brummar fort, aftonbladet@polisen blir galna!

Medlem
brummar fort, aftonbladet@polisen blir galna!

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,823949,00....

strax över 200km/h i "jätte extremt långa sträckan av 6km" ^^ oj vad långt, visste inte ens att det fanns ett mått för den extremt långa längden

"Det är ett allvarligt brott han har begått. Helt vansinnigt, säger Humlegård."

låter som 90% av svenskarna ska bakom lås och bom?

vidare "Han erkände fortkörningen på plats och har nu sannolikt ett flera månader långt fängelsestraff att se fram emot."

flera månader, nice, och sen kan man köra över nån i fyllan och få nån vecka eller så, komma ut efter 2dagar för gott uppförande, baah!

Fram med mera högre fart än 110km/h dagens bilar kan ju knappt köra i den farten med högre växlar än 3àn, det är inte 20 talet längre.

mera fart, och fortare kommer vi fram dit vi ska bara positiva saker! (roligare med)


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Problemet IceMan är att alla är inte lika bra förare. Jag vill INTE ha kassa förare som dundrar förbi i 200 blås.

Medlem

på en rak väg kan man inte vara dålig?
lite antispin och ABS fixar biffen annars o/


signatur

R.I.P The_maxx

Ny teknik kan aldrig ersätta lägre fart, tyvärr :/

Medlem

200 är ganska fort. Men t.o.m. Vägverket har erkänt att 110-gränsen inte är befogad i dagens läge.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

mm, och vidare ang säkerhet, det är inte farten som dödar

finns ju länder som har mer eller mindre fri fart och mindre döda ( % ) än swe, men de har oxså vägar som fungerar, våran förbaskade komunist stat tar miljarder av oss bilägare men vägrar lägga det på vägarna tänk om alla dessa pengar gick till vägarna, satan in i gatan så fina vägar vi skulle åka runt på idag

höj farten, bygg bättre vägar.
dagens motorvägar skulle lätt klara av, låt oss säga 130 som är rimligt.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

finns också med mer lösa regler som är rena gerillakriget när det gäller o komma fram dit man ska.

Så finns båda sidorna.

Finns ingen anledning att tillåta högre hastigheter än 110.

Förutom att bilister tycker det är kul o dundra fram i 200+blås.

Istället för att höja 110 på 110sträckor kan man höja vissa 70sträckor ex och på det sättet höja medelhastigheten för bilarna .

höja 70 till 90 och 90 till 110 och låt 110 vara kvar.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

höja 70 till 90 och 90 till 110 och låt 110 vara kvar.

Hmm, rent säkerhetsmässigt är det ju helt uppåt väggarna att göra så. Det finns en anledning till att det är 70 eller 90, att vägen är smal eller att det finns mycket vilt vanligtvis. 110-vägarna är ju såpass säkra att man mycket väl kan höja hastigheten.

Det är längre sträckor som är 110, alltså är det där det finns timmar att spara. De längre sträckor som är 70/90 bör byggas ut.

Min åsikt.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

högre fart mer reaktions tid. å med tanke på hur många dårar de finns på svenska vägar så hoppas ja fan inte på att de inte höjer hastigheterna. sen tycker ja fan polisen skulle pryglat den där nissen med batongen lite.


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

Högre fart, mindre reaktionstid menar du väl? Du reagerar ju inte snabbare om du kör fortfare

Nej men tycker dom borde åka farten på motorvägarna. Att öka 70 till 90 skulle nog bara bidra med fler olykor då de flesta 70-vägarna är rätt kassa. Sen skulle det ju inte skada om vägverket kunde lägga ny asfalt över hela vägen och göra den bättre istället för att bygga schackbräden av vägarna. Det blir ju bara värre. Plus att om det nu skulle komma turister lär dom ju undra vad det är för tattarland.

Det finns mycket att klaga på och inte ett skit kommer att ändras.

Inaktiv

mmmmm det är jättesynd om bilförare som inte får köra snabbare än 110 iceman
lägg mina skattepengar på det, snälla.

....inte på allt annat _VIKTIGT_ i samhället istället..
finns andra länder med mer eller mindre fri fart och mindre % döda i trafiken än sverige?
det tror jag på när du visar en källa för det

seriöst, gråter man över att 110 är för långsamt har man verkligen inga bekymmer i världen, och söker man problem så bör man lägga sin energi på viktigare frågor


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

IceMan: Flytta till Tyskland innan du mördar någon ovetande, laglydig bilist tack.

Inaktiv
Skrivet av RoGGe:

Problemet IceMan är att alla är inte lika bra förare. Jag vill INTE ha kassa förare som dundrar förbi i 200 blås.

Det finns ingen bilförare som har full kontroll på en bil i 200km/h oavsett hur "bra" han/hon är.
Jag vill helst inte ha någon som dundrar förbi i 200 blås...

Medlem

Visst, det är kul med fart men vill du köra fort så fixa en fet bil och börja köra på strippen istället.

Inaktiv

Ehh....Varför tror ni det finns racingspel? Om man vill köra i 200 är det bara att skaffa Flatout eller NFS:MW eller vad som helst.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

hehe om man är över 18år och har körkort så är det faktist en viss skillnad på spel och irl
ifs ett tag sedan, men åkte i en E55 AMG, 200blås på några sec, och man sitter där i bilen är grymtar över att bilen i 90kmh knappt kan få upp 2000varv på tvåans växel :<

fram med tyska motorvägar här i swe :love:

edit, hehe måste sluta å överdriva mina åsikter

poengen med tråden var att aftonhoran och polisen i fråga tyckte 200km/h var fort i "den extremt långa sträckan av 6km"
det är det komiska, om han som skrev artiklen ser getawhay in 08 så skulle han väll dö.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

tja 200km i över en halv mil är i mitt tycke ganska långt.

nej in med mer poliser på vägarna å höj straffen.

bust nr 1. klipp körkortet och 10 - 20 tusen i böter direkt
bust nr 2. in i fängelse med dom ett år eller två


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

Lash: Om du kör över någon kan du dömas till max två år eller böter för vållande till annans död, eller om brottet ses som särskilt grovt max sex år. Två år är även minimistraffet för våldtäkt. Så i din värld skulle straffskalan se något konstig ut. Ge dig ut på en 110-väg nån dag och se om folk håller hastigheten, det har jag aldrig varit med om iaf.

Jag tycker att 200 är för fort, men jag tycker absolut inte att man ska få fängelse för det så länge det är på en någorlunda tom motorväg där man inte utsätter någon för uppenbar fara.

6 kilometer tar mindre än två minuter i 200km/h så det är knappast särskilt långt. Det tar 10 minuter med cykel om man har nån kräm i benen.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av IceMan:

poengen med tråden var att aftonhoran och polisen i fråga tyckte 200km/h var fort i "den extremt långa sträckan av 6km"

Långt kan ju jag iofs inte påstå att det är. Ta sträckan Luleå - Stockholm på 6 timmar nattetid, säg att det är 100 mil så blir det lätt att räkna ut medelhastigheten. Kul var det iaf, speciellt på alla långa raksträckor >8)

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

hehe om man är över 18år och har körkort så är det faktist en viss skillnad på spel och irl

Jo tack, själv är man tillräckligt gamma både för körkort och bilköp, men håller sej till det betydligt billigare (miljövänligare?) alternativet vid namn Flatout.

Å andra sidan behöver man inte vara arton för att uppleva skillnaden mellan att flyga ut genom en bilruta i ett spel och på dom riktiga vägarna.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

miljövänligare? vet du inte hur mycket skit en dator är byggd utav?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

mm, och vidare ang säkerhet, det är inte farten som dödar

Är det inte tvärt om? Ju fortare du kör desto hårdare dör du om du krockar...

Medlem

det är inte farten som dödar, det är stoppet.
samma om du faller, fallet i sig är helt ofarligt, det är marken som dödar


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Om vi säger så gär. DE bilar som är ABS o antispin utrusteade hjälper inte mycket i hastigeheter över 70. Detta gäler även sport-bilar. vet själv som "efraren-förare" inom motor-sport att bilen blir inte stadig hur du än gör över 70. Detta har helt o hållet på personen som kör. Men (Och ett STORT men) personer i trafiken ska man varken lita på eller anta att dom är rally kungar. Även om många tror det.

Angåendå landsvägar i sverige skulle jag vilja säga att det skulle aldrig funka med högre hastighets-vägar i sverige. då man får räkna med kjäle osv varje år. Vägarna i SE är alltid otroligt dåliga om man gämför med andra länder i varmare klimat.

Nä, kör lugnt i Sverige är mitt råd. Annars händer det saker. Hur bra än du är som förare o om du har en ferrarri så hjälper inte saken.

OCh en annan sak jag kollat på. Att åka på AutoBahn hälper inte mycket i tid. för ca 30% av gångerna är det just en olycka o trafikstockning upstår. Därför har tyskarna på många ställen infört just begränsningar. OCh inom 2010 ska alla vägar vara 120 märkta.

Medlem

åfasen :/ synd. idag går de flesta bilarna i 200+ och sportbilar säljs som aldrig förr, vart ska man köra dem? har swe mera än 2st banor att leka på?

*lider med hästkrafts ägare

men mm det som är så sjukt, vi har grymt dåliga vägar, och vi betalar x antal miljarder varje år, faan, låt pengarna gå till vägarna, och inte till nån fet snubbes lön.


signatur

R.I.P The_maxx

Skrivet av IceMan:

det är inte farten som dödar, det är stoppet.
samma om du faller, fallet i sig är helt ofarligt, det är marken som dödar

Lek med begrepp, eh? Nej, det är inte farten som dödar men farten avgör helt vilken kraft din kropp utsätts för vid en krock, samt förlänger bromssträckor med kvadraten på hastighetsökningen och reaktionssträckan proportionellt med hastighetsökningen. Dessutom är det tydligen bevisat att ju snabbare man kör, desto mer hålls blicken rakt fram och inte ut emot sidorna, så faror från de hållen märker man inte lika bra.

Så farten är inte det som dödar en, men en av huvudorsakerna till varför man dör. 120/130 tror jag att många större vägar här i Sverige skulle tåla, men högre än så vill jag inte ta lagliga hastigheter. Vägarna som får sådana hastigheter ska självklart vara motorvägar med all säkerhet som de medför.

Edit: Btw, här uppe i Norrland byggs vägarna ut så det knakar, jag är nöjd

Medlem

men gha, det skulle vara roligt, ingen lustig inebörd, ingen lek med ord, inget ironi, inget mystiskt medelande, inga filosofiska ord.
HUMOR!! endast humor. inget annat.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Ställ upp en tabell där du jämför hastigheten med vilken dator-tillverkning och användning förstör miljön och jämför tabellen med en tabell över hastigheten med vilken bil-tillverkning och användning förstör miljön så får du se på grejer.

Dessutom har jag aldrig hört om någon som lyckats dö i en bilolycka sittandes framför sin dator i hemmet, även om det finns en liten chans att det kan hända (dvs Bil kommer inflygande genom fönstret i, just det, 200km i timmen med ABS och antisladd och krossar dator-användaren till lappskojs).


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Skrivet av IceMan:

men gha, det skulle vara roligt, ingen lustig inebörd, ingen lek med ord, inget ironi, inget mystiskt medelande, inga filosofiska ord.
HUMOR!! endast humor. inget annat.

Nog vet jag att du inte var helt allvarlig, men fysikbög som jag är måste jag ju ändå ta chansen att flasha :D;)

Medlem
Skrivet av IceMan:

på en rak väg kan man inte vara dålig?
lite antispin och ABS fixar biffen annars o/

Vet du att sverige har världens äldsta bilpark ?

och gamla bilar har inte antispin och abs eller krockkuddar mm


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Skriv svar