Fakta om Games Convention 2008

Robot
Fakta om Games Convention 2008
Medlem
Fakta om Games Convention 2008

ushligt trevligt att läget skiftar mellan E3 och GC, så att världens största spelmässa flyttar närmare.

Hade varit ännu trevligare om Dreamhacks mässavdelning växer till sig än mer (vilket den också verkar göra), så att vi även får en stor svensk spelmässa.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Sverige vore ett mycket bättre än tyskland i min bok, jag kan rent av tycka att det är lite märkligt att mässan är i tyskland där ingen pratar eller fattar engelska, de dubbar allt och stuvar och hugger i alla spelreleaser som har färgen röd någonstans i spelet.

Sedan har de ju fostrat Uwe Boll. Nuff said.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Sverige vore ett mycket bättre än tyskland i min bok, jag kan rent av tycka att det är lite märkligt att mässan är i tyskland där ingen pratar eller fattar engelska, de dubbar allt och stuvar och hugger i alla spelreleaser som har färgen röd någonstans i spelet.

hahaha asså?

problemet är nog att det inte finns något ställe i sverige som skulle rymma mässan i den storlek den redan är i...

den är GIGANTISKT stor och massvis. Finns tyvärr inget så stort ställe för en mässa av denna storlek i sverige... så dröm vidare...

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Sverige vore ett mycket bättre än tyskland i min bok

Jo, men som Screm112 skrev så är det _lite_ för stort. Dreamhack är ju på "futtiga" 40 000 kvm som jämförelse.

Skrivet av CastorFiber:

Sedan har de ju fostrat Uwe Boll. Nuff said.

Vi har Bert Karlsson, inte lika illa men... ok, inte alls lika illa.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av CastorFiber:

Sverige vore ett mycket bättre än tyskland i min bok

Jo, men som Screm112 skrev så är det _lite_ för stort. Dreamhack är ju på "futtiga" 40 000 kvm som jämförelse.

Dreamhack är väl blott på en del av området? Jönköping må vara jordklotets centrum men det finns ju andra anläggningar i svedala? Stockholmsmässan exempelvis?

Skrivet av conthox:
Skrivet av CastorFiber:

Sedan har de ju fostrat Uwe Boll. Nuff said.

Vi har Bert Karlsson, inte lika illa men... ok, inte alls lika illa.

Bert har i alla fall vett nog att inte visa sig utanför våra gränser vad jag vet, vi behöver bara skämmas när vi har besök. För honom och för alla som har någonting att göra med dansbandsmusik. Skäms på er!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Stockholmsmässan exempelvis?

Skrivet av stofair.se:

Med ytterligare 8 400 kvm kommer Stockholmsmässan nu kunna erbjuda sina utställare och kongressarrangörer en total utställningsyta på närmare 70 000 kvadratmeter. Utbyggnaden beräknas stå klar i December 2009.

Källa

Så klarar det nästan iaf.

Skrivet av CastorFiber:

Bert har i alla fall vett nog att inte visa sig utanför våra gränser vad jag vet, vi behöver bara skämmas när vi har besök.

Sant


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

HYBRiS, TGS kommer förbli störst länge framöver...


signatur

"Building the Future and keeping the Past alive is one and the same thing"

Medlem

Bättre än E3? Ja.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Jag tror det kan bli det nya E3, och vad jag tycker så verkar det som GC är lite mer välorganiserat än vad E3 är.

Någon ifrån FZ-Crew som kanske kan ge några åsikter och tankar?


signatur

Nämen!

Medlem

GC har dock mycket kvar att förbättra.... brudarna som jobbade i korvstånd och glass-stånd kunde flytande engelska... medans de som satt i informationsbåsen inte ens kunde ett ord engelska typ....

alla info ur högtalarna på press-dagen vart ENBART tyska... mmm bra... här är vi internationella... tjoho!

men ah, det kanske blir bättre en vacker dag...

Redaktör

Jag var på E3 för första gången i år, kan därför inte jämföra med den gamla, stora mässan. Folk som besökte den brukar föredra GC: bättre organiserat, bättre lokaler med mera. E3 var väldigt litet i år i jämförelse och förra året när de höll till på diverse hotell i Santa Monica var visst inget vidare alls.

Plus med GC:
+ Stort: nästan alla utvecklare/utgivare är där
+ Riktigt bra lokaler
+ Bra organiserat
+ Uppdelning mellan publik och "professionell" (för oss som jobbar) del - fantastiskt skönt att slippa trängas med 200 000 besökare

Och minus:
- Börjar bli för stort för stan, svårt att hitta hotell
- Tyskar kan inte engelska
- Tyskar hatar betalkort
- Tyskar gömmer sina få uttagsautomater väl


signatur
Medlem

det är ändå stört att de inte kan engelska för det är obligatoriskt ämne i skolan... =/ så vad det ger mig för bild utav många tyskar, är att de är ignoranta och totalt struntar i att ens försöka lära sig språket....

tråkigt... men ah tur att det finns undantag, dock ej tillräkligt många. men visst man kanske klarar sig bra i tyskland utan att lära sig engelska... men lär vara rätt begränsat liv man får ändå...

