Engines on!

Inaktiv
Engines on!

Det skulle bli ett uppvaknande som McBadger sent skulle glömma. Till ljudet av sirener och explosioner slungades han ut i blogosfären när hans hemplanet SuperPlay.se detonerade under tyngden av ett sparpaket. Med tårfyllda ögon såg McBadger sitt hem slitas i bitar av blogosfärens vakum. Vänner, trådar och minnen spridda för en obefintlig vind i ett tomt mörker. Många flydde till kolonier som wordpress i väntan på nästa drag. Andra gjorde något så hedervärt som att starta upp egna kolonier för att segla på ett hav av kolonier. McBadger själv visste inte vad han skulle ta sig till. Mörkret efter Super Play hade lämnat ett hål i honom. Skeppet tillika bloggen Game Oddity drev sakta genom internet. Den tycktes uppfångad av någon lokal planets gravitation som nu höll på att dra den till sig. McBadger satt i fosterställning. Hjälmen var av och på golvet låg proteinpillren spridda.

For here am I sitting in a tin can
Far above the world
Planet Earth is blue, and there's nothing I can do

Det sprakade till i kommunikationsutrustning. "Ground Control to Major McBadger?" Med ett ryck vaknade han upp ur sin katakoni. Tittade ut genom gluggen på skeppet. Där under låg en stor planet. Den största han sett i systemet. F...Z. Så det här är hans nya hem? McBadgers hjärta blev med ens lite lättare. Det ser ju inte så illa ut. Det ser riktigt trevligt ut faktistk.

Eller?

Tack till alla som läste bloggen under Super Play-tiden. Era diskussioner och åsikter i kommentarerna har varit guldkornen i min vardag. Ett särskilt tack till Charlieton som varit en trogen åsiktsförmedlare från första början. Detta är min allra första blogg som jag lallat runt med ett tag nu och jag ser ingen anledning till att sluta med den. Om nykomlingar mot bättre vettande vill läsa allt som Game Oddity någonsin bloggat så är det fullt möjligt eftersom det per automatik följt med från FZ's döende syster SP.

Hoppas ni skall trivas!
Hoppas jag skall trivas!
Engines on!

#blogg

Medlem
Engines on!

Välkommen! Du verkar ha en grym blogg! Jag kommer iaf att följa dig.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Var inte ledsen, här på FZ är alla snälla (för det mesta). Hoppas du fortsätter och trivs med att blogga här!

1
Skriv svar