Warhead är färdigt

Robot
Medlem
Warhead är färdigt

Förbokat och klart.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Gäsp... =P


signatur
Medlem

I god tid till min nya dator.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Blir nytt grafikkort och då jävlar... skare väl tamefan ändå gå.

Orginal Crysis var ju äckligt o-optimerat , än idag kan ingen köra laggfritt på Very High.

Medlem

Va synd att man sitter och lirar Clear Sky med blödande ögon då

Men ja, detta spelas väl igenom förr eller senare. Datorn föredrar nog den svala vintern.

Medlem

Härligt


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

samma här har med förbokat:D

Medlem
Skrivet av zauii89:

Blir nytt grafikkort och då jävlar... skare väl tamefan ändå gå.

Orginal Crysis var ju äckligt o-optimerat , än idag kan ingen köra laggfritt på Very High.

Räcker inte runt en 56 fps i average för att det ska köras laggfritt tycker du?

Men visst, det där är en dator som inte många har, men EA har sagt att de ska optimera spelet mer så hoppas de har gjort det nu.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv
Skrivet av zauii89:

Blir nytt grafikkort och då jävlar... skare väl tamefan ändå gå.

Orginal Crysis var ju äckligt o-optimerat , än idag kan ingen köra laggfritt på Very High.

Crysis var helvetets bra optimerat för att kunna visa vad det gör, ingen annan motor förutom då Dunia skulle kunna vara nära. Antagligen kommer det vara lika krävande denna gång. Även fast dom optimerat motorn lite till, fast då har dom lite mer ögongodis också.

Även äldre datorer kan hantera crysis på lägre inställningar.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Medlem
Skrivet av SuperTank:

Förbokat och klart.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av tysonayt:
Skrivet av zauii89:

Blir nytt grafikkort och då jävlar... skare väl tamefan ändå gå.

Orginal Crysis var ju äckligt o-optimerat , än idag kan ingen köra laggfritt på Very High.

Räcker inte runt en 80 fps i average för att det ska köras laggfritt tycker du?

Men visst, det där är en dator som inte många har, men EA har sagt att de ska optimera spelet mer så hoppas de har gjort det nu.

Det där är ju inte sant; han åstadkom en max-fps på 83, medelvärdet låg på betydligt blygsammare 56...


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Oj, sry, men har sett en annan film han gjort där han körde med skulltrail och fick en ännu högre, men fortfarande, tycker du inte 56 är laggfritt? Klassar jag som laggfritt i alla fall.

Hittade för övrigt den filmen där han får ännu högre ^^

57.86666...


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av zauii89:

Blir nytt grafikkort och då jävlar... skare väl tamefan ändå gå.

Orginal Crysis var ju äckligt o-optimerat , än idag kan ingen köra laggfritt på Very High.

Vadå än idag?! Crytek sa ju att veryhigh skulle vara för framtiden, crysis är inte ens ett år gammalt. Vadå än idag?!

Sheesh, blir så trött. Vad är meningen med att göra ett spel framtidssäkert om det går att maxa med 60fps en generation grafikkort efter.

Spela på 'High' (DX9), och det finns inget spel som ens kommer i närheten av den grafik man får. Och med dagens grafikkort, säg ett HD4870 för 2000kr så får du skitbra flyt och grafik för en rätt så billig peng.

Visst, man kan maxa andra spel, men de ger fan inte 2 generationer grafik.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Blir nytt grafikkort och då jävlar... skare väl tamefan ändå gå.

Orginal Crysis var ju äckligt o-optimerat , än idag kan ingen köra laggfritt på Very High.

Ingen? Min lägsta fps drop va 41fps och då laggar de fortfarande inte!

Medlem

Blir nog att lira till jul. Har så mycket annat att spela igenom just nu.


signatur

.slanger

Medlem

Äsch, det handlar väl mer om vilken upplösning man kör i Crysis. Min native-upplösning är 1440x900 och jag "maxar" Crysis utan problem utan att gå under ~35fps (2x AA). Då lirar jag oklockat med C2d E6600, 4GB RAM och ett 4870. Man tycker ju bara synd om pixelpundarna som lirar i 2048*+ och gnäller över hur dålig fps dom får Är det verkligen så konstigt?

dmn
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Äsch, det handlar väl mer om vilken upplösning man kör i Crysis. Min native-upplösning är 1440x900 och jag "maxar" Crysis utan problem utan att gå under ~35fps (2x AA). Då lirar jag oklockat med C2d E6600, 4GB RAM och ett 4870. Man tycker ju bara synd om pixelpundarna som lirar i 2048*+ och gnäller över hur dålig fps dom får Är det verkligen så konstigt?

Pixelpundare o pixelpundare...om din native res är 1440x900 betyder det ju bara att du har en liten skärm...större skärm betyder ju naturtligtvis också högre upplösning.

Medlem

Absolut. Men 19" räcker ju gott och väl Förstår inte hur man kan sitta och spela på en 24" vid ett skrivbord Ingen som tycker att det blir en aning overkill? Flyttar man skärmen längre bak så blir det ju ändå som att sitta vid en mindre skärm, förutom att datorn får svettas onödigt mycket då.

Iof kan det väl vara en fördel i RTS och dylikt där större översikt uppskattas. Men ändå

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av zauii89:

Blir nytt grafikkort och då jävlar... skare väl tamefan ändå gå.

Orginal Crysis var ju äckligt o-optimerat , än idag kan ingen köra laggfritt på Very High.

Crysis var helvetets bra optimerat för att kunna visa vad det gör, ingen annan motor förutom då Dunia skulle kunna vara nära. Antagligen kommer det vara lika krävande denna gång. Även fast dom optimerat motorn lite till, fast då har dom lite mer ögongodis också.

Även äldre datorer kan hantera crysis på lägre inställningar.

Håller med. Det flyter väldigt bra för den detaljnivån det är.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Nån som vet om mitt Geforce 8600 GT 256 MB kommer att klara detta på medium utan lagg?

Behöver man hela Crysis för att kunna installera det?

Medlem

Gött med ett litet fredagsmys sådär=)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

www.crysissverige.se

Håller på uppdatera inför releasen av Warhead

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av zauii89:

Blir nytt grafikkort och då jävlar... skare väl tamefan ändå gå.

Orginal Crysis var ju äckligt o-optimerat , än idag kan ingen köra laggfritt på Very High.

Crysis var helvetets bra optimerat för att kunna visa vad det gör, ingen annan motor förutom då Dunia skulle kunna vara nära. Antagligen kommer det vara lika krävande denna gång. Även fast dom optimerat motorn lite till, fast då har dom lite mer ögongodis också.

Även äldre datorer kan hantera crysis på lägre inställningar.

Word. Det är enorm skillnad pâ vad ex. COD4 visar upp och Crysis.


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem
Skrivet av 3.14raten:
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av zauii89:

Blir nytt grafikkort och då jävlar... skare väl tamefan ändå gå.

Orginal Crysis var ju äckligt o-optimerat , än idag kan ingen köra laggfritt på Very High.

Crysis var helvetets bra optimerat för att kunna visa vad det gör, ingen annan motor förutom då Dunia skulle kunna vara nära. Antagligen kommer det vara lika krävande denna gång. Även fast dom optimerat motorn lite till, fast då har dom lite mer ögongodis också.

Även äldre datorer kan hantera crysis på lägre inställningar.

Word. Det är enorm skillnad pâ vad ex. COD4 visar upp och Crysis.

Ojdah!, Sicka jävla reaktioner det var på det uttalandet.

Jo Crysis var o-optimerat och ganska ospelbart fram till för ett halvårsedan. Det behövs ingen raketforskare för den saken.

Det må gå att köra på Very High idag , överdrev lite men att det skulle flyta på konstant är knappast sant.

G260, G280 korten samt ATI's nya.

En fet techdemo slash benchmark kan man kalla det "spelet".

Dessutom kan man undra varför de gjorde spelet "framtidssäkert" med skyhöga krav.. en sak för motorn en annan för spelet. Det verkar ju knappast som om att Crysis Fan Community spelar spelet mer för den saken?

Snarare mindre för nästintill igen kunde köra spelet oavsett system vid release.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Ojdah!, Sicka jävla reaktioner det var på det uttalandet.

Jo Crysis var o-optimerat och ganska ospelbart fram till för ett halvårsedan. Det behövs ingen raketforskare för den saken.

Det må gå att köra på Very High idag , överdrev lite men att det skulle flyta på konstant är knappast sant.

G260, G280 korten samt ATI's nya.

En fet techdemo slash benchmark kan man kalla det "spelet".

Dessutom kan man undra varför de gjorde spelet "framtidssäkert" med skyhöga krav.. en sak för motorn en annan för spelet. Det verkar ju knappast som om att Crysis Fan Community spelar spelet mer för den saken?

Snarare mindre för nästintill igen kunde köra spelet oavsett system vid release.

Skämtar du? Crysis kommer ju fortsätta sälja ett bra tag framöver, iom att folk köper bättre datorer och vill se vad dom går för, eller för att äntligen kunna lira igenom Crysis med den fulla upplevelsen. Detta spelet kommer ju förbli det ultimata bench-spelet under säkert 2 år till.

Sen tycker jag det är bra att spel görs "framtidssäkra" rent grafikmässigt. Det håller intresset uppe och ett högre "replay"-värde. Det är ju inte så att folk inte kan spela det alls med sämre datorer, för det går ju trots allt att sänka grafiken. Kör du på "Medium/High"-inställningarna på en mer normal dator så är det liksom fortförande snyggare än något annat som finns ute idag.

Bra jobbat i min värld!

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:
Skrivet av zauii89:

Ojdah!, Sicka jävla reaktioner det var på det uttalandet.

Jo Crysis var o-optimerat och ganska ospelbart fram till för ett halvårsedan. Det behövs ingen raketforskare för den saken.

Det må gå att köra på Very High idag , överdrev lite men att det skulle flyta på konstant är knappast sant.

G260, G280 korten samt ATI's nya.

En fet techdemo slash benchmark kan man kalla det "spelet".

Dessutom kan man undra varför de gjorde spelet "framtidssäkert" med skyhöga krav.. en sak för motorn en annan för spelet. Det verkar ju knappast som om att Crysis Fan Community spelar spelet mer för den saken?

Snarare mindre för nästintill igen kunde köra spelet oavsett system vid release.

Skämtar du? Crysis kommer ju fortsätta sälja ett bra tag framöver, iom att folk köper bättre datorer och vill se vad dom går för, eller för att äntligen kunna lira igenom Crysis med den fulla upplevelsen. Detta spelet kommer ju förbli det ultimata bench-spelet under säkert 2 år till.

Sen tycker jag det är bra att spel görs "framtidssäkra" rent grafikmässigt. Det håller intresset uppe och ett högre "replay"-värde. Det är ju inte så att folk inte kan spela det alls med sämre datorer, för det går ju trots allt att sänka grafiken. Kör du på "Medium/High"-inställningarna på en mer normal dator så är det liksom fortförande snyggare än något annat som finns ute idag.

Bra jobbat i min värld!

Sälja ett bra tag framöver?
Tror det avtagit ganska rejält vid det här laget. Jag tror inte att det var något hållbart i längden det där med framtidssäkert och det verkar de insett med Warhead också.

De har ju till och med gått ut och sagt att motorn optimerats mycket mera nu, och om du kunde köra Crysis kommer warhead flyta bättre.

Casual gamers sitter inte på 2xg280 och där ligger inte heller marknaden för försäljning av spel.

Med 8800GTS 512 , Q6600 och 3 gig ram kunde jag inte köra spelet på medium vid release, känslig som jag är vill jag ha konstant flyt.
(Dålig dator vid den tidenpunkten?, Knappast! enda kortet som var bättre slash lika var GTX just då)

O-optimerat, det sade allt från video revyer till folket som spelade det.

Medlem

Ska bli kul att testa med nya grafikkortet

Gen
Medlem

Demo hade vart trevligt innan köp

12
Skriv svar