Inaktiv

Tyskarna är ju inte värre än fransoserna när det gäller engelskan. Tvärtemot det ni säger så tycker jag att tyskarna har blivit mycket bättre på engelska. Dock så försöker jag alltid ta mig fram på min tyska när jag är där nere så...jag kanske missminner mig.


signatur

War never changes.

Skrivet av Scream112:

GC har dock mycket kvar att förbättra.... brudarna som jobbade i korvstånd och glass-stånd kunde flytande engelska... medans de som satt i informationsbåsen inte ens kunde ett ord engelska typ....

alla info ur högtalarna på press-dagen vart ENBART tyska... mmm bra... här är vi internationella... tjoho!

men ah, det kanske blir bättre en vacker dag...

Då har du ju en anledning att gå till de söta tjejerna i stånden och fråga om översättning. Några av de bästa flörtarna börjar så...lol

Men tyska är inte så svårt en blandning av danska, svenska och engelska.


signatur
Skrivet av Scream112:

det är ändå stört att de inte kan engelska för det är obligatoriskt ämne i skolan... =/ så vad det ger mig för bild utav många tyskar, är att de är ignoranta och totalt struntar i att ens försöka lära sig språket....

tråkigt... men ah tur att det finns undantag, dock ej tillräkligt många. men visst man kanske klarar sig bra i tyskland utan att lära sig engelska... men lär vara rätt begränsat liv man får ändå...

Då har du inte träffat många tyskar. Gå till www.stonyroad.de trevligt folk där.


signatur
Medlem

Var ganska tråkigt utbud, men kul att en europeisk mässa växer medan E3 blir allt sämre

Redaktör
Skrivet av zaphiren:

Tyskarna är ju inte värre än fransoserna när det gäller engelskan. Tvärtemot det ni säger så tycker jag att tyskarna har blivit mycket bättre på engelska. Dock så försöker jag alltid ta mig fram på min tyska när jag är där nere så...jag kanske missminner mig.

Tycker nog att fransmännen var bra mycket piggare på att prata engelska. Fast bara folk upp till ungefär 30, äldre engelskspråkiga var ytterst sällsynta. Visst talar en del tyskar engelska, men jag fick känslan att det är ovanligare. Och något man aldrig såg i Frankrike är att tyskarna väldigt, väldigt ofta snackar tyska, trots att de märker att man själv inte behärskar språket. De försöker inte ens.

Givetvis är detta inga allmängiltiga sanningar, blott mina intryck som mycket väl kan vara fel på det stora hela.


signatur
Gen
Medlem

Både fransmännen och tyskarna är alldeles för kära i sitt eget språk för att bli tillräckligt internationella...tyvärr. Vi borde hoppas på Sverige eller t ex London.

Inaktiv

Måste nog säga att denna spelmässa är den bästa...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Tompa:

Jag var på E3 för första gången i år, kan därför inte jämföra med den gamla, stora mässan. Folk som besökte den brukar föredra GC: bättre organiserat, bättre lokaler med mera. E3 var väldigt litet i år i jämförelse och förra året när de höll till på diverse hotell i Santa Monica var visst inget vidare alls.

Plus med GC:
+ Stort: nästan alla utvecklare/utgivare är där
+ Riktigt bra lokaler
+ Bra organiserat
+ Uppdelning mellan publik och "professionell" (för oss som jobbar) del - fantastiskt skönt att slippa trängas med 200 000 besökare

Och minus:
- Börjar bli för stort för stan, svårt att hitta hotell
- Tyskar kan inte engelska
- Tyskar hatar betalkort
- Tyskar gömmer sina få uttagsautomater väl

Tack! Mycket intressant, men då var min känsla korrekt. Hur är det nu får "civila" komma in på mässan? Eller måste man jobba kring spelutveckling eller press etc?


signatur

Nämen!

Medlem

första dagen är enbart press sedan är det en mässa öppen för alla, som betalar biljetten såklart haha

Redaktör

[fright][ia=6692][/fright]Nej, inte riktigt. Utvecklarna körde ett eget race måndag-tisdag eller så. Pressen var där onsdag till fredag. Allmänheten får kika förbi torsdag-söndag. Evenemanget hålls i ett gigantiskt mässområde; fem hallar på kanske 80x80 eller 100x100 meter, plus en mindre hall i flera våningar (se bilden). Lillhallen och två och en halv av de större var i år avdelade för branschfolk, resterande två och en halv hall är öppna för alla.

Kan säga att man gärna kikar igenom den publika delen på onsdagen - det är sanslöst mycket folk resterande dagar.


signatur
Medlem

Typ nya e3.. yes

1
Skriv svar