Tangentbord till PS3-kontrollen presenterat

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Inte direkt nytt. Funnits ganska länge : http://www.play.com/Games/PlayStation3/4-/3435006/Madcatz-PS3...

Ja, men nu har Sony bestämt sig för att göra en ripoff på Madcatz versionen

Rätta mig om Sonys har vart ute längre...

EDIT: För övrigt är väl det värsta man kan göra att sätta caps och tab på samma knapp, hur dumma får man vara?!


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av Snoop0:

Jag ändrar mig. 360 ser ut att vara bättre.

Helt klart. Själva kontrollen är den bästa som jag haft i mina händer... och placeringen av tangentbordet på den är bättre.

Ganska så konstigt att Sony valde o behålla sin design för tredje gången. Med tanke på hur pass avancerad konsolen är så kunde de väl ägnat lite mer tid o pengar till att utforma kontrollen bättre?

fast rätt många miljoner människor världen över håller fortfarande den klassiska playstationkontrollen som den bästa och skönaste någonsin. Så ganska självklart de behåller sin beprövade och älskade design.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Min första tanke var "smart design". Men det blir ju till att jobba en hel del med tummarna.


signatur

dare to be bold

KoP
Medlem
Skrivet av rolle90:

såg de på Sweclockers forum i går,

http://www.blogsmithmedia.com/www.ps3fanboy.com/media/2008/08...

där är bild då den sitter på kontrollen

Edit dåligt plaserad precis som Xbox motsvarighet.

Edit2 redigering i text.

Jasså? Har inget problem alls med hur den är plasserad på xboxens kontroller.. har haft den sittande där sedan dag 1.. :S den är varken ivägen eller stör då man spelar. Finns inte så många alternativa ställen att plassera minitangentbordet på.. ska den plasseras under kontrollern eller vadå? Man
behöver ju inte ens släppa den normala fattningen då man ska till att skriva, tummarna gör jobbet.

Skrivet av Wardancer:

verkar ha lite jobbig placering, xboxens verkar sitta bättre. Men har ju inte provat någon av dom men såg lite skumt ut bara. Men blir säkert bra fast det är ju klart bäst att bara plugga in ett vanligt usb tangentbord.

Tyvärr, kan inte hålla med.. hade ett vanligt usb-tangentbord inkopplat till xboxen innan dom släppte
minitangentbordet som man ansluter till kontrollern. Och det innebar att man var tvungen att lägga kontrollerna åt sidan varje gång man skulle skicka iväg en textrad. Så detta förenklar nog även för ps3 kisarna.

Inaktiv
Skrivet av Soulless:
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av Snoop0:

Jag ändrar mig. 360 ser ut att vara bättre.

Helt klart. Själva kontrollen är den bästa som jag haft i mina händer... och placeringen av tangentbordet på den är bättre.

Ganska så konstigt att Sony valde o behålla sin design för tredje gången. Med tanke på hur pass avancerad konsolen är så kunde de väl ägnat lite mer tid o pengar till att utforma kontrollen bättre?

fast rätt många miljoner människor världen över håller fortfarande den klassiska playstationkontrollen som den bästa och skönaste någonsin. Så ganska självklart de behåller sin beprövade och älskade design.

mm försök att övertala alla miljoner japaner om att xbox är bättre på något sätt.. Samma med alla fanboys around the globe.

Medlem

haha måste ha!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

När jag såg 360 versionen för inte alltför längesedan skrattade jag och tyckte det såg sjukt löjligt ut, föga visste jag att den gick att plocka bort.

Denna ser lite snyggare ut iaf, kanske för att jag vet att den går att ta bort, kanske inte, men att det är en touchpad på den gör det hela jäkligt mycket intressantare i mina ögon, still; inget jag någonsin hade kunnat tänka mig köpa, varken till 360 eller PS3.

Inaktiv

Skulle bli mer glad om usb tangentbord fungerade att spela med och inte bara skriva.

Skrivet av voicu:

fixa för f.n ett riktigt tangentbord, detta är ju skrattretande...

jo håller med om detta 8)


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Inaktiv

Vet någon vad den ska kosta cirka ? xD


signatur

Niiille

Medlem

ger mig lite flashback till jaguarens gamepad


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Seb
Medlem
Skrivet av Earth and Wind:
Skrivet av voicu:

fixa för f.n ett riktigt tangentbord, detta är ju skrattretande...

jo håller med om detta 8)

Men hur svårt är de o köpa ett tangenbord i affären då?, Måste de ha en PS logga på ?

Skrivet av Orbek:

Skulle bli mer glad om usb tangentbord fungerade att spela med och inte bara skriva.

De går ju o spela med, Har ja gjort flera gånger i UT3, De är ju upp till utvecklarna ifall man vill använda mus o tbord

Skrivet av bleak:

mm försök att övertala alla miljoner japaner om att xbox är bättre på något sätt.. Samma med alla fanboys around the globe.

Men det finns många som tycker den är skönare, Jag är en av dom, Jag vill inte byta ut PS kontrollen mot 360n..

Skrivet av Seb:
Skrivet av Earth and Wind:
Skrivet av voicu:

fixa för f.n ett riktigt tangentbord, detta är ju skrattretande...

jo håller med om detta 8)

Men hur svårt är de o köpa ett tangenbord i affären då?, Måste de ha en PS logga på ?

Skrivet av Orbek:

Skulle bli mer glad om usb tangentbord fungerade att spela med och inte bara skriva.

De går ju o spela med, Har ja gjort flera gånger i UT3, De är ju upp till utvecklarna ifall man vill använda mus o tbord

Skrivet av bleak:

mm försök att övertala alla miljoner japaner om att xbox är bättre på något sätt.. Samma med alla fanboys around the globe.

Men det finns många som tycker den är skönare, Jag är en av dom, Jag vill inte byta ut PS kontrollen mot 360n..

"Men hur svårt är de o köpa ett tangenbord i affären då?, Måste de ha en PS logga på ?"

inte alls svårt men detta lilla tangentbord är likafullt SKRATTRETANDE ser oerhört löjligt ut med ett tangentbord anslutet till kontrollen på detta sätt .. måste vara oerhört obekvämt att använda också .. lite det jag menade


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

MFC
Medlem

Vilken waste of resurser som Sony genomgått på designavdelningen.. gör ett vanligt USB-tgb ffs. Det där är ju det löjligaste jag sett ärligt talat.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

Vilken waste of resurser som Sony genomgått på designavdelningen.. gör ett vanligt USB-tgb ffs. Det där är ju det löjligaste jag sett ärligt talat.

Tja, vissa personer kanske inte vill sitta i fåtöljen med ett fullsize tangentbord i knät utöver kontrollen?

Jag tror det här fungerar utmärkt, för de som bara behöver ett snabbt och enkelt åtkomligt sätt att fylla i lösenord/liknande textrader samt skicka meddelanden via PSN.

12
Skriv svar