som vi "konsoll hetro" får leva med.

hahahahah grymt sagt!!!

Medlem
Skrivet av Prehn:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Fargo:

Inte till PC? Vore lite konstigt isf.

Kommer aldrig komma till PC då Sony är utgivare och det menas per automatik att det är exklusivt för PS3. Case closed.

Åh vad glad du måste ha blivit nu när du kunde kleta det ordentligt i mitt pc-face. Nåväl. Om det är som du säger så kan det mycket väl bli så att jag köper en ps3. Jag har råd :). Tycker det är tråkigt med all exklusivitet nu för tiden bara.

var inte meningen att låta spydig.

Exclusivitet är en självklarhet annars finns det ingen mening med olika spelsystem.:)

Mja. Kanske inte självklarhet, men det är ett säljningsargument för en konsol. Skulle jag vilja säga. Tycker bara det är tråkigt med exklusivitet.
I slutända blir jag ju tvingad att äga både en ps3, xbox 360 och en pc. Men men. Det blir väl så i slutändan. Tycker synd om dom som inte har råd att äga alla 3 konsoler dock. Dom missar många bra spel. Men för min del blir det nog snart en ps3.

Åandra sidan så är väl livet fullt av sådana val? Om jag köper en Volvo så missar jag det som en Saab har att erbjuda, köper jag en Coca-Cola får jag ju alltid en Coca-Cola men får inte veta om den där jävla Pepsin är lika god, är jag hetro får jag ju aldrig veta om det är lika grymt på andra sidan, men så finns det ju de som lever som bisexuella o kan välja o vraka. Tyvärr är de oss få förunnat att leva ett liv som "konsoll bi",men det är något som vi "konsoll hetro" får leva med.

Jo, visst är det så. Du har en poäng. Antar att det eventuellt blir en ps3 när detta kommer då. DAMN YOU SONY!

Medlem

Det verkar som PS3:ans grafiska kapacitet äntligen ska få komma till sin rätt.

123
Skriv svar