2012 på bio

Medlem
2012 på bio

Såg nyss 2012 på bio, hade hört så dåliga recensioner av den att jag helt enkelt inte trodde ett dugg på den. Men off i went till lilla Enköping och polarna...bion är så grymt mycket skönare än här i Västerås...80 jävla riksdaler fattigare och ett gäng fjortistjejer, som tjattrar som en flock bofinkar på speed, bakom en. Okej stolarna är sköna och det går att pressa in benen bakom stolen framför, bra sluttning på salen men, ja, ingen direkt kvalitet på bilden men men va är väl en bal på...bion?
Filmen då?
Jo den var helt okej, hyfsade effekter...svårt att avgöra i en film där allt rasar samman överallt, hela tiden. Men lite sköna detaljer och en läspande Danny Glover som president och någon sopa som försökte låta som The Austrian Oak...
Kelloggs och Sony verkade stå bakom filmen...just ja det var ju en colombia/tristar/sony pictures film...

Sammanfattning: !!SPOILERS!! OM DU TÄNKT SE FILMEN LÄS INTE DETTA!!... Jorden ska gå under, in i en bil, iväg på campingtripp, visa barnen vart mamma å pappa knulla första gången, bli jagade av militärer, räddade av en bok, träffa en konstig snubbe, kör hem barnen, åker tillbaka till barnen, bli jagad av sprickor i marken, det skakar lite, mera bilar som jagas av större sprickor, in i ett flygplan, bli jagad av sprickor, ut ur flygplan in i bil, bli jagad av rök, in i flygplan, mer rök, ut ur flygplan in i större flygplan, mer rök, försöka landa flygplan, mer rök, landar flygplan, in i ny bil...
Ingen ny Armageddon men en ny Deep Impact...
Se den, den är underhållande men räkna med en story som är lite sisådär/kass och skådisar som, ja, jag vet inte men det kanske ska vara en film med lite glimt i ögat vad vet jag. Ibland var den lite rolig men jag är inte helt säker på att den skulle vara det...
Jag har sett betygen 2 eller 3 av 5...tycker det stämmer ganska bra. Ingen dålig film men inte heller en riktigt bra film.

#blogg

Inaktiv
2012 på bio

"iväg på campingtripp, visa barnen vart mamma å pappa knulla första gången"

Haha! Låter ju gött


signatur

When It's Game Over. It Is.

1
Skriv svar