flickvännen och spel

Medlem
flickvännen och spel

Fick mig en chock i helgen, när jag och flickvännen vaknade i lördags hemma hos mig och farsan i Habo så stirrade hon på mitt Xbox och frågade om jag hade något roligt att lira

Lite chockad och panikslagen försökte jag tänka ut vilket spel jag skulle dra igång, vilket blev Forza (satt redan i), direkt efter jag startat Xbox tänkte jag "fan, detta avancerade simulatorspel... nu gjorde jag bort mig, nu kommer hon tröttna och/eller bli förbannad för att det är så svårt/går så dåligt".
Men gissa om jag blev mållös när hon hanterade det riktigt bra och t.o.m. vid vissa tävlingar besegrade mig :evil:

(bonus: dessutom hängde hon med på en MC-tur, först bakpå farsans hoj (Goldwing 1800) och sedan med mig på min (Yamaha XT600E), första gången hon någonsin åkt MC, nästan gång ska hon nog få testa på att köra lite också )

Så, nu har jag berättat min historia, nu vill jag höra alla andras liknande historier, och så tips och tricks gällande att få ihop två av världens bästa saker, spel och flickvän.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

Låter som att ni är nydligen blivit tillsammans 8) Isåfall får jag ta och gratulera till ett fint fynd 8).. nu gäller det bara att dra ner henne i mmo-träsket så kanske hon är fast för evight? 8) hehe nee mmo suck. men pröva en sak som jag aldrig varit med om.. tjejer som spelar strategy.. har sett och spelat med tjejer som lirat fps spel, rollspel, etc.. men aldrig en tjej som spelat ett stategi spel


signatur

Rail or Die

Medlem

Hmmm... det där "snabbsvara" funkade ju skitbra... eller inte...

Omega, omega - du är fett lurad! Det är så de fångar en serru, just you wait and see...

"Åh, vad kul - datamaskinsspel och forta mopeder!"


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Hehe min flickvän är helt fast i Oblivion. Börjar bli rädd eftersom man på hennes msn kan läsa "Oblivion is all you need"


signatur

Videomupp

Medlem

haha, njaa, varit kompis med henne i över ett år, och blev ihop i början av februari - och jag... tror... inte jag blivit lurad... tror... tror inte det... hehe

WildThing: som tur är(?) så lär inte min dator palla av Oblivion.
mitt tyckte och tips är iallafall att man ska lira konsol med flick/pojkvännen, sitta vid en dator, eller ännu värre, vid varsin och lira är inte i närheten av samma sak.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Hehe, jo fast eftersom vi bor på olika orter (går inte gymnasium på hemmaplan) så spelar det inte så stor roll ^^, vi spelar sällan då vi är med varandra.
Fast jag glömmer aldrig då jag skulle hjälpa henne med en q i Oblivion, och råkade bli vampyr i bara farten. Spenderade kanske 3 timmar med att få bort det.


signatur

Videomupp

Medlem

mm finns inget roligare än när flickan spelar
min kör ibland UT2k4, extremt kul ) tillomed några 4on4 går väll inte så bra om man gämför med oss som spelat i år, men för fasen modigt av henne skit kul.
sen spelar hon Sims (vad annars? ^^)
men också commados 1.
Settlers 3/4
MS-röj


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

tror jag ska hålla min borta från datorspel så mycket jag kan

sitta och lira lite konsol med henne lite då och då verkar vara himla kul (ända tills man åker på allt för mycket stryck antar jag haha)

greppar hon tag i the Sims så är det slut


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Jag är avundsjuk på alla som har en flickvän som är intresserad av spel, för min är verkligen inte det. MS Röj om något.

Edit: Vi har förresten 7 år på fredag
Jag kanske kan köpa henne ett spel, så känner hon sig skyldig att spela det.

Medlem
Skrivet av Tony:

Jag är avundsjuk på alla som har en flickvän som är intresserad av spel, för min är verkligen inte det. MS Röj om något.

Edit: Vi har förresten 7 år på fredag
Jag kanske kan köpa henne ett spel, så känner hon sig skyldig att spela det.

Vore annars ett bra sätt att se till att du inte får nått på ett tag, om hon tar det på fel sätt.....:)


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Den dagen jag finner den flickvän som vill ha en söt, omtänksam, snygg och underbar pojke så ska jag berätta


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

Jag har haft lite flyt där måste jag säga. En kväll ringer hon mig och undrar hur man får fram den där kroken i spelet? "Eh, vilket spel" frågar jag, "Quake2" säger hon... "vadå, har du det? alltså installerat?".. "ja, men du, hur får man fram kroken?", "ööh... i single player?", "nej, det har jag spelat klart, jag menar när man spelar på internet!" .. "aha.. (dölja chocken) .. jo.. såhär gör man" ..

Två månader senare tog det slut tyvärr, men det var en klart kul upplevelse!

