dåliga spelare får testa spelen?

Medlem
dåliga spelare får testa spelen?

en sak jag alltid undrar över när man ser filmer på spel som ej kommit, tex HL2, UT2k4, UT2k7 osv.. osv.. alla spel.

han som spelar där i demot/betan and so on.
varför, varför är det alltid _extremt_ dåliga spelare?
tex i hl2 filmen, för mig att han går framåt, stannar, sakta rör sig och missar 3skott innan han får död på en kille, går sakta framåt igen osv...
UT2k4 demot, går rakt fram och sjuter, rör sig inte i sidled, rör sig fel, inte rätt osv... visar inte spelet hur det ska spelas, ser ut som min mormor som spelar!

ghaa varför kan de inte låta folk som kan spela visa, så spelen visar sig ifrån sin rätt sida?


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Jag vet, låt iceman spela så blir alla jätteglada :up::up::up::up::up:


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Kunde inte bry mig mindre ifall det satt någon 1337 haxx0r bakom tagnentbordet på promotionfilmer eller någon som kanske testar spelet för första gången.

Medlem

poengen är att du inte får spelet på rätt sett.
tex du får inte se ev hopp, och ev "gryma saker" pga att de rör sig som sinela tanter. spel ser tråkiga ut, alla ser tråkiga ut när de gör så där, spela spelen så som de skall spelas, så man får sig en korektt uppfattning.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

jag tror det handlar om dålig hårdvara. krämar man på allt som går, samtidigt som fraps spelar in med 25fps i hög kvalité och upplösning i bakgrunden, blir det låååångsamt.

det är svårt att spela med 20-25fps...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv
Skrivet av nolimitsoya.:

jag tror det handlar om dålig hårdvara. krämar man på allt som går, samtidigt som fraps spelar in med 25fps i hög kvalité och upplösning i bakgrunden, blir det låååångsamt.

det är svårt att spela med 20-25fps...

Jo det har du rätt i, men jag har för mig att ögat endå bara kan ta upp 24 fps eller har jag fått allt helt fel?

Medlem
Skrivet av Alcr:

Jo det har du rätt i, men jag har för mig att ögat endå bara kan ta upp 24 fps eller har jag fått allt helt fel?

Det är helt fel. Däremot är det vid 24 fps som de flesta uppfattar bilden som kontinuerlig. Men det gäller film, som har 'motion blur', vilket spel inte har. Det finns ingen bevisad maxgräns för vad man kan uppfatta.

Medlem

Det är just därför jag sällan bryr mig i spelrecensioner för FPS-spel som för mig verkar lovande. I 95% av fallen är det en eller flera färskingar som lirar spelet och som inte känner till djupet i t.ex en 1on1-match. Då väntar jag heller på att någon av dessa "elituberhaxxorproffsen" spelat spelet och uttalat sig om dom på någon sida. Det säger i de allra flesta fallen mer om spelet än en spelrecensents åsikter om det.

Medlem

astie håller med dig till fullo


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Det är ju nästan värre när det är extremt grymma betatestare som testar spel för balansering och liknande. Det märks när det kommer ett demo på ett strategi-spel och man tänker "oj, det här verkar ju kul, bara att testa" för att en halvtimme senare sitta där på akuten med bitmärken i armen och som ett mantra upprepa "Vem i h-e är så dum att han gör så att datorn rushar så där j-a fort?" *host-host* heroes of ww2 *host-host*

Själv har jag ingen större lust att någonsin spela ett Paradox-spel förräns dom tar in några speltestare som inte har nån aaaning om hur man rushar.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Det är ju nästan värre när det är extremt grymma betatestare som testar spel för balansering och liknande. Det märks när det kommer ett demo på ett strategi-spel och man tänker "oj, det här verkar ju kul, bara att testa" för att en halvtimme senare sitta där på akuten med bitmärken i armen och som ett mantra upprepa "Vem i h-e är så dum att han gör så att datorn rushar så där j-a fort?" *host-host* heroes of ww2 *host-host*

Själv har jag ingen större lust att någonsin spela ett Paradox-spel förräns dom tar in några speltestare som inte har nån aaaning om hur man rushar.

hahahhah :D:D:D

Medlem

Förmodligen för att om ett troll som IceMan spelade på promo-filmerna så fattar INGEN vad som pågår, alla som är nya för spelen skulle inte ha en suck att uppfatta vad sompågår, då allt bara flimmrar.

Varför? IceMan stressar som en dåre och skjuter allt som rör sig, inklusive alla soeta igelkottar.Långsamma idioter testar spelen av 2 anledningar:

1. Då kan alla andra långsamma idioter hänga med(kanske) och gilla spelet.

2. För att IceMan ska prata om annat än mercedes lite då och då.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Hukkie vs Iceman, 1 - 0


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

hehe Hukkie


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av omega|werzion:

Hukkie vs Iceman, 1 - 0

And the hukkmeister takes the lead!

Bara fakta iofs, alla vet att IceMan älskar mercedes.... å andra sidan, det e fina bilar så inget ont där inte

IceMan kommer ta hämnd för detta, jag e säker, han är en riktigt fluffig liten tomte för det mesta, men bråka med mercedes, och smaka lansen (Fritolka om det känns bättre så)


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv
Skrivet av SgtKelly:

Det är ju nästan värre när det är extremt grymma betatestare som testar spel för balansering och liknande. Det märks när det kommer ett demo på ett strategi-spel och man tänker "oj, det här verkar ju kul, bara att testa" för att en halvtimme senare sitta där på akuten med bitmärken i armen och som ett mantra upprepa "Vem i h-e är så dum att han gör så att datorn rushar så där j-a fort?" *host-host* heroes of ww2 *host-host*

Själv har jag ingen större lust att någonsin spela ett Paradox-spel förräns dom tar in några speltestare som inte har nån aaaning om hur man rushar.

Kom och tänka på datorerna i Heroes 3 spelet.. jag körde iallafall en hjälte med mass arme sedan en andre hjälte med 1/3 arme jämfört med "main" sen en tredje som fraktade gubbar mellan olika slott 8) sen kommer datorn med sina 10000 heroes som ploppar upp som ogräd vid ens slott hela tiden :/


signatur

Rail or Die

1
Skriv svar