FBI ska få ta del av svensk datatrafik

Inaktiv
FBI ska få ta del av svensk datatrafik
Citat:

FBI och andra amerikanska polismyndigheter kan få tillgång till miljontals telefonsamtal, sms och e-post från Sverige och andra EU-länder. Därmed får den hårt kritiserade EU-lagen om lagring av trafikdata mer vittgående konsekvenser än som tidigare varit känt.

http://sydsvenskan.se/sverige/article158547.ece

Känner ni er inte mycket tryggare när ni vet att USAs säkerhetstjänst håller reda på vad ni gör.

Kan rekommendera den här sidan som samlar nyheter om vår justitieminister.

Medlem

Piratpartiet känns vettigare för var dag som går.

Inaktiv

hmm... Kan inte bara USA och Iran gå ut i krig sen kommer Ryssland och Kina och backar Iran sen sänker dom amerikanarna.. plz no offence till ni som är amerikanare men snälla kolla vad erat jävla land håller på med..


signatur

Rail or Die

Inaktiv

Jänkarna skrämmer mig bara mer för varje dag som går. Om det blir ett WW3 så är det säkert jänkarnas fel.

Inaktiv

Till er som överlever kärnvapenkriget:

Ta er till San Francisco, be om skjuts till Navarro, där hittar ni en bensinmack med en snubbe in en rock. Säg åt honom att ni är nya rekryter och be honom släppa in er i luckan, annars är chanserna att överleva väldigt små!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av Lappis:

hmm... Kan inte bara USA och Iran gå ut i krig sen kommer Ryssland och Kina och backar Iran sen sänker dom amerikanarna.. plz no offence till ni som är amerikanare men snälla kolla vad erat jävla land håller på med..

Även med Kinas och Rysslands stöd skulle knappast USA "sänkas".

Som jag ser det så har USA i princip fritt inträde till Iran, det är bara Rysslands inställning som måste ändras. Aldrig i våran värld att Kina skulle avbryta sin ekonomiska boom bara för att hjälpa ett gäng galna revisionister.

Medlem

men om världens största arme av gubbar (kinas) säger "hallå, akta annars kommer vi lol" så är det nog ett rätt så effektivt "skydd"


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Jaja, det där var väl bara en naturlig reaktion på lagen. Ifall terrorism ska stoppas är det ju lika bra att USA också får tillgång till samtalen.

Vad som är skamligt är fortfarande att lagen gick igenom.

Inaktiv
Skrivet av SgtKelly:

Till er som överlever kärnvapenkriget:

Ta er till San Francisco, be om skjuts till Navarro, där hittar ni en bensinmack med en snubbe in en rock. Säg åt honom att ni är nya rekryter och be honom släppa in er i luckan, annars är chanserna att överleva väldigt små!

Haha, klockrent. Glöm inte att öva på att sno saker ut folks fickor. Typ skitstora laservapen och dylikt.


signatur

Snus är snus och mus är mus

Medlem
Skrivet av IceMan:

men om världens största arme av gubbar (kinas) säger "hallå, akta annars kommer vi lol" så är det nog ett rätt så effektivt "skydd"

Med risk för att gå lite väl mycket ot...

Varför skulle Kina avbryta sin ekonomiska guldålder för att hjälpa ett gäng revisionister?.

Dessutom så har folkets befrielsearmé inte direkt varit effektiv de få gånger den har prövats.

Inget som skrämmer jänkarna i alla fall, det kan jag garantera dig.

Det är beklagligt att en sådan här lag gick igenom givetvis, men vad ska man göra åt saken?.

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:

Det är beklagligt att en sådan här lag gick igenom givetvis, men vad ska man göra åt saken?.

Visa att du bryr dig, få andra att bry sig. Det är fantastiskt få som har någon aning om hur Bodström & co gör sitt bästa för att smula sönder vår personliga integritet.

Medlem
Skrivet av andman:
Skrivet av Chief Red Cloud:

Det är beklagligt att en sådan här lag gick igenom givetvis, men vad ska man göra åt saken?.

Visa att du bryr dig, få andra att bry sig. Det är fantastiskt få som har någon aning om hur Bodström & co gör sitt bästa för att smula sönder vår personliga integritet.

Hur ska jag visa att jag bryr mig?. Skall jag ensam stå vid Götaplatsen och skämma ut mig med en skylt?.

Det är inte svenskt att bry sig. Allt för många är för passiva i sin inställning till vår röde ledare.

Man får anpassa sig så gott det går. Förhoppningsvis så plockar de upp några fula fiskar när de ändå ska svepa allt och alla.

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:

Hur ska jag visa att jag bryr mig?. Skall jag ensam stå vid Götaplatsen och skämma ut mig med en skylt?.

Du kan exempelvis engagera dig i Piratpartiet i din stad, vi gör faktiskt en hel del vettigt. Att stå ensam med ett plakat är nog inte vidare effektivt, men det är däremot en bra insändare i lokalblaskan.

Eller bara försöka få vänner och bekanta att förstå vad som händer och varför det är dåligt.

Medlem

Inte för att jag är så aktiv i politiken, men piratpartiet verkar som ett enda stort skämt. Kan verkligen legalisering av nedladdning vara det bästa? Tror mer på kompromisser. Fast då är ju frågan, vilka komprimisser. Svår fråga, för upphovsmän måste ju få betalt.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Piratpartiet? Trodde FZ var strikt anti emot dom...


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Inte för att jag är så aktiv i politiken, men piratpartiet verkar som ett enda stort skämt. Kan verkligen legalisering av nedladdning vara det bästa? Tror mer på kompromisser. Fast då är ju frågan, vilka komprimisser. Svår fråga, för upphovsmän måste ju få betalt.

Hmm, tänk så här, när ska vi sluta dela med oss böcker?

Reset2 in action:P


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Fast kan man starta ett parti som bara står för en sak? Nog för att de lätt kan komma någonstans, med sådana saker som FBI och antalet folk som laddar ner. Har de fått ihop alla påskrifter än?


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av reset2:

Piratpartiet? Trodde FZ var strikt anti emot dom...

Det var ju en personlig reflektion och knappast något som "FZ" står för. Även FZ crew bör ha en rätt att utrycka sig. Warez snack är inte tillåtet, men politik får man tala om så vitt jag vet. Och piratpartiet har mycket på sin agenda.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Inte för att jag är så aktiv i politiken, men piratpartiet verkar som ett enda stort skämt. Kan verkligen legalisering av nedladdning vara det bästa? Tror mer på kompromisser. Fast då är ju frågan, vilka komprimisser. Svår fråga, för upphovsmän måste ju få betalt.

Har du läst om vad Piratpartiet faktiskt står för?

http://www2.piratpartiet.se/politik/upphovsratt/
http://www2.piratpartiet.se/politik/patent/
http://www2.piratpartiet.se/politik/integritet/

Det handlar absolut inte om att avskaffa upphovsrätten, däremot om att göra den mer balanserad. Det är dock bara en av tre frågor.

Och ja, vi är registrerade hos Valmyndigheten.

Det här är som sagt min högst personliga åsikt, den har inget med FZ att göra.

Medlem

Okej danke, i stand corrected. Vet bara att jag läst det på ett mycket tidigt stadium, eller så minns jag bara fel^^
Fast ni står ju inte direkt för många fler frågor utanför upphovsrätt och liknande. Fast efter att ha sett hur olika partier beter sig (ungdomsdelarna iaf) så verkar ni vara vettiga iaf. På min skola turas i princip Socialdemokraterna och moderaterna om att sprida sin info i skolans cafeteria.

Fast man måste säga att det var kul så Shyman var på besök, och en i MUF satt i publiken och ställde frågan "Hur förväntar ni er att ni ska få röster då ni sjunger "Vi ska slita alla män i stycken". Nog för att Shyman hade svar på det, fast han ifrågasatte allt iaf.


signatur

Videomupp

Medlem

Det ska ju bli intressant att se vad som händer med de här stämningarna angående telecombolagen som lämnat uppgifter till NSA.

Det tragiska med det hela är att det inte handlar om att stoppa terrorister. 9/11 var bara ett svekskäl för att börja kriga, till glädje för såväl oljeindustrin som vapenindustrin.

Vad gäller Iran/USA är det naivt att tro att USA bara kan trycka på den röda knappen så är det färdigt. Se bara hur hårt de får jobba för att förneka blods- och pengaförluster i Irak och Afghanistan. Det finns vissa som tjänar på krig, men de pengarna kommer från folket och är inte obegränsade.

Jag tycker faktiskt synd om amerikanerna, bortsett från offren i Serbien/Irak/Afghanistan etc etc är det de som betalar mest för galenskaperna.

"A government big enough to give you everything you want is a government big enough to take from you everything you have."
-Gerald R. Ford


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

Det ska ju bli intressant att se vad som händer med de här stämningarna angående telecombolagen som lämnat uppgifter till NSA.

Inte helt oväntat:

"The U.S. government filed a motion on Saturday to intervene and seek dismissal of a lawsuit by a civil liberties group against AT&T Inc. (T.N: Quote, Profile, Research) over a federal program to monitor U.S. communications."

http://shorl.com/hostesinabapre

Medlem

Jaha, va kul då :\ . Iofs borde det ju vara NSA och Bush som ställdes till svars istället för företagen som förmodligen aldrig haft något val...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Grejen är att Bush & co nu alltså försöker hindra civilrättsgrupper från att peta i det här överhuvudtaget. Förfärligt att de ingriper på det viset, men inte oväntat och inte något nytt..

Medlem

Jo, det är ju underligt att de kan göra såhär och inte skilja mellan dömande och lagstiftande makt. Eller, nu ljög jag, särskilt underligt är det inte, men det är tråkigt.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Snarare osäkrare... Att ett land med en krigsgalen idiot till cowboy vid makten ska få ta del av vad jag och alla andra gör på fritiden låter helt sjukt...

Vad har dom med det att göra överhuvudtaget, knäböjer bara Sverige åt sådan skit?. Senast var det ju den helt olagliga bortföringen av två fångar här i Sverige av CIA agenter lr va nu d va...


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

äckliga sverige och äckliga EU
ut ut ut ut ut


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:
Skrivet av IceMan:

men om världens största arme av gubbar (kinas) säger "hallå, akta annars kommer vi lol" så är det nog ett rätt så effektivt "skydd"

Med risk för att gå lite väl mycket ot...

Varför skulle Kina avbryta sin ekonomiska guldålder för att hjälpa ett gäng revisionister?.

Dessutom så har folkets befrielsearmé inte direkt varit effektiv de få gånger den har prövats.

Inget som skrämmer jänkarna i alla fall, det kan jag garantera dig.

Det är beklagligt att en sådan här lag gick igenom givetvis, men vad ska man göra åt saken?.

USA´s soldater är numera rädda för irakerna(halååå)så jag tror nog dom pissar på sig bara dom hör namnet folkets befrielsearmén. Sen vad USAs regering hade sagt är en annan sak, dom bara sitter där och fattar sina beslut men förlorar hela tiden på alla jävla beslut dom har tagit de senaste åren :P.

Och vad ska man göra åt saken? visst, skit du i att engagera dig, som alla andra :<. Det är löjligt, varför följa med strömmen, ett bevis på svaghet, kämpa mot strömmen istället, ju mer folk som gör det desto fler kommer hänga på, i slutändan så är det alltid folket som kommer ha makten, i många länder har folket rent utav tagit över makten(både med eller utan våld) och varför ska inte vi svenska medborgare kunna få vår makt också?

Inaktiv

Marxism Famest:P. Det skulle kräva att man tar över makten med våld, + att det går inte att göra med en liten grupp, nej, måste ha en bra, kraftfull social ledare som vet hur man talar, som samlar folk, unga, utstötta osv brukar dras till "ledare", på så vis kan man få tillräckligt med stöd. En kupp i Sverige anser jag vara näst intill omöjlig... fast inget är ju omöjligt... En stat utan klasskillnader, där alla har lika rättigheter, ingen som står över dom andra (läs kostym nissar, politiker och vår kära monarki osv) kan måhända vara en utopi, men tänk på detta, vi föds alla fria, ingen har rätt att bestämma över andra, INGET som säger att man måste följa de lagar och regler som andra människor har skrivit ner, de finns där för att kontrollera oss... för det är precis det allt handlar om, MAKT. hehe


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

12
Skriv svar