En annan fastnade i wow och kör än vad jag vet... wow är lite farligt... :/

Medlem
Skrivet av Budolicious:

Den dagen jag finner den flickvän som vill ha en söt, omtänksam, snygg och underbar pojke så ska jag berätta

Dum ide att berätta, lika bra du ser till att ha ett bra grepp om henne innan vi får reda på nått, annars blire bara bråk


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av omega|werzion:

Fick mig en chock i helgen, när jag och flickvännen vaknade i lördags hemma hos mig och farsan i Habo så stirrade hon på mitt Xbox och frågade om jag hade något roligt att lira

Lite chockad och panikslagen försökte jag tänka ut vilket spel jag skulle dra igång, vilket blev Forza (satt redan i), direkt efter jag startat Xbox tänkte jag "fan, detta avancerade simulatorspel... nu gjorde jag bort mig, nu kommer hon tröttna och/eller bli förbannad för att det är så svårt/går så dåligt".
Men gissa om jag blev mållös när hon hanterade det riktigt bra och t.o.m. vid vissa tävlingar besegrade mig :evil:

(bonus: dessutom hängde hon med på en MC-tur, först bakpå farsans hoj (Goldwing 1800) och sedan med mig på min (Yamaha XT600E), första gången hon någonsin åkt MC, nästan gång ska hon nog få testa på att köra lite också )

Så, nu har jag berättat min historia, nu vill jag höra alla andras liknande historier, och så tips och tricks gällande att få ihop två av världens bästa saker, spel och flickvän.

Hehe låter som hon har något fuffens på gång... En mini-omega|werzion på gång?

Inaktiv

Eller så skiter man i att skaffa flickvän och ägnar allt speande åt sig själv


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

haha, nej då Jsson, ingen av oss har intresse att sabba våra karriärer (och liv) innan vi ens hunnit påbörja dom ordentligt


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

Lär bli ännu värre när Nintendos Wii konsol finns ute på marknaden, kontrollen kommer göra det ännu lättare för "nybörjare" som ska spela konsolspel. Aj aj, bra iof så man kan vara ifred och spela sitt gibb-spel


signatur

sleeplezz

Medlem

Det var då ett jäkla prat om vad en flickvän kan tänkas gilla för spel etc...*Bitter* :\

Flickvän > Spel

Suck... så är det väl med människan. Girigheten känner inte till några begränsningar.

Medlem

hehe, jag spenderar så mycket tid jag kan, hinner och har möjlighet till med flickvännen (vilket är himla lite då vi studerar i olika städer, speciellt nu mot slutet av vårterminen).
och som i speltisomröstningen så blir det mellan 0-1 timmar per vecka med spel, och då är det i 90% av fallen Trackmania Nations - med undantag för nu i helgen när min underbara flickvän överraskade mig med blicken på Xbox och kommentaren "vad har du för roliga spel då?"

så missförstå mig rätt är du snäll


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av omega|werzion:

hehe, jag spenderar så mycket tid jag kan, hinner och har möjlighet till med flickvännen (vilket är himla lite då vi studerar i olika städer, speciellt nu mot slutet av vårterminen).
och som i speltisomröstningen så blir det mellan 0-1 timmar per vecka med spel, och då är det i 90% av fallen Trackmania Nations - med undantag för nu i helgen när min underbara flickvän överraskade mig med blicken på Xbox och kommentaren "vad har du för roliga spel då?"

så missförstå mig rätt är du snäll

Jag missförstår dig rätt!

Jag ville bara påpeka att somliga individer bör vara glada över att de har flickvänner överhuvudtaget, och oroa sig över mindre betydande saker, vad de gillar för spel, vilken färg som är bäst, etc.

Medlem

flickvänner och spel är en helt ok combo, spelas mycket halo 1+2, bust-a-move, DDR och donkey konga hemma i soffan.


signatur

Pc, Xbox, Xbox360. PSP, Dreamcast, Gamecube, Nintendo64, NES, Sega Megadrive II, Playstation, Gameboy Color, Gameboy Classic, Intellevision.

Medlem

mmm, flickvän i combo med konsollirande vart riktigt roligt.

sen att jag tyckte det vart så extremt roligt kan nog bero på att jag iprincip aldrig har lirat med/mot andra tidigare.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Haha, bästa jag lyckats med att få min fru att spela är backpacker. Det spelar hon 1 timme / kvartal innan hon tröttnar.

Fast ni vet väl själva att:
"Tur i spel ger otur i kärlek och vise versa" ;p


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv

Kan stolt säga att jag aldrig förlorat ett enda race på Forza, varken single eller multi.


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem

bah, du bara fuskar
du har säkert aldrig kört något race hehe.
din flickvän då?


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Jag blir bitch slappad om jag ens tittar på min dator när flickvännen är på besök...Är så ägd va:(


signatur

Åh, Spenat knytena!
Såg ni himlen, snacka om blå!

Medlem
Skrivet av Tony:

Jag är avundsjuk på alla som har en flickvän som är intresserad av spel, för min är verkligen inte det. MS Röj om något.

Edit: Vi har förresten 7 år på fredag
Jag kanske kan köpa henne ett spel, så känner hon sig skyldig att spela det.

Köp henne ett spel, plocka ut CDn. Sen när du väl ger henne spelet, blir hon säkert chockad som fasiken, då säger du ; Öppna den.
Och vad ploppar ut? Ett fint smycke, en ring om du vill gifta dig med henne, annars kanske ett halsband eller något är bra ;).

Ps : Köp ett bra spel så du inte slösar pengarna i onödan ;);)

Medlem

haha, klockren ide!


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

tack å lov har jag två datorer, annars så skulle jag med få stryk när man satt här


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

försökte få min flickvän o lira lite Liero mot mig men icket!
Hon är verkligen inte mycket för o spela.
Ska försöka ändra på det när nya nintendo släpps, känns som inte ens hon kommer kunna hålla sig borta då

12
Skriv svar