Mission Impossible 3

Medlem
Mission Impossible 3

Nyss hemkomen ifrån ett stycke biofilm, närmare sagt Mission Impossible 3... Undrar om någon annan såg den så här på premiärnatten, och vad ni tyckte om den?

Själv anser jag att det är här den bästa filmen. Mission Impossible 1 var tråkig. 2:an är nog den absolut sämsta film jag har sett, och jag har sett en hel del kassa Dolph Lundgren-filmer. Så... 5 år, 150 miljoner och en jättebra regissör senare och vi har i mina ögon den perfekta Mission Impossible-filmen.

Nästan hela filmen är i närbilder, skakigt och allt, och ger en fantastisk upplevelse. En känsla av närhet infinner sig. I större delen utav filmen är det hur underbart som helst. I vissa scener får man nästan epilepsi...

Man borde kanske kort beskriva storyn också, utan att ge upp för mycket.... Det hela handlar om Owen Davian, en elak person. Mycket elak person. Han handlar vapen, och han bryr sig inte riktigt med vem. Han gav någon fancy elak teknik till de där nordkoreanerna, och till en massa arabiska terrorgrupper med Jihad i sitt namn. Det hela börjar med att en agent, som Ethan tränat i sitt nya jobb som en inaktiv, öhh, trainer, åt IMF. Hon har blivit kidnappad i Berlin under ett uppdrag där hon skulle identifiera Owen. Efter det här så tar allting en mycket intressant vändning, och igen, och om och om igen. Jag ska inte säga för mycket, men allting är inte som det verkar.

Så om man ska ge den här filmen ett betyg på en skala, säg från 1 till 10, så måste jag ge den 7. Kanske 7,5. Mission Impossible 2 fick skyhöga 6 utav läsarna på IMDB.com. Brister i filmen? Många. Jag är ledsen, det här är ingen Gudfadern, det är inte en film som bara är perfekt... Samtliga karaktärer i filmen är bara ytterst kort förklarade, inklusive herr Davian. I stort sett en bra film. Inte bäst, inte dålig. Bra.

Och nu i sann demokratisk anda... Diskutera! Jag vill höra din åsikt!

Medlem

Jag är så avskräckt av de två första två filmerna att knappt vågar se den här. Jag tänker iaf inte betala för att se den


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Du måste göra det.

Medlem

Hade inte tänkt se den men efter ditt braiga betyg kanske man ska dra sig att se den ändå.

Medlem

Hmm.. har inte tyckt att någon av filmerna direkt. Påminner ju inte alls om serien öht.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Hmmm, får väl ta och se den då.

Medlem

Bokade fyra biljetter nu tills imorrn. Hoppas bara att det är så bra nudå

Medlem

Se där ja, hoppas ni tycker om den. Det gjorde jag!

Bt
Medlem

Såg den igår, var en bra film.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem
Skrivet av the wookiee:

Du måste göra det.

Det är väl inte säkert?
Titta hos en kompis som köpt eller hyrt en kopia...


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Inaktiv

Hur kan ni tycka 1 och 2an var dåliga? Tycker MI1 och 2 är helt sjukt bra! Kommer nog vänta tills MI kommer ut på film men ändå.


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

Ska se 3an ikväll. Ska bli spännande.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

2an är kass, så många fel i den filmen att det är skrattretande. 3 sägs vara bra så kanske man ska se den.

Medlem

Såg just Go C, ni vet det här Canal Plus-programmet med Hans Wiklund där han recenserar filmer. Han gav filmen en "Stark 3:a", och sade "Karln [Tom Cruise] levererar" samt "Inte alls dumt".

Medlem

Hmm, ska nog vänta ett tag och höra med polarna innan jag ser den.

Medlem

Såg filmen igår.

Jag måste säga att jag blev imponerad. Såg rätt nyligen MI:2, och det är då inte mycket att hänga i granen. Men trean hade bra handling, schyst ljud och var jäkligt snyggt filmad. Storyn kändes inte sådär fjantigt krystad heller.

+ /


signatur

<3 #komsi @ q-net :)

Medlem

Såg den igår. Jäkligt mainstream. Musiken som alla gillar, skämten som alla garvar åt och inga löjliga pauser för det där lilla gulligulliga snacket mellan hjälten och the girl.

Den var helt okej tidsfördriv. Bättre än tvåan.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Såg den igår. Tyckte den var bra, mycket bättre än tvåan. Var inte lika fjantig som jag kom ihåg att tvåan var.

Medlem

Ni som är LOST tittare, ta en titt i slutet av filmen, rättare sagt när eftertexterna scrollar förbi. ni kommer se "Hanso Foundation" bland dom företag som blir tackade

Medlem

Jag bevittnar aldrig filmer som innehåller Tom Cruise. Jag tycker han är en överskattad skådespelare.

Annars håller jag mig till serien, det är för mycket spex och teknik i dessa filmer för min smak.

Inaktiv

Chiefen, kolla på The Last Samurai! Asbra film enligt mej! Och, ja... Tom Cruise är med i den. Visst, han är väl ingen super-skådis som Robert DeNiro eller Clint Eastwood, men The Last Samurai är iaf en bra film!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

Jag har aldrig förstått mig på fascinationen som många har av 1:an och 2:an, fruktansvärt dåliga i min mening. Men vem vet. De funkade kanske bättre på folket back then. Men vem vet, man kanske ska dra sig till bion ändå för den här?

Skrivet av Dreadnaughty:

Chiefen, kolla på The Last Samurai! Asbra film enligt mej! Och, ja... Tom Cruise är med i den. Visst, han är väl ingen super-skådis som Robert DeNiro eller Clint Eastwood, men The Last Samurai är iaf en bra film!

Clint. Eastwood.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Clint!!!

Och mi3 funkar väl. Håller med om att den är klart bättre än 1an och 2an. Det bästa med filmen var nästan reklamen innan på Miami Vice med Jamie Foxx och Colin Farrell, regiserad av Michael Mann (Heat, Collateral, The Insider, etc)


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem
Skrivet av wiseguy:

Clint!!!

Och mi3 funkar väl. Håller med om att den är klart bättre än 1an och 2an. Det bästa med filmen var nästan reklamen innan på Miami Vice med Jamie Foxx och Colin Farrell, regiserad av Michael Mann (Heat, Collateral, The Insider, etc)

Haha ja fyfan. Dom körde samma reklam när jag såg den på bio. Hoppas dom får till en riktigt skön film.

Annars så var MI3 rätt bra, lite dumma kommentarer på vissa ställen kanske...

Medlem

jag har inte sett MI:3 men ska nog ta och göra d.. håller med om att 2:an är ett skämt. asså t.ex. hoj fighten i slutet, först slics och sen cross däck.. lol

Inaktiv

Tyckte Mi3 var riktigt najs, fanns några riktigt skönt detaljerade scener som var rejält genomtänkta, sånt älskar jag

Medlem

mycket bra film. 10-15 minuter inledning sen är det mer eller mindre högsta växeln rakt igenom


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Medlem

Kanske ska se den, hoppas den är MYCKEY bättre än dom två första iallafall.. -.-


signatur

"desperate times takes desperate measures"

Medlem

noaxark: Jesus, det där är en Bugatti Veyron. Den kostar runt 11 miljoner kronor...

1
Skriv svar