Se musik skapas i nya Guitar Hero

Robot
Medlem
Se musik skapas i nya Guitar Hero

w0w, skräp.

Medlem

Detta måste jag bara ha i min ägo! Kan det bli häftigare?

Medlem

Tror inte det blir så mycket bättre än såhär, ha begär 10 av 10

Medlem

Rockband kan ju slänga sig i väggen

/ LordDaimos

Medlem

Rockband kan ju slänga sig i väggen

/ LordDaimos

Medlem

ekoooo ekkooooo eeeekoooooooooo

men ja de kommer mycket väl äga musikspels marknaden med sina Roland Trummor.... it be rokkin


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Medlem

Tycker att spelet blev helt ointressant så fort de la till fler instrument än gitarren.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Rock Band är så mycket bättre på många olika sätt. T.ex: notspåret, grafiken, musikvalet och DLC'n. Studion ser amatörigt ut dessutom.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Vore ju värt lite om man fick höra hur "studio"-inspelningarna lät också. Man har trots allt bara fyra-fem knappar(noter) att leka med, undrar hur de löst det.

Medlem

Förstår inte det intressanta med "studion". Kommer väl ta 1 vecka att göra en låt och som förmodligen kommer låta skit i slutänden iallafall. Tacka vet jag Rockband, som släpper nya låtar varje vecka istället för att tvinga folk göra sina egna :P. Dessutom så verkar Rockband 2 vara på ingång också

Inaktiv
Skrivet av Mang:

Vore ju värt lite om man fick höra hur "studio"-inspelningarna lät också. Man har trots allt bara fyra-fem knappar(noter) att leka med, undrar hur de löst det.

Man väljer vilken typ a ljud det ska komma från att spela på knappen, sedan har man flera olika sätt att manipulera det ljudet med touch paden och så vidare, kolla in dessa filmer så förstår ni:

Del 1:
http://xbox360.ign.com/dor/objects/14222045/guitar-hero-4/vid...

Del 2:
http://xbox360.ign.com/dor/objects/14222045/guitar-hero-4/vid...

Del 3:
http://xbox360.ign.com/dor/objects/14222045/guitar-hero-4/vid...

Inaktiv

Folk utan liv kommer göra covers på kända låtar...thunderstruck wiie

Medlem
Skrivet av Ingolf:

Detta måste jag bara ha i min ägo! Kan det bli häftigare?

Ja, riktiga instrument är häftigare. höhö


signatur

<3

Medlem
Skrivet av Jinx:

Folk utan liv kommer göra covers på kända låtar...thunderstruck wiie

Andra människor med liknande begränsningar på mental förmåga sitter och skriver om det på ett textforum. Yay.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Inaktiv

Är inte direkt imponerad av musik studion, känns mer som en gimmick, tvivlar på att genomsnitts-spelaren lär skapa någonting värt att lyssna på.

Föredrar Rockband.

Medlem
Skrivet av gryzor:
Skrivet av Jinx:

Folk utan liv kommer göra covers på kända låtar...thunderstruck wiie

Andra människor med liknande begränsningar på mental förmåga sitter och skriver om det på ett textforum. Yay.

Vilket du bevisar utmärkt.

Ser shysst ut, blir ett givet köp.

Medlem

blir detta istället för rock band

Medlem
Citat:

Man väljer vilken typ a ljud det ska komma från att spela på knappen, sedan har man flera olika sätt att manipulera det ljudet med touch paden och så vidare, kolla in dessa filmer så förstår ni:

Mja, var ju inte så illa som jag trodde. Visste inte att gitarren hade touchpad.

Medlem
Skrivet av WaltX:

Rock Band är så mycket bättre på många olika sätt. T.ex: notspåret, grafiken, musikvalet och DLC'n. Studion ser amatörigt ut dessutom.

Vad spelar grafiken för roll i ett sånt här spel? Man hinner ju aldrig kolla på nåt annat än "noterna" man ska spela iaf.

Inaktiv
Skrivet av Spectral:
Skrivet av WaltX:

Rock Band är så mycket bättre på många olika sätt. T.ex: notspåret, grafiken, musikvalet och DLC'n. Studion ser amatörigt ut dessutom.

Vad spelar grafiken för roll i ett sånt här spel? Man hinner ju aldrig kolla på nåt annat än "noterna" man ska spela iaf.

det spelar roll eftersom det är mycket lättare att se hammer-ons och pull-offs i guitar hero än i rockband...det märker man när man börjar spela på hard och expert...visst man hinner inte se så mycket annat, men jag föredrar en rund form a la guitar hero

Många säger "ähh vafan lär dig spela riktigt gitarr när det gäller GH" jag har inte hållt med ett dugg men nu börjar det fan gå för långt alltså.

Medlem

ahh spelet är inget att ha


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av WaltX:

Rock Band är så mycket bättre på många olika sätt. T.ex: notspåret, grafiken, musikvalet och DLC'n. Studion ser amatörigt ut dessutom.

Vad spelar grafiken för roll i ett sånt här spel? Man hinner ju aldrig kolla på nåt annat än "noterna" man ska spela iaf.

Då kan ju spelet lika bra se ut som Wolfenstein 3D? Klart att grafiken spelar roll.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag får känslan av att GH gör allt möjligt nu för att kunna stå upp mot RB. Tyvärr så tror jag inte att det här med "gör din egen sång" kommer att bli så himlans stort. Känns mer som ett desperat försök att vinna över folk från RB. De ska inte misstolkas då jag har spelat GH sedan det kom ut och fullkomligt älskar det så jag är ingen fanboy som förespråkar RB hahah. Det RB har som talar för sig är att dom redan gjort ett spel med trummor och allt så nu till 2an så vet dom va som ska rättas till och det är skaparna från första GH.

Kommer självklart köpa detta och vill ha det nu. Dock så köper jag nog instrumenten från RB och bara skivan(om de inte blir som med RB att vi får vänta 1 år haha)

Medlem

Jag hade ju förmånen att få se Music Studio nere i Leipzig, och det verkar inte vara nåt som Neversoft slängt dit i en handvändning. Titta bara på det här...

[http://flickr.com/photos/frojdh/2796625436/]

Dessutom har trumsetet midi-ingång, så man kan använda valfritt keyboard för att skapa musik.


signatur

Don't just stand there - kill something!

Medlem
Skrivet av Jinx:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av WaltX:

Rock Band är så mycket bättre på många olika sätt. T.ex: notspåret, grafiken, musikvalet och DLC'n. Studion ser amatörigt ut dessutom.

Vad spelar grafiken för roll i ett sånt här spel? Man hinner ju aldrig kolla på nåt annat än "noterna" man ska spela iaf.

det spelar roll eftersom det är mycket lättare att se hammer-ons och pull-offs i guitar hero än i rockband...det märker man när man börjar spela på hard och expert...visst man hinner inte se så mycket annat, men jag föredrar en rund form a la guitar hero

Helt sant.

Medlem

tror inte att det kommer bli så lätt att få det o låta bra
men dom som lyckas kan göra under =D


signatur

Rawr

Inaktiv

jag tror de som verkligen kan göra musik kommer att använda sig av riktiga musikprogram som Finale eller Cubase... Jag tror att det kanske kommer finnas några bra, men typ 99.9999999999999999999999999999999999% kommer suga ganska så ordentligt...

Medlem

Bättre än så här blir de ju inte

12
Skriv svar