Dell`s reklam,,, brrrr

Medlem
Dell`s reklam,,, brrrr

nån mera som avskyr Dells reklamerna?

tex

"vad önskar du dig"
och han säger "en dell dator" (bara där dör man av skratt)

iallafall han säger "ett 256mb pci-e grafikkort"
? jaha, det säger ju välldigt mycket.. extremt störande imo.

eller han som sitter på sitt rum och spelar musik, ser på film och gråter, gör "jätte roliga" bilder på sig själv@påskön. brrr.

eller för några år sedan, han som inte kunde säga "ram" utan sa det "raaaaam" brrrr.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Tycker den är lite rolig (patetisk), synd bara att folk går på skiten...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

dell is the horror


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Medlem
Citat:

eller han som sitter på sitt rum och spelar musik, ser på film och gråter, gör "jätte roliga" bilder på sig själv@påskön. brrr.

det där är skitirriterande! så kul har man inte när man gör samma saker som han

Inaktiv
Medlem
Skrivet av wobbler:

Dell suger.

Word


signatur

Videomupp

Medlem

vetefan, själv tycker jag att dell är ganska reko, jävligt ovärt för en gejmer att köpa färdigshit förvisso. Men för den stora allmänheten, som i regel är noobs, är dell bra.
Shysst support och relativt billiga grejor.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv
Skrivet av wobbler:

Dell suger.

För att?


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Märkesdatorer är ju inte som eget byggt men dell ligger 1 i min bok när det gäller märkesdatorer.

Haft 2 dell och ingen har sugit visst begränsad utbyggnad dock inte så farligt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Förstår inte varför folk säger "dell suger". Datorerna är bra, vll man sitta och bygga i datorn själv köper man helt enkelt inte en Dell

Men sen kan ju Dells reklamer diskuteras =]

Medlem

Nu handlade det ju om reklamen snarare än om Dells produkter. Iaf kan man ju säga att det är billigare att köpa en färdigbyggd kinesdator än att skaffa märkesdator. Till det kommer ju också större möjligheter till uppgradering till lägre pris.

Jag tycker iaf att reklamen är rolig, på ett patetiskt sätt, ungefär som Riesen-reklamen


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Tycker faktiskt reklamen med han som lekar med påskön osv är störtskön, tänk om man haft så roligt vid sin burk liksom.
Tycka vad man vill om Dell, men jag personligen skulle aldrig köpa en dator från dem, inte från någon annan liknande konkurent heller för den delen.
Och Icen, jag säger också "RAM" med långt a, även om jag vet att det är fel.
Anarki 4 life!


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

hatar dell.. tycker dom överskattar sig själva lite granna.. som Iceman sa "ett 256mb pci-e grafikkort" och reklamen ska gå ut till dom som inte är så insatta i datorer t.ex. min farsa och min morsa.. hur mkt förstår dom? Inte nog med det så fick min morsa och hennes man vänta drygt 3 månader längre innan dom fick den.. det enda dom fick på "köpte" för att dom väntade så länge var 40 gb större HD.. sen när datorn krånglade en gång så ringde dom dell och en snubbe komförbi och kollade i datorn.. tog ett 256mb ram minne för att moderkortet inte klarade av det eller nått åt de hållet.. men han sa inte att han tog det jag menar jag och min brosa hadde kunnat ta det då istället.. sen om det är fel på moderkorter för att det inte klarar av 512 i ram så är det ju det dom ska byta men han orkade väll säkert inte skruva lös det för att byta så han tog ett ram minne istället.. jo jätte bra serivce.


signatur

Rail or Die

Inaktiv

En sak man får ge Dell är att dom har några riktiga jäklar till marknadsföringsnissar! Det är flera gånger jag sett en Dell annons och tänkt "Damn, ser ju inte så dumt ut" för sen att inse att det nog inte var så aktuellt ändå.. man går på dom hela tiden
En annan sak.. hur många av er har inte varit inne på Dell's hemsida och lekt med att sätta ihop sin drömdator?

Jaha, 40000kr + gick den på .... okej

Som sagt, hata Dell.. kanske mest för att jag inte har pengar att sätta ihop det värsta paketet och få det fint hemskickat till mig
- Modemis

Inaktiv

Hehe, man kan allt undra om dom där snubbarna på databutiken här jobbar för Dell. Deras så kallade "support" är minst sagt förjävlig. När jag införskaffade min dator så hade den en ganska präktig HD på 250 gig, men efter några gånger som jag skickat in den för "service" har hårddisken helt plötsligt krympt till mesiga 100 gig! Big deal kan man väl tänka när man hör något sånt... Men ändå. Jag har ju rätt många spel som intryckta på datorn, och de flesta är rätt nya. Och som de flesta gamers vet tar ju spel upp en sjujädrans massa utrymme på datorn...

Förresten, Dell's reklam är minst sagt irriterande! :evil:


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

Dells reklam är väl inget att hurra för men vi kör Dell på 150+ klienter på jobbet. Har inget att klaga på där (förutom gx280-modellen som dönar onödigt mycket samt D600 och D610 där pekstickan brukar ge upphov till att musen rör sig själv). D410 äger dock

Maskinerna är mycket lättskruvade (behövs oftast inga verktyg för att öppna lådan och ta ut diskar).

Skulle en maskin bråka ringer man supporten o en auktoriserad firma kommer och lagar/byter ut samma dag eller dagen efter. Klart att servicen blir annorlunda när man som företag betalar andra summor för servicen än vad en hemanvändare gör.

Sen att en gamer inte köper märkesdatorer är väl ett faktum som varit känt länge. Knappast något att beskylla Dell för även om dom säljer 256MB PCI-E-kort.


signatur

Nue maste jea geå å tjeöpa maej ein seirapslimpae

Medlem

oh nått som är intresant är deras datorer med 3ghz P4, 512ddr osv...
står i deras reklam "för tunga jobb" eller nått sånt?
iallafall, vad har det för grafikkort? ett intregerat eller nåt gammalt 2d kort i bästa fall ett 9200 eller så.
hehe vad ska man med 3ghz till osv.. när det ennda man kan göra med datorn är att skriva i word?
och vad då "tunga jobb" stora text filer eller?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Den reklmen påminner då en som jag känner for till en kille som heter Kurt och utan att ens ringa så kom han och sa: "Uh kan du ta hand om min dator"
-ta hand om?
-Ja typ en ny hårddisk och en 3ghz processor och ett nytt ljudkort.

Han var tillochmed dummare än i dell reklamen

Och det roliga är, Kurt har inte ens en datorbutik.. Han har typ delar i hemmet och så kan folk beställa och skit. Inte nån datorfirma som man far till som med elgiganten eller nån annan butik.


signatur

#Komsi - Vi gillar Mulle

Medlem
Skrivet av priZma:

Förstår inte varför folk säger "dell suger". Datorerna är bra, vll man sitta och bygga i datorn själv köper man helt enkelt inte en Dell

Men sen kan ju Dells reklamer diskuteras =]

Garantiet suger.. Om man öppnar datorerna slutar garantiet att gälla.
Så om man vill byta delar måste man skicka in datorn till dom och beställa deras skitdyra delar istället för att köpa av nån annan.:D
Det är en orsak till att dell är kassa.;)


signatur

#Komsi - Vi gillar Mulle

Medlem

njae

iaf när det gäller hempc så kan du byta ex grafikort utan att det bryter garantin.

Samt det går alltid att pilla med klisterlappen som ska hindra en att pilla i datorn.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Deras reklam är extremt störande...t.ex.

"Konkurrens - Nej tack" Va?!?! alla borde värna om konkurrens....
"Nu med dubbla minnen".....jaha, vad trevligt...dhu

Och en massa special delar som man bara kan få tag på hos DELL.
Men är inte skärmarna ganska prisvärda?
Jag skulle iofs inte köpa någonting från DELL av ren princip...

Medlem
Skrivet av Lemuren:
Skrivet av priZma:

Förstår inte varför folk säger "dell suger". Datorerna är bra, vll man sitta och bygga i datorn själv köper man helt enkelt inte en Dell

Men sen kan ju Dells reklamer diskuteras =]

Garantiet suger.. Om man öppnar datorerna slutar garantiet att gälla.
Så om man vill byta delar måste man skicka in datorn till dom och beställa deras skitdyra delar istället för att köpa av nån annan.:D
Det är en orsak till att dell är kassa.;)

hurdan är garantin på en egenplockad dator då?...
vad jag vet så är det la inte ens garanti på att den lär starta?


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

JB
Medlem

"En DELL kan du inte köpa i butikerna"

Haha, hihi.

Synd, det skulle vara kul att se DELL datorer i datorbutiker, för bara humoristiskt ändamål.

Medlem

Fan jag diggar snubben som gör bilder på sig själv@påsköns asgarv


signatur

Hette förut :FRAGstealer

Inaktiv

Är det inte i Dells reklamer som hon som säger vad datorn har för prestanda och inte kan utala pentium (stavning?)


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem
Skrivet av Lemuren:
Skrivet av priZma:

Förstår inte varför folk säger "dell suger". Datorerna är bra, vll man sitta och bygga i datorn själv köper man helt enkelt inte en Dell

Men sen kan ju Dells reklamer diskuteras =]

Garantiet suger.. Om man öppnar datorerna slutar garantiet att gälla.
Så om man vill byta delar måste man skicka in datorn till dom och beställa deras skitdyra delar istället för att köpa av nån annan.:D
Det är en orsak till att dell är kassa.;)

Så du säger att dell suger för att de på sina datorer har samma garanti-Vadfasendetnuheter som alla andra som tillverkar färdiga produkter? Garantin ryker om du skruvar upp din mobil tex. Du får inte plocka isär din Xbox och sen gå och säga att den gick sönder och du vill ha det på garantin. Känns ganska naturligt att du inte får skruva isär datorn och sen skall nån annan betala för att du sabbat den. Ibland går det att göra så men i allmänhet skall det inte gå. Testa att montera isär nåt och löd lite själv och lämna sen in prylen på garantin så får du se hur många företag som accepterar det.


signatur
Medlem

Det är dock inte särskildt ofta du behöver byta grafikkort på din mobiltelefon va? Jag har inte gjort det på ett bra tag iaf


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Nu pratar vi om dells datorer, inte mobiler eller xbox :>

Och varför skulle man vilja skruva upp en mobil eller ett xbox?
Inte så ofta man vill byta delar på dom sakerna..
För att byta delar på deras datorer måste man ju skicka in den och skit, det är kasst.:up:


signatur

#Komsi - Vi gillar Mulle

Medlem

Pissigt dåliga reklamer, jag håller med. Alla vet att det är skit...


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Ser att ni missade min poäng totalt. Dell levererar färdig elektronik och all sån elektronik förlorar sin garanti om man monterar isär det på egen hand. Så enkelt är det. Tror inte heller att Lemuren har hört talas om konsol-chippning för den delen heller.


signatur
12
Skriv svar