Medlem
Hockey VM

Tjena!
Sitter och glor på Swe-Ukr, efter första perioden står det 1-1.
Lite illa enl mig.

Vad tror ni om swe´s chanser detta VM, inte samma gäng som riktigt som i OS.


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Medlem

Tror att chansen till att ta ett VM-Guld är ganska litet men jag tror ändå Sverige kan "skrälla" och ta sig till semi i alla fall. Nu när dom fått lite förstärkning med lite NHL-spelare.

Sen till dagens match, tycker sverige gjorde en godkänd match. Tyckte dom hade kontroll hela matchen även om det bara stod 3-2 efter två perioder. Sista perioden tyckte jag inte Ukraina hade ett smack att säga till om även om dom hade ett par bra chanser.

Medlem

"Skräll" om vi tar oss till semi? Vilken sten bor du under? Vore förvånande om vi INTE tog oss till semi.

Tror vi har hyfsat goda guldchanser, nu när Detroit-pojkarna med Zetterberg i spetsen och Michael Nylander snart dyker upp.

Medlem

OS har varit, vem orkar bry sig om wm? ^^

Inaktiv

Hockey?


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

NHL-slutspelet är det mest intressanta nu ju, trots att mitt kära Rangers blev överkörda av Devils. Nån annan som föjer det? Nu håller jag på Edmonton, grymt kul att de lyckades spöa Detroit.

Inaktiv

Hockey betyder att vi än en gång får chansen att visa det finska folket vilka som är nummer 1.

Det roliga med det är att de (finnarna) tar väldigt seriöst på det här med hockey. Jag har fortfarande inte ens vågat nämna ett ord om OS-guldet för mina finska vänner (ja..., förutom den gången vi stod upp och sjöng den svenska nationalsången förståss). Vadå? Formel 1? Rally? Vad är det?


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Inaktiv

Om vi har tur så tar vi brons.

Inaktiv

Njae, hockey i maj känns inte så seriöst


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Vinner dom gruppspelet så kan jag börja kolla innan dess så låter jag bli..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tycker detta VM inte bör tas på för stort allvar. De borde rensa upp i smeten ordentligt och göra om. Köra OS var fjärde och VM var fjärde med 2 år imellan sig. Då kunde kanske NHL släppa sina spelar 2-3 veckor vartannat år medans vi kunde köra Eurohockey tour med dessa småturneringar med våra gröngölingar.

Medlem
Skrivet av andman:

NHL-slutspelet är det mest intressanta nu ju, trots att mitt kära Rangers blev överkörda av Devils. Nån annan som föjer det? Nu håller jag på Edmonton, grymt kul att de lyckades spöa Detroit.

Följer också nhl-slutspelet, laget som jag hoppas ska vinna nu är Carolina eller San Jose. Toronto kom ju inte ens med i slutspelet och Philadelphia hade ingen chans mot buffalo =/

Fikon: Blir inte så många All-stars matcher och tävlingar då i nhl, om lagerna ska skicka iväg sina gubbar till Vm, OS, och World Cup. Blir typ en All-stars tävling på var trejde år. Finns säkert också andra orsaker också, så tror inte det kommer bli så.

Inaktiv

för att vara kanske lite efter i det hela. Men vi tog ju både OS och VM i år ju. Historia säger jag bara. Har ju aldrig hänt förut att samma land har vunnit både OS och VM.:D:up:

Medlem

Väck inte de döda.

Medlem

Otroligt egentligen.

Sverige tog både OS- och VM-guld i hockey, men det har blivit mer rubriker i både tidningarna och TV redan innan fotbolls-VM har börjat. Fotboll som är så mycket tråkigare att se på än hockey...